Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest SnowLeopard
Skrevet

Jeg bruker både dag- og nattkrem, og har generelt myk og fin hud. MEN vinterstid, med fyring, temperaturforandringer etc., så blir huden på nesetippen og rundt neseborene KNUSKTØRR. Virkelig.

Har noen tips til kremer som kan brukes? Ikke parfymert, for jeg er litt sensetiv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt dette problemet hvert år siden jeg var rundt 20 (er nå 34). Når det begynner å bli kaldt freaker huden min helt ut, tørr og sensitiv, flasser osv. Jeg har prøvd mange, mange kremer og og lignende (apotek, parfymeri, hudpleie; inkludert et serum til 1100 kr!), ingenting har fungert før jeg i fjor kjøpte Rose dÓrient balm fra Decleor. Kjøpte den før jul i fjor, først nå er den tom. Man bruker bare bittelitt, varmer i hendene før man klapper det på plass. Bruk en god hudkrem fra en hudpleieserie over. Jeg handler på feelunique, superfornøyd :)

Skrevet

Noe med mineralolje, rett og slett. Jeg smører nesetippen enten med vaselin eller en decubalkrem hvert år. Det funker og så lenge man vasker ansiktet to ganger om dagen, så er ikke farene noe store for kviser. Hender jeg får en veeeldig liten tilstoppet pore som lett fjernes, men det er det verdt.

Skrevet

Noe med mineralolje, rett og slett. Jeg smører nesetippen enten med vaselin eller en decubalkrem hvert år. Det funker og så lenge man vasker ansiktet to ganger om dagen, så er ikke farene noe store for kviser. Hender jeg får en veeeldig liten tilstoppet pore som lett fjernes, men det er det verdt.

:skratte: Dette må være dagens! Mineralolje gjør ingenting for huden, det tilfører ikke fuktighet, det tetter kun porene.

• Liker 2
Skrevet

:skratte: Dette må være dagens! Mineralolje gjør ingenting for huden, det tilfører ikke fuktighet, det tetter kun porene.

Nei men det viser jo hvor mye du vet? Mineraloljen legger lokk på huden, det er det som er poenget. Det fanger inne fuktigheten.

Gjest badeand1
Skrevet

Nei men det viser jo hvor mye du vet? Mineraloljen legger lokk på huden, det er det som er poenget. Det fanger inne fuktigheten.

Men da får jo ikke huden puste? Dermed urenheter?

• Liker 2
Skrevet

Men da får jo ikke huden puste? Dermed urenheter?

Hvis folk leser hva jeg skriver så står det at sjangsen for kviser er veldig liten så lenge man vasker fjeset, og sentrerer dette på nesetippen. Er ikke mange som får masse kviser på tuppen.

Skrevet

Jeg vet da alt dette! Hvorfor bruke noe som ikke gir fuktighet og hjelper på å holde den uten å stoppe til porene?

Skrevet

Jeg vet da alt dette! Hvorfor bruke noe som ikke gir fuktighet og hjelper på å holde den uten å stoppe til porene?

Man bruker vanlig fuktighetskrem, og forsegler den med mineraloljen som faktisk beskytter en viss grad mot vind og vær. Jeg går endel ute om vinteren og på fjellet, og det eneste som holder som jeg har prøvd er dette. Flere makeupartiser bruker også vaselin på nesen om natten for å få en nese som er enkel å sminke neste dag, fordi en liten kvise er enklere å sminke over enn en flassende nese.

Men men, folk skal få lov til å frykte mineraloljen så mye de vil. Da er det bare la være å prøve dette, end of story.

Skrevet

Har hatt akkurat samme problem! Jeg bruker Helosan på nesa i tillegg til vanlig krem. Det har funka veldig bra! Men det blir veldig klissete på dagen under sminke, så anbefaler å ta på natta, over nattkremen. Ikke for mye, men et tynt lag så huden får puste

Skrevet

La meg gjette, du bruker en fuktighetskrem kjøpt på HM.

Skrevet

La meg gjette, du bruker en fuktighetskrem kjøpt på HM.

Jeg er ikke ts, men bruker både Decleor og Matis. Det hjelper ikke stort på nesen siden den er ekstra utsatt.

Skrevet

1: Rens ansiktet

2: skrubb et vått håndkle på steder hvor det kan være løs hud etc.

3: Mens ansiktet fortsatt er litt fuktig, påfør fuktighetskrem.

4. Påfør pudder/foundation eller hva du enn bruker.

Har aldri slitt med at huden blir tørr når jeg gjør det sånn. Og det har jeg gjort i alle år. Man finner alltid sin metode, du må bare prøve deg frem. Hjelper ikke spørre her.

Skrevet

Jeg blir vel lynsja ned her nå, men det absolutt eneste som hjelper min flassende nese, året rundt, er nattkremen til Nivea med q-10. Antirynkeeffekt og greier, med masse, masse fett i. Sikkert mineraloljer.

Den virker som en drøm etter at jeg tar på litt hver kveld. Jeg får ikke kviser, men litt sorte prikker på nesa. Noe - som en annen kommenterte her - er myyye lettere å sminke over enn en flassende nese. For flass på nesa er pyton!

• Liker 1
Skrevet

Anbefaler deg å prøve A-krem på brun glasskrukke eller A-Derma krem. Begge kan kjøpes på apotek. Disse kremene funker veldig bra for meg ihvertfall. :)

• Liker 1
Skrevet

Anbefaler deg å prøve A-krem på brun glasskrukke eller A-Derma krem. Begge kan kjøpes på apotek. Disse kremene funker veldig bra for meg ihvertfall. :)

A-krem er dritt i en krukke. Den inneholder lanolin (sauetalg) som tetter porer! Hold deg langt unna.

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir vel lynsja ned her nå, men det absolutt eneste som hjelper min flassende nese, året rundt, er nattkremen til Nivea med q-10. Antirynkeeffekt og greier, med masse, masse fett i. Sikkert mineraloljer.

Den virker som en drøm etter at jeg tar på litt hver kveld. Jeg får ikke kviser, men litt sorte prikker på nesa. Noe - som en annen kommenterte her - er myyye lettere å sminke over enn en flassende nese. For flass på nesa er pyton!

Hadde du brukt ordentlige produkter hadde du ikke hatt sorte prikker.

• Liker 1
Skrevet

Hadde du brukt ordentlige produkter hadde du ikke hatt sorte prikker.

Hehe, den var god.

Skrevet

Hehe, den var god.

Det er et faktum. Med MDs continuous rewel serum + andre gode produkter har jeg ikke sorte prikker lenger. Hadde plenty før.

• Liker 1
Skrevet

Knusktørr nese var også et kjent fenomen her i huset. Kjøpte bare en fuktighetsmaske fra Biotherm, så var det problemet borte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...