Cand alt Skrevet 14. desember 2003 #2 Skrevet 14. desember 2003 En halv liter hønsekraft (eller buljong av terninger) 1 kyllingfilet En halv ts margarin 1 ss hvetemel 2 dl lettmelk Salt og pepper Stek kyllingfileten i margarin til den er så vidt gjennomstekt. Skjær fileten i små biter og kjør den i en blender (tilsett gjerne litt væske) til den er så finkuttet/malt som du får den. Varm opp buljongen til kokepunktet og tilsett den malte kyllingfileten, kok opp suppa og hell i en jevning av mel og melk (hell melka og melet i et glass med lokk og rist). Rør mens du heller i jevningen, og la suppa koke i 10 minutter. Smak til med salt og pepper, ev. annet krydder etter ønske. Til denne suppa kan du selvsagt også bruke annet kyllingkjøtt, rester etc. hvis du har det.
Diva Skrevet 14. desember 2003 Forfatter #3 Skrevet 14. desember 2003 Takk skal du ha! Dette hørtes godt ut :D :: prøver meg til uka ::
starie Skrevet 14. desember 2003 #5 Skrevet 14. desember 2003 1 l hønsebuljong 300 gram kyllingfilet i biter 1 dl basmatiris 1 liten boks erter 3 ts sterk currypasta 1 finhakket chili pepper 1 finhakket paprika 1 stor finhakket løk 1 dl matfløte Tomater og frisk persille som garnityr. Gjerne også noen båter med hardkokt egg. Kok opp hønsebuljongen og ha i ris og kylling, la småkoke i ca 15 min, tilsett de øvrige ingrediender og la koke 10 min til- ha i fløten rett før servering. Server i en dyp suppebolle med finhakkede tomater og persille. God brød hører med gjerne nanbrød. Dette er ikke min oppskrift, men en tidligere bruker sin.
Gjest Brunhilde Skrevet 15. desember 2003 #6 Skrevet 15. desember 2003 Gå til Rema 1000. Let i frysedisken. Finn kyllingsuppe. Ta den hjem, varm den og spis!
~sikka~ Skrevet 15. desember 2003 #7 Skrevet 15. desember 2003 1 l hønsebuljong ca 3 kyllingfileter i biter 1 purreløk i ringer 2 gulrøtter i terninger eller strimler 1 boks champignon 1 kvart isbergsalat eller hodekål 1 dl fløte Pepper Chili Salt Fyll i kjelen med hønsebuljong Putt i alle grønsaker og krydder - småkok i ca 10 minutter Putt i kyllingen og ta kjelen av plata - la trekke. Etter ca 5-10 minutter er kyllingbitene gjennomkokt. Jeg dikta den opp selv - kjeeeeempegod!! :D:D
smile Skrevet 15. desember 2003 #8 Skrevet 15. desember 2003 ...og server med ferske rundstykker...nam-nam!!
Diva Skrevet 15. desember 2003 Forfatter #9 Skrevet 15. desember 2003 Flott! Enda flere oppskrifter :D Takk skal dere ha Tenker jeg prøver meg imorra, - skal gi et resymÈ ;-) D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå