Gå til innhold

Må skifte gulv

Anbefalte innlegg

Gjest *Røyskatt*
Skrevet

Vi har fått vannskade på kjøkkenet, og har dermed måtte rive opp laminatet. Kjøkkenet vårt har store profilerte gulvlister, og disse tok ingens skade av fjerningen av laminatet, og står fortsatt på veggen.

For å ha ett gulv litt bedre sikret mot nye vannskader har vi bestemt oss for å legge vinylbelegg, men dette er jo ikke like tykt som laminat. Jeg regner derfor med at det vil bli en glipe på omtrent tre milimeter mellom nytt gulv og listene. Har forferdelig lite lyst til måtte rive ned listene og legge nye. Listing er dritarbeid..

Kan jeg ha en glipe mellom gulv og list? Eventuelt sparkle denne? Råd mottas med takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg klarer ikkje å sjå at de kan legge et vinylgolv utan å fjerne listene?

Skrevet

Du kan bruke støvlist eller silikon :) men aller best er det sikkert å ligge nye lister.

Gjest *Røyskatt*
Skrevet

Eg klarer ikkje å sjå at de kan legge et vinylgolv utan å fjerne listene?

Man får sånn sak til å skyve det inn under eksisterende lister. Skal sjekke med støvlist og silikon, takk for tipset.

Problemet er at jeg er usikker på hvor mye vi får dekket, har ikke fått taksten enda. Og listene er veldig forseggjorte. Samt at listing er ett helvete. Tar man av listene, så får vi kanskje malingsrand når de blir festet på igjen, og så må vi ha enda større lister eller male om for å skjule det..

Skrevet

Anbefaler virkelig å ta vekk listene altså, det var ikke gjort i vår første leilighet, og det var stygt og irriterende.

Skrevet

Jeg vil også anbefale å ta vekk listene. Når man først skal gjøre noe, så bør man gjøre det ordentlig, for slike sprekker mellom lister og gulv kan fort bli skikkelig stygt.

Men har forståelse for at det er et ork også. Når man først skal fikse på noe i boligen så har det en tendens til å balle på seg. Listing er ikke _så_ slitsomt, og det finnes vanligvis fine lister som er større enn de som var der fra før. Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...