Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går på ntnu, og skal ha eksamen nå på torsdag. Jeg har generelt vært sliten og syk hele dette halvåret (og fem år før der..), og er til utredning hos lege nå for tiden. På grunn av dette har jeg fått lest lite av pensum, men føler jeg har fått med meg mye på forelesninger og det lille jeg har klart å lest. Jeg var derfor veldig klar for å ta eksamen nå på torsdag.

Men nå på søndagen fikk jeg et migreneanfall, og jeg sliter veldig med "etterdønningen" enda.. Jeg får vondt i hodet nesten med en gang jeg begynner å lese, og må nesten konstant gjøre nakkeøvelser fordi nakken min er sinnsykt stiv. Nå skulle jeg egentlig skrive notater på dataen, men det er nesten umulig.. Og jeg satset ganske hardt på et intensivt skippertak før eksamen med tanke på hvor syk jeg har vært og at hukommelsen min er veldig dårlig. Jeg klarer jo delvis å lese, men må ta mange pauser, ta masse smertestillende og ut i frisk luft imellom. I tillegg kjennes det også ut som et nytt migreneanfall er på vei, det er iallefall sånn jeg har hatt det de siste gangene jeg har hatt migreneanfall og ikke har fått slappet ordentlig av i etterkant..

Såå da lurer jeg på hvordan det egentlig er med sykemelding på eksamen? Jeg vil jo klare å stå, og jeg er litt i tvil om at jeg kan klare det nå som hodet ikke henger med. Men dersom jeg sykemelder meg aner jeg ikke når jeg får ny eksamensdato, og det kan kræsje med planene mine. I tillegg har jeg ikke tenkt å fortsette på dette studiet, og skal forhåpentligvis begynne å jobbe etter nyttår - så sånn sett er det ikke krise om jeg ikke står på eksamen - men det er jo fortsatt kjipt. Så, da skal jeg logge meg av og forsøke å lese litt igjen, og håper noen har noen gode tips til meg etterhvert :P

Videoannonse
Annonse
Gjest anonymx92
Skrevet

13. Kandidater som blir syke og ikke kan møte til eksamen, må underrette studentkontoret og sende legeattest senest innen fem dager etter eksamen. Kandidater som blir syke under eksamen varsler en av inspektørene slik at permisjon kan gis. Sykemelding/legeattest må leveres eller sendes studentekspedisjonen innen fem dager etter eksamen for å få gyldig fravær. Leveres ikke legeattest, blir kandidaten registrert med stryk og har brukt opp ett eksamensforsøk. Kandidater som blir syke under eksamen bør ikke levere inn besvarelsen fordi denne blir sendt til sensur og en eventuell legeattest vil ikke kunne annullere eksamensforsøket.

Og etter det jeg husker fra hu ene som ble syk på eksamen i min klasse, så fikk hun ikke en ny eksamensdato kun for henne. Hun måtte vente til neste gang denne eksamen ble holdt:)

Skrevet

Okei, så med andre ord kan jeg møte opp på eksamen, og dersom jeg blir for dårlig kan jeg forlate lokalet og levere sykemelding senere uten at dette ødelegger for noe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...