AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #1 Skrevet 29. november 2011 Kan jeg få kredittkort noe sted om jeg ikke har fast jobb? Har et Mastercard i banken, men det har jeg brukt opp all kreditten på. Det er så innmari trangt med penger her fram til nyttår. Med et kredittkort kunne jeg betalt tilbake hele summen i begynnelsen av 2012. Men kan kredittkort brukes i dagligvarebutikker? Hvor kan jeg eventuelt skaffe et slikt kort og hvilket er bra? Takker for svar...
AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #2 Skrevet 29. november 2011 Da ville jeg heller valgt å spørre familiemedlemmer eller venner, for en løser ikke økonomiske problemer med å ta opp nye kredittkort. Du ligger jo alleredeetter, siden du allerede har brukt opp kreditten på kortet du allerede har. Luksusfellen er for mennesker som deg
Gjesten Skrevet 29. november 2011 #3 Skrevet 29. november 2011 Jeg anbefaler deg å ikke handle mer på kreditt. Med mindre du vet med sikkerthet at du får inn nok penger i januar til å betale det ned, er det en betalingsmåte som du fort angrer på.
Gjest Heloise Skrevet 29. november 2011 #4 Skrevet 29. november 2011 Mitt råd - IKKE skaff et nytt kredittkort. Da blir det bare rot og gjeld og inkasso til slutt. Snakk med venner og familie, de har i hvertfall ikke renter og inkasso.
Grønt blad Skrevet 29. november 2011 #5 Skrevet 29. november 2011 Du har allerede brukt opp kreditten på det ene kredittkortet? Jeg vil på det sterkeste fraråde deg å gå til anskaffelse av flere kredittkort. Begrens heller forbruket til et minimum. F.eks. sitt ikke hjemme på dagtid, men gå på biblioteket og les aviser, magasiner, surf på Internett o.l. der.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #6 Skrevet 29. november 2011 www.gebyrfri.no. det er en helvetes rente men
AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #7 Skrevet 29. november 2011 TS her... Mastercardet mitt brukte jeg opp for over tre år siden. Det var bare 5000 på det, så jeg har bare 4000 i kredittkortgjeld per dags dato. Helt i slutten av desember får jeg over 100.000 (garantert) og hadde tenkt å betale ned Mastercardet da. Jeg har INGEN venner eller familie som kan låne meg så mye som en tusenlapp, så derfor tenkte jeg å "låne" penger av et kredittkort i stedet. Siden jeg SKAL betale alt tilbake 1. januar, tenker jeg at rentene ikke blir så store? Det er bare snakk om å låne to-tre tusen på et sånt kredittkort, ikke store summene. Jeg skal IKKE havne i noen luksusfelle her, jeg bare har ingen andre steder å låne penger av i en måneds tid.
Gjest Heloise Skrevet 29. november 2011 #8 Skrevet 29. november 2011 Jeg hørte det samme fra andre før, de har over 60.000 i gjeld idag. Pass deg, det er veldig lett å drite seg ut Og hvis du bare har klart å betale 1000 tilbake over 3 år, da er det noe som skurrer for meg. Men jeg er ikke kreditor, eller bank.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #9 Skrevet 29. november 2011 TS igjen Hovedgrunnen til at jeg vil ha et kredittkort, er så jeg kan kjøpe en vanlig julemiddag som alle andre og kanskje noen julegaver også. Derfor nytter det jo ikke hvis kortet bare kan brukes over nett og sånn... Med bare 4000 i gjeld fra før, syns jeg ikke to-tre tusen til er så veldig mye, siden jeg veldig snart skal nedbetale alt likevel.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #10 Skrevet 29. november 2011 Jeg hørte det samme fra andre før, de har over 60.000 i gjeld idag. Pass deg, det er veldig lett å drite seg ut Og hvis du bare har klart å betale 1000 tilbake over 3 år, da er det noe som skurrer for meg. Men jeg er ikke kreditor, eller bank. Jeg har kunnet betale tilbake, men det har bare ikke blitt sånn siden de ikke har krevd noe særlig renter i det hele tatt... Men det kortet skulle jo nedbetales nå likevel. Mener ikke å høres så kranglete ut, jeg bare er litt desperat... TS
AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #11 Skrevet 29. november 2011 ok, fra gebyrfri sin side: hvis du får kredittkort med 5000kr og Benytter du kortet kun til varekjøp og betaler inn hele beløpet innen forfall påfølgende måned betaler du ikke en krone i renter. Velger du å utsette/dele opp betalingen eller å ta ut kontanter belastes du renter fra kjøps-/uttaksdato til dato for innbetaling. du betaler kun 85kr hvis du betaler innen 1 måned. jeg fikk kredittkort hos dem selv om jeg ikke hadde jobb. du kan søke om rentefri inntil 45 dager . etter dette er renta 22%, så pass på at du betaler i god tid før det.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #12 Skrevet 29. november 2011 ok, fra gebyrfri sin side: hvis du får kredittkort med 5000kr og Benytter du kortet kun til varekjøp og betaler inn hele beløpet innen forfall påfølgende måned betaler du ikke en krone i renter. Velger du å utsette/dele opp betalingen eller å ta ut kontanter belastes du renter fra kjøps-/uttaksdato til dato for innbetaling. du betaler kun 85kr hvis du betaler innen 1 måned. jeg fikk kredittkort hos dem selv om jeg ikke hadde jobb. du kan søke om rentefri inntil 45 dager . etter dette er renta 22%, så pass på at du betaler i god tid før det. jeg må også legge til at det er dem som bestemmer hvor mye kreditt du får. jeg fikk hvertfall 10000.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #13 Skrevet 29. november 2011 jeg må også legge til at det er dem som bestemmer hvor mye kreditt du får. jeg fikk hvertfall 10000. Takk for hjelpen! Kredittkort var liksom siste utvei. Har sendt inn søknad, så får se hva de sier.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #14 Skrevet 29. november 2011 Kan du ikke bare høre med banken om du får utvidet kredittgrensa for en kort periode? Har du noe inntekt forresten? Mulig det vil være avgjørende der.. Men om du får inn 100.000 om en mnd så kan du jo bare bruke det som argument.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #15 Skrevet 1. desember 2011 jeg må også legge til at det er dem som bestemmer hvor mye kreditt du får. jeg fikk hvertfall 10000. Hei du! Litt off-topic, men jeg har søkt dette kredittkortet i dag, og er spent på Om jeg får dette/hvor stor sum jeg blir innvilget.. Jeg har liten inntekt, så mulig det blir det laveste evt, - hva lå til grunn for at du ble innvilget 10.000? (Eller kanskje du ikke søkte om større beløp?) Jeg skulle gjerne hatt 25.000 men tviler pga inntekta mi
Gjest Tirkes Skrevet 1. desember 2011 #16 Skrevet 1. desember 2011 Dersom du vet helt 100% at det kommer inn penger, så ville jeg gjort følgende: Gått i banken og snakket med de, evt ringt. Forklart saken. Bedt om å få overtrekke kontoen med X sum, og be de trekke det utestående datoen etter forventet inntekt kommer på konto. Om de ikke vil gjøre dette, så ville jeg sjekker muligheten for et lite forbrukslån. Si 20 000. Det vil trolig koste deg 500 eller 1000 å gebyr å opprette. Sett opp en tøff nedbetalingsplan, feks 5000kr + renter hver mnd i fire måneder. Deretter kan du innfi lånet i sin helhet i januar, og kreditten du har stående på kortet ditt. Kredittkort er veldig dyr rente, veldig lett å "glemme" og legge til side, men et trekk på kontoen din er ikke like lett å ignorere. Med et lite forbrukslån slipper du også at du har 2 kredittkort som ligger og frister neste gang en knipe kommer.. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå