Dolly-Betty Skrevet 29. november 2011 #1 Skrevet 29. november 2011 Jeg skal gifte meg til våren, og vil gjerne få til å sminke meg selv. Jeg har lite erfaring med annet enn lipgloss og mascara, så føler meg helt teit... Jeg har forsøkt med ulike Maybelline pudder og kremfoundation/mousse som yngre, men synes bare jeg blir unaturlig og stiv i masken... Jeg kan til tider ha urene områder i huden, og bør ha noe som dekker det. Hva slags farge passer meg best (ivory, sand, nude og hva de nå heter)? Jeg er mellomblond med gyllent skjær, realtivt blek hud (tar ikke soliarium), og får "sommerfregner" som går bort på høst/vinter. Tar i mot alle tips!
Gjest anonymx92 Skrevet 29. november 2011 #2 Skrevet 29. november 2011 Jeg anbefaler på det sterkeste Bare Minerals Matte Foundation (http://www.coverbrands.no/merker/bare-minerals/matte-foundation-spf-15/ , 329,- og fraktfritt). Den glir inn i huden, og har aldri vært borti noe mer naturlig resultat! Og iogmed at jeg i alle år har sliti med stygg og uren hud, så har jeg prøvd veldig mye forskjellig. Men etter å ha prøvd bare minerals, så har jeg holdt meg til det! Jeg regner med at vanlig "medium" vil være en grei farge for deg. Eller evnt hakket lysere. Dette kan du jo bare sjekke om du har en sminkebutikk i nærheten hvor du bor:) Og jeg bruker samme merke (Bare Minerals) i rouge også, og er så vanvittig fornøyd! Alt ser så kjempe naturlig ut :D Lykke til:)
Maria.91 Skrevet 29. november 2011 #3 Skrevet 29. november 2011 Kjør på med i.d. bare minerals. Du får det i mange kosmetikkbutikker og hudpleiesalonger, særlig i oslo. Ellers kan du få det på internett, da er det som regel billigst på strawberrynet.com etter min erfaring hvertfall. Har brukt denne i flere år, og ikke bare skjuler den hudproblemene mine, men den har minsket dem også, så bare å sende PM hvis du lurer på noe ang. å legge foundation'en ellernoe
Dolly-Betty Skrevet 30. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 30. november 2011 Jeg anbefaler på det sterkeste Bare Minerals Matte Foundation (http://www.coverbrands.no/merker/bare-minerals/matte-foundation-spf-15/ , 329,- og fraktfritt). Den glir inn i huden, og har aldri vært borti noe mer naturlig resultat! Og iogmed at jeg i alle år har sliti med stygg og uren hud, så har jeg prøvd veldig mye forskjellig. Men etter å ha prøvd bare minerals, så har jeg holdt meg til det! Jeg regner med at vanlig "medium" vil være en grei farge for deg. Eller evnt hakket lysere. Dette kan du jo bare sjekke om du har en sminkebutikk i nærheten hvor du bor:) Og jeg bruker samme merke (Bare Minerals) i rouge også, og er så vanvittig fornøyd! Alt ser så kjempe naturlig ut :D Lykke til:) Hva er vanlig medium? Er det Fair, Fairly Light eller Light? Fargene het det på hjemmesida du sendte. Takk for tips
Dolly-Betty Skrevet 30. november 2011 Forfatter #5 Skrevet 30. november 2011 Kjør på med i.d. bare minerals. Du får det i mange kosmetikkbutikker og hudpleiesalonger, særlig i oslo. Ellers kan du få det på internett, da er det som regel billigst på strawberrynet.com etter min erfaring hvertfall. Har brukt denne i flere år, og ikke bare skjuler den hudproblemene mine, men den har minsket dem også, så bare å sende PM hvis du lurer på noe ang. å legge foundation'en ellernoe Skal til Sørlandssenteret på fredag, og tror de har det der. Koster over 400 kr, så kanskje heller kjøpe på nett da Takk for tips. Trenger jeg kun foundation. Dekker denne typen ujevneheter og eventuelle stygge ting i huden så bra at man ikke trenger noe concealer på forhånd?
Gjest anonymx92 Skrevet 1. desember 2011 #6 Skrevet 1. desember 2011 Hva er vanlig medium? Er det Fair, Fairly Light eller Light? Fargene het det på hjemmesida du sendte. Takk for tips Vanlig medium heter bare "Medium" :-) go jeg bruker concealer fordi jeg har masse acnearr i kinnene mine. Men si feks søstra mi som har OK hud med litt ujevnheter her og der, hun har ikke bruk for concealer..!
Maria.91 Skrevet 5. desember 2011 #7 Skrevet 5. desember 2011 (endret) Skal til Sørlandssenteret på fredag, og tror de har det der. Koster over 400 kr, så kanskje heller kjøpe på nett da Takk for tips. Trenger jeg kun foundation. Dekker denne typen ujevneheter og eventuelle stygge ting i huden så bra at man ikke trenger noe concealer på forhånd? i.d. bare minerals dekker alt, man trenger bare pudderet og ikke noe flytende crap under eller noe sånt. Når det er sagt pleier jeg selv å bruke et transparent tørrpudder UNDER foundation-pudderet. Da legger den seg jevnere (det hender at man kan få fargeendringer i pudderet dersom huden under er fuktig/klam). Også kan det jo selvfølgelig lønne seg å bruke litt forskjellige farger i ansiktet - det enkleste er å bruke to farger som ligger 1-2 nyanser fra hverandre, legge den lyseste rundt øyne, over nese, rundt munn, på hake og nedre kjeveben, og så den mørke på kinn og panne. Deretter kan man ta en slags "skyggefarge", f.eks. et solpudder (pass på at det ikke blir for "oransje" til hudtonen din!) og legg mellom kjevebenene (lag "fiskefjes", legg i hulrommet, og jevn ut med børsten etterpå) og fra tinningene inn mot pannen. Da får man fine skyggeeffekter. Selv bruker jeg i.d. Bare Minerals Precious Platinum under foundationpudderet, den glitrer også bittelitt, dette synes dog ikke særlig når du legger foundationpudder over. Funker fett, kommer dessuten i en stor boks og varer leeenge! Edit: En ting til; du burde ABSOLUTT gå innom en sminkebutikk og sjekke hvilke farger som passer deg best før du går til innkjøp. Det finnes KJEMPEmange forskjellige å velge mellom!! Endret 5. desember 2011 av Maria.91
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #8 Skrevet 6. desember 2011 Jeg tåler ikke ID bare minerals - og synes heller ikke det gir noen pen finish på hverken bilder eller i virkeligheten på meg selv eller andre. Jeg har tilgode å se noen få en virkelig pen finish med det, men jeg vet mange sverger til det...... Det eneste mineralpudderet jeg synes har pen finish er Mineral Hygienics - er mye billigere enn ID, inneholder ikke bismuth - og man slipper diskokuleeffekten som jeg synes ID gir på de fleste. Du kan bestille prøver der også, og avgjøre om du synes det passer din hud fremfor å bruke hundrevis av kroner på ID uten å ha prøvd noe annet. En ting jeg vil anbefale om du skal ta bilder, er å bruke primer(men ikke med solfaktor, det gir visst rart skinn på bilder). Jeg har kun testet Bodyography Veil Primer(ikke for veldig tørr hud) - og jeg er fornøyd med den(har ganske sensitiv hud). Leste om den her; http://www.hildechristina.com/review-bodyography-veil-foundation-primer-klar Men, når alt kommer til alt hadde jeg kanskje heller valgt en flytende foundation, enklere å jobbe med - og gir en mer naturlig finish synes jeg - om man ikke er vant med sminke. Jeg ville spurt om råd på et parfymeri for det - unngå for all del billigmerker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå