Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har karakterene man får å si egentlig? Utenom når man skal søke seg inn på evt videreutdanning.

:sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eeh..., de har alt å si... gode karakterer gir best jobb, og best mulighet for videreutdanning. Med dårlige karakterer er du sist i køen på begge disse, og ender fort opp med en 20% vikariat stilling

Skrevet

Det over her er helt feil. Erfaring, referanser og bekjentskap teller mye mer enn karakterer når du skal ha jobb. Jeg har skikkelig dårlige karakterer, men er et arbeidsjern med gode faglige kunnskaper og driver stadig oppdatering innen mitt felt, og det gir meg de jobbene jeg har lyst på, i den stillingsprosenten jeg vil ha. Pr i dag jobber jeg på en spesialavdeling der det er stor kamp om stillingene både internt og eksternt, og karakterene mine ble ikke engang vist frem før jeg begynte. Erfaringen fra tidligere, kurs, lite fravær og godt rykte/gode referanser gjorde utslaget.

Den eneste gangen karakterer teller er hvis du skal inn på videreutdanning. En del sykehus har reservert plasser på videreutdanningen, og bestemmer derfor selv hvem de vil sende. Da velges det ut fra erfaring og personlighet, og går utenom karakteropptaket til høgskolen. Så det er fullt mulig å komme inn med dårlige karakterer. Det er ikke sånn i sykepleieverden at det å ha gode karakterer er ensbetydende med å være en god sykepleier, det er så utrolig mye mer som skal til.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...