Gå til innhold

Jeg forstår hva dere mener med skjønnehetstyranniet...

Fremhevede innlegg

Skrevet

forøvrig er det intressant at det mest provoserende jeg har klart å si her inne er at jeg er fornøyd med kroppen min. litt trist.

syns det er ganske deprimerende inne på 'kropp/helse/trening', stort sett går det i normalvektige kvinner som føler seg feite og stygge, på desprtat jakt etter slankekuren som virker, villige til å bla opp med store summer for ubrukelige pulverkurer og tvilsomme cellulittkremer. dyster lesning, men det er tydeligvis ok å føle seg frastøtende. kommer man og sier 'jeg syns jeg er deilig' derimot, se, da tråkker man folk på tærne.

nei, folk får jobbe med sitt eget selvbilde, det trengs tydeligvis. og prøve å huske at selvrespekten sitter ikke i puppene eller kroppsmasseindeksen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ivanka - om du leser svaret mitt står det at det er ikke HVA du skriver, men måten du skriver det på. Supert at du er fornøyd med kroppen din, men ikke rakkn ned på dem som ikke er det og prøver å gjøre noe med det!

Gjest Anonymous
Skrevet

mange her skriver at silikonpupper er et luksus behov, det trenger det ikke være!

tenk dere følgende: en jente har ikke pupper i det hele tatt, og føler seg veldig utattraktiv, er det ikke da fint at hun kan ordne på det, slik at hun føler seg vel?

Tenk hvis du waco hadde fått ødelagt en veldig dyrebar kroppsdel som du bruker til å ha sex med, ville du da ha ordnet på den slik at den ble tilnærmet normal, og føle deg som et menneske igjen, eller la være å gjøre det, fordi du tenker på alle barna i verden som sulter, og ikke gjort dette, i sympati med alle som lider av sult f,eks. i verden? ser du hvor dumt du tenker?

Skrevet

Ivanka - om du leser svaret mitt står det at det er ikke HVA du skriver, men måten du skriver det på. Supert at du er fornøyd med kroppen din, men ikke rakk ned på dem som ikke er det og prøver å gjøre noe med det!

Skrevet

anomym, mennesker som dømmer andre mennerskers utseende er ikke mennesker jeg vil diskutere med.

La meg forklare slik at du forstår. Hvilken rett har du til å rakke ned på jenter som av ulike årsaker velger å ta seg silikon?

Den avgjørelsen er høyst personlig, og mennesket er istand til å regulere seg selv.

Det blir akkurat som om jeg skulle ledd av deg dersom du fikk deg protese etter å ha mistet benet ditt i en ulykke....

sånn..."jammen jammen du kan få koldbrann"... det finnes alltid en risiko for alle operasjoner, det blir opptil legen og pasienten å avgjøre dette.

Ikke misunnelserike damer...

Skrevet

å gud! er det det at jeg kaller silikonproteser for BALLONGER som plager deg? men jeg syns de er EKLE og jeg kaller dem hva jeg vil...

Skrevet

Ivanka - ja det er det som plager meg. Fordi jeg er i min fulle rett til å operere kroppen min (dersom jeg har råd til det selvsagt) uten at du skal rakke ned på meg. At du synes det er ekkelt er ok, men det går likevel an å vise såpass respekt at du ikke rakker ned på meg! Vil du rakke ned på noen som får seg parykk også? Eller glassøye? For enkelte kan dette være sammelignbart...

For ordens skyld: Jeg har ikke noen type innlegg, og kommer nok ikke til å få det heller. Det er prinsippene jeg diskuterer.

Gjest Anonymous
Skrevet

unnskyld meg waco, hvilken rett har DU til å rakke ned på jenter som vil ha silikon?

Hvis du har lest mine innlegg, så forstår du at jeg synes det er ikke dumt at mange jenter vil ha silikon i brystene.

Og grunnen til at jeg skrev at noen jenter undervurderer sjansen for at det blir silikonlekkasjer, må jeg få lov til å kalle dumme sa jeg!

Og jeg svarte jo bare på ditt spørsmål, du spurte jo hvorfor jenter kaller hverandre for dumme som tar silikon, du skrev det var på grunn av misunnelse, jeg skrev at det var det ikke.

Nå må du følge med på hva folk svarer deg da!

Og jeg rakker ikke ned på jenter, jeg mener fortsatt at noen jenter er ugjennomtenkte i sine avgjørelser med silikon i brystene, er det å rakke ned?

Skrevet

Og jeg rakker ikke ned på jenter, jeg mener fortsatt at noen jenter er ugjennomtenkte i sine avgjørelser med silikon i brystene, er det å rakke ned?

---------

Og hvordan begrunner du dette? Akkurat som om jeg skulle si at menn som tar hårplantarsjon er ugjennomtenkte?? jeg jeg så hva du skrev... og du skrev :

..det er en grunn for at vi kaller dem dumme, har du hørt om silikon lekkasjer? hvis du har det, vet du hvor farlig det kan være,....

