Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle kjøpe noe på nettet som kostet nøyaktig 200 NKR, men fikk beskjed om at jeg hadde nådd tollgrensen og at dette kostet meg ca 150 kr ekstra.

Men jeg trodde grensen gikk på 200 kr, er det 199 kr som er grensen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

199 er grensen desverre... fra 200kr blir det 25% moms (Avhenger litt av hva du bestiller), men det blir ikke mer enn max 50kr i toll uansett

Skrevet

Du må bruke tollvesenets omregningskurser når du regner om til NOK.

Enkelte utenlandske nettbutikker regner om til NOK, men jeg tror ikke nødvendigvis at de bruker tollvesenets omregningskurser, og uansett kan kursen ha blitt endret til det tidspunktet pakken ankommer Norge.

Til en annen gang råder jeg deg å ha en liten sikkerhetsmargin opp til 200 NOK når du handler i utenlandske nettbutikker.

Skrevet

199 er grensen desverre... fra 200kr blir det 25% moms (Avhenger litt av hva du bestiller), men det blir ikke mer enn max 50kr i toll uansett

Dersom man kommer over grensen tar man også med porto som utgangspunkt for mva og toll... I tillegg kommer postens fortollingsgebyr...

Skrevet

Takk for svar.

Dette er Biit.no sin nettside, men de sender fra England tror jeg. Det er jo egentlig Amazon.com

Det står norske kroner og da står det 200 kr, det er ingen frakt.

Jeg har ikke bestilt, vil unngå det. Så jeg får ha is i magen en lite stund til, kanskje den går ned til 199 kr.

Jeg synes 350 kr ble dyrt når varen kostet 200 kr.

Skrevet

Send en Mail og spør om de kan gi deg en krone i rabatt. Forklar hvorfor.

Men som sagt lenger oppe, så bør du ha en liten margin. Selv tenker jeg maks 185 kr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...