AaaaK Skrevet 29. november 2011 #1 Skrevet 29. november 2011 Hvor får jeg kjøpt det i Norge og hva koster det her? Har hørt der er så mye billigere i Sverige, men fant det ikke sist jeg var der. Hvor får man kjøpt det?
Gjest Lottiplott Skrevet 29. november 2011 #2 Skrevet 29. november 2011 Jyttemelet du får kjøpt på Meny er boghvetemel, det finnes i vanlig, og med ekstra fiber.
AaaaK Skrevet 29. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 29. november 2011 Takk! Vet du hva det koster? Har hørt det er dyrt i Norge
Gjest Lottiplott Skrevet 29. november 2011 #4 Skrevet 29. november 2011 Husker ikke nøyaktig, men googlet litt. Fikk bare opp dennelinken til fiber-jyttemelet, så det er nok litt annerledes enn vanlig jyttemel (det er blå pakke). Ca 50-60kr tenker jeg den andre også koster..
AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #5 Skrevet 29. november 2011 Har hørt masse om at man ikke skal spise mel når man vil ned i vekt, men ordentlig grovt mel er vel ikke noe farlig?
AaaaK Skrevet 29. november 2011 Forfatter #6 Skrevet 29. november 2011 Bokhvetemel har jeg hørt skal være ganske bra jeg. Men jeg slanker meg ikke. Det er bare sunnere.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #7 Skrevet 29. november 2011 Det er stort sett bare lavkarbofrøkner som går fra hyperkaloriske dietter med masse søtt til hypokaloriske lavkarboløsninger som mener at du må kutte ut "hvitt mel, poteter og ris" for å gå ned i vekt. BE BETTER THAN THEM.
Gjest PinkLeaf Skrevet 29. november 2011 #8 Skrevet 29. november 2011 Men det er jo ikke å stikke under en stol at kroppen har godt av mindre hvitt mel, til fordel for grovere meltyper? Man må jo ikke være motivert av slanking for å ha et ønske om en sunnere kropp.. Jeg har kuttet ned på lyst mel, men spiser da fortsatt karbohydrater. Jeg gjør dette fordi kroppen trenger fiber, og dette er min løsning. Jeg liker ikke tanken på at raffinert siktet hvetemel legger seg som lim i fordøyelsessystemet. En grei løsning er jo da å bytte med spelt, bokhvete, rug og havre. 1
AaaaK Skrevet 30. november 2011 Forfatter #9 Skrevet 30. november 2011 takk PinkLeaf. Akkurat det jeg trengte å høre
Rosenrød Skrevet 19. mai 2012 #11 Skrevet 19. mai 2012 Noen her som kan si litt om hva fordelene ved å bruke bokhvetemel er, f.eks i forhold til hvetemel?
Funkyraw Skrevet 21. mai 2012 #12 Skrevet 21. mai 2012 Bokhvetemel får du kjøpt billigbillig på iherb.com! Men du kan kjøpe billig hel bokhvete på helsekosten --> kjøre det i blenderen --> sikte --> bokhvetemel http://www.iherb.com/Search?kw=buckwheat+flour Til Rosenrød: Bokhvete er ganske proteinrikt og er rikt på mineraler som jern, magnesium og kalsium (blant annet). Jeg tror også at det er bedre for fordøyelsen fordi det er har høyt fiberinnhold og gir deg ikke blodsukkerhopp som hvetemel gjør. Jeg bruker det ofte i pannekaker, frokostmuffins, scones etc. istedet for hvetemel, eller bare bytter ut litt hvetemel med bokhvete, merker ingen forskjell da. Men tror vanlig hvetemel er best i søt gjærbakst og sånn.
Rosenrød Skrevet 21. mai 2012 #13 Skrevet 21. mai 2012 Takk:-) Laget pannekaker av melet i går, de ble kjempegode!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå