Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er den beste boken du har lest og hvorfor?

Den boken som virkelig har fanget min interesse og mine følelser er: Hva skal vi med stjerner nå

I denne boka forteller tidligere Lyn-trener Espen Olafsen om hvordan han opplevde det da tsunamien traff Khao Lak i Thailand 26. desember 2004. Olafsen og sønnen Balder overlevde, mens kona Elfrid og datteren Frøya omkom. Dette er fortellingen om en families skjebne etter katastrofen, og om hvordan det er mulig å leve videre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den brennende sengen! Siden den historien er sann! Elsker bøker som har en sann historie! =)

Filmen og boka er basert på nen virkelige hendelsen om Francine Hughes som i 1977 ble arrestert for å ha drept sin brutale og alkoholiserte mann ved å sette fyr på sengen hans mens han sov.

Jeg vil faktisk anbefale folk å lese boka, hvis de ikke har lest den.

Skrevet

Den brennende sengen! Siden den historien er sann! Elsker bøker som har en sann historie! =)

Filmen og boka er basert på nen virkelige hendelsen om Francine Hughes som i 1977 ble arrestert for å ha drept sin brutale og alkoholiserte mann ved å sette fyr på sengen hans mens han sov.

Jeg vil faktisk anbefale folk å lese boka, hvis de ikke har lest den.

Denne har jeg lest og jeg har også sett filmen.

Veldig gripende historie.

Jeg også elsker bøker basert på sanne historier.

Skrevet

Denne har jeg lest og jeg har også sett filmen.

Veldig gripende historie.

Jeg også elsker bøker basert på sanne historier.

Ja den er veldig gripende!

Skrevet

En bønn for Owen Meany av John Irving :rodmer:

Skrevet

Åh, det er så mange... "Engler og demoner" av Dan Brown, "Rovdyrhøst" av Kai H. Nielsen og "Offerlam" av Erica Spindler er noen av de beste bøkene jeg har lest. Tre helt forskjellige bøker, men utrolig god handling i alle og felles er det en stor gåte som skal løses.

"Muleum" og "Doppler" er fantastiske bøker av en fantastisk forfatter, Erlend Loe, som er min favorittforfatter.

Skrevet

1984 av George Orwell. Udiskutabelt et mesterverk, forstyrrende, iskald, brutalt vakker, dystopisk og fantastisk viktig. Fryktelig vanskelig å beskrive uten å ty til klisjéer, det beste jeg kan si er: les den. (Og se gjerne filmen etterpå.)

Skrevet

Extremely Loud and Incredibly Close vinner hos meg. Den er veldig spesiell, og fanget meg virkelig. Eneste boken jeg har lest flere ganger i voksen alder.

Skrevet

1984 av George Orwell. Udiskutabelt et mesterverk, forstyrrende, iskald, brutalt vakker, dystopisk og fantastisk viktig. Fryktelig vanskelig å beskrive uten å ty til klisjéer, det beste jeg kan si er: les den. (Og se gjerne filmen etterpå.)

Ja den er virkelig et mesterverk! I aller høyeste grad!

Skrevet

"Muleum" og "Doppler" er fantastiske bøker av en fantastisk forfatter, Erlend Loe, som er min favorittforfatter.

De er virkelig gode! :jepp:

Skrevet

Denne tråden vil jeg følge med på! :)

Skrevet

Veien til karlsvogna.

En historie om å være pårørende til en kreftsyk person her i norge.Fantastisk bok!

Skrevet

1984 - fordi den rett og slett er et mesterverk

Harry Potter-bøkene - fordi det er skikkelig "page-turnere"

"Tomorrow - when the war began"-serien : Også "page-turnere"

Idas dans : fordi den er så fæl at det vrir seg i innvollene, og fordi den er så ufattelig fin samtidig

Kvinne går til lege... : En trist, ekkel, provoserende og fin bok

Lolita : Fordi den på mange måter utfordrer måten vi ser verden på

Flere av disse er kanskje ikke fantastiske bøker litterært/språklig sett, men er bøker som har satt dype spor og som jeg kommer til å huske lenge.

Skrevet

Synes det er vanskelig å svare kun en!

Men noen som har gjort inntrykk er:

- Åndenes hus av Isabel Allende. Fantastiske personskildringer, veldig levende

- Beatles av Lars Saaby Christensen. Har lest den mange ganger, og har et eller annet chrush på Kim Karlsen :rodmer:

- Jonas av Jens Bjørneboe. Gjorde veldig inntrykk på meg første gang jeg leste den

- Bernhard Borge bøkene. Morsomme skildringer og gode historier

Skrevet

Sagaen om isfolket, uten tvil! Er riktignok ikke en bok, men jeg liker hele serien. Også "Når villdyret våkner" av Jack London har jeg lest et par og 50 ganger :fnise:

Skrevet

Utenom Harry Potter og The Hunger Games, som er mine favorittserier, må det være Between Shades of Gray av Ruta Sepetys. Den er så utrolig sterk, vakker og trist!

Skrevet

Det er så mange gode bøker at det er umulig å velge, men "The Book Thief" og "Mornings in Jenin" er høyt på listen over bøker som har gitt meg mye. "Ville Svaner" er også med på den listen, forresten.

Skrevet

Kommer faktisk ikke utenom Ringenes Herre og Harry Potter :rodmer:

Jonas - Jens Bjørneboe

David Copperfield - Charles Dickens

Great Expectations - Charles Dickens

De Elendige - Victor Hugo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...