Her har du satt deg som et slags overhode som avgjør hva som er best for andre. Minner mistenkelig om wannabe-psykologer typer, mennesker som hele tiden skal irettesette andre istedet for å se seg selv... forresten er anonymnicket ditt bare forvirrende da alle har en tendens til å blande dere med mengden....

Skrevet

det er INNLEGGENE jeg synes er ekle, ikke jentene som har dem.

såvidt jeg kan se har jeg ikke sagt ett ord om at jeg ser ned på jenter som opererer silikon inn i puppene sine, men jeg synes synd på dem fordi de synes det er nødvendig å skjære opp kroppen sin og putte plast inn i den. jeg syns rett og slett det er litt morbid og nærmest naturstridig.

det betyr ikke at jeg ikke respekterer enhvers rett til å manipulere kroppen sin på akkurat hvilken måte de vil.

jeg syns bare det er leit at noen synes det er nødvendig, at man ikke kan ha det godt med sin egen kropp slik den er skapt, når man tross alt er et friskt og sunt menneske.

Gjest Anonymous
Skrevet

og en ting til waco: for meg virker det som om du skriver inn her bare for å provosere, det synes jeg ikke noe om! har du virkelig disse meningene? da synes jeg du skal endre noen av dem, for du lever i en svart/hvit verden!

Jeg hater å bli kalt for en misunnelig jente, jeg er ikke misunnelig, og jeg vil bare jenter det beste, jeg har ikke noen grunn til å være misunnelig på noe, jeg ser fatisk kjempesøt ut, men er enig i at mange jenter ikke tåler andre jenter med selvtillit, det er synd.

hadet bra!

Skrevet

han skriver inn her bare for å provosere.

Skrevet

Anonym, ja selvsagt, hvorfor har jeg ikke tenkt på det litt før?

La meg forandre meningene mine, så de samsvarer med din oppfattning av hva som er virkelighet...

Waco...

...sjeldent har en gutt ledd så godt av kvinners hersketrang..

Gjest Anonymous
Skrevet

waco, du kan ikke sammenligne hårtransplantasjon og silikon i brystene!

klart at hårtransplantasjon kan være farlig som andre operasjoner, men silikon kan lekke i kroppen, hvis det går hull på en silikon protese i kroppen, husk at silikon er et giftstoff!

Nå skal jeg være T Y D E L I G:

1.Noen jenter undervurderer sjansen med å ta silikon, det er dumt.

2. Noen jenter som over hodet ikke har bryster nesten, eller har fått de ødelagt, er ikke det fint da at de kan rette på brystenen og få de større, slik at selvrespekten og følelsen av å være normal kommer tilbake?

3.Forøvrig så driter jeg oppi om jenter tar silikon i brystene, men for deres del håper jeg at de ikke blir ødelagt av giftfyllet de har i kroppen.

De kan putte så mye i dem at de ser ut som to forvokst ballonger for min del, det er deres kropp.

Skrevet

forøvrig kan neppe hårtransplantasjon på menn alltid være like gjennomtenkt. det ser jo helt gyselig ut! som dukkehår i små bunter på rette linjer - jeg tenker plantefelt i granskog... setter igang to tanker hos meg: kunstig og forfengelig.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg mener at du tviholder på dine egne meninger av og til, selv om de ikke er riktig.

Og du må gi deg hvis en person du diskuterer med har rett i sine ting angående saken, men det vil tydeligvis ikke du.

Så å forandre på meningene må til , hvis man er villig til å forandre seg og vokse på kunnskaper, og forandre holdninger.

Sjelden har jeg ledd så godt av en provokatør...

Skrevet

Oj så sinna!

Som ei lita krutttønne sitter du manisk å forklarer denne "wacotullingen" hva silikon egentlig dreier seg om!

Hallo, hvis du leste mitt aller første innlegg så skrev jeg silikon, saltvannsinnlegg og mye annet...

Det betyr, at dersom silikon er så farlig så bruker man saltvann. Det du erger deg over tror jeg egentlig dreier seg om skjønnhetsidealet...har jeg rett?

Waco

Som kaller en spade for spade....

Skrevet

altså, saltvannsinnlegg er kapslet inn i silikon. ikke mer harmløst, faktisk.

Gjest Anonymous
Skrevet

sikter du til meg waco som er ei kruttønne? morsom du!

Men nei jeg er ikke redd for skjønnhets idealet!

jeg er et skjønnhetsideal selv

Skrevet

Ivanka - det er mulig jeg har misforstått innleggene dine. Og at jeg med mitt temperement har blitt provosert av ting jeg mente sto mellom linjene. Jeg ser hva du skriver, og kan vel til dels si meg enig i det. Det er selvfølgelig unaturlig å skjære i kroppen sin for å forandre på utseendet. Det være seg piercing, tatoveringer eller andre former.

Og hårtransplantasjoner - veel... Gi meg heller en blank isse. Men det er min mening. Om en mann heller vil ha hårtransplantasjoner er det helt opp til ham.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...