Gå til innhold

For stor kjole?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå høres jeg helt sikkert max fjern ut, men jeg har NULL peiling!

Er det noen kjoler som det ikke går an å få tatt inn hos en sydame?

Kjolen jeg vil ha skal kjøpes over netter med utenlandske størrelser, så da har jeg tenkt å bestille den litt for stor, slik at jeg ikke får noen ubehagelige overraskelser.

Denne kjolen har vel en innebygd korsett, så en glidelås, og så dekorative knapper ytterst. Er det mulig å få sydd den inn skikkelig? Eller er det for vanskelig når den er så teknisk i ryggen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En dyktig "sydame" (skredder) vil kunne sy inn alt av kjoler. Det du bør tenke på er at dersom det er mye jobb å sy inn kjolen, så vil det også koste ganske mye. Jeg ville kjøpt kjøpt riktig størrelse, med mindre du vet at kjolene er små i størrelsen. Kanskje har de måleskjemaer du kan bruke slik at du får riktig størrelse?

Skrevet

Tror jeg ville gått for en med korsett i ryggen hvis jeg skulle bestilt på nettet! Jeg kjøpte med korsett i brudesalongen, og da gjør det ikke noe om jeg går opp/ned 5kg, da den kan justeres :)

Skrevet

takk for svar:) kjolen har innebygd korsett, så jeg vet jo faktisk ikke om den blir alt for stor.

De har en størrelsesguide jeg har sett på, problemet er at den størrelsen jeg trenger i brystet ikke matcher den i livet. Jeg må enten få en kjole som er maange cm for stor i brystet, og passer kroppen greit, eller så må jeg få en som passer brystet og som muligens er alt for trang..

Skrevet

Da finner du heller noen som syr på mål i stedet for standardstørrelser så får du noe som passer :0)

Skrevet

Kjoler blir uansett (vanligvis) ikke sydd inn i ryggen, men i sidene...

Skrevet

Ville også ha gått for en med snøring i ryggen, er ikke sikkert du trenger å kjøre den for stor heller, kjoler med snøring bak har jo et visst slingringsmonn - praktisk :happy:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...