Gå til innhold

Når begynne med anti-age produkter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 21 år, og har i det siste lagt merke til "linjer" under/på siden av øynene og i panna. Jeg har null peiling på når man skal begynne med slike produkter. Er det for tidlig? Hva burde jeg bruke? Noen som vet?

Har alltid hatt hud som blir fort tørr..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du allerede nå har rynker er det enten arvelig eller så har du vært for mye utsatt for sol. Alle uten om bittesmå barn har linjer i ansiktet, det er forskjell på linjer og rynker. Jeg ser ikke på linjene min i panna som rynker, de har vært der nesten bestandig. Kjøp den en god øyekrem+fuktighetskrem og blås i linjene i panna :)

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar!

Jeg har alltid vært flink til å bruke høy solfaktor i sola osv, og aldri brukt solarium.

Har vært med mamma da hun var hos hudpleier en gang og da sa de at hun hadde veldig fin hud til å være 46..

Kanskje linjene alltid har vært der, bare jeg som ikke har lagt så godt merke til dem før nå.

Skrevet

Det er mest sannsynlig ikke rynker, men tørrhetslinjer. Får huden din nok og riktig fukt blir den litt "plumpet" opp igjen. Ta deg en tur til et parymeri og hør hva som passer til din hud og din alder. Be om prøver hvis du er usikker. Eller ønsk deg det til jul. En øyekrem kan være dyr men den varer i eeevigheter fordi man skal bruke ørsmå mengder.

Skrevet

Thank you!

Får ta meg en liten shopping runde, bra jeg just fikk lønn! hehe

Skrevet

Thank you!

Får ta meg en liten shopping runde, bra jeg just fikk lønn! hehe

Ikke gå på parfymeri! Det er dårlige produkter i dyr innpakning. Gå på en hudpleiesalong og få råd og kjøp heller produktene på nettet (jeg bruker feelunique). Det er også veldig mange her inne (meg selv inkludert) som har lært utrolig mye av å lese bloggen til Hilde Christina.

Dette er et fint sted å begynne: http://www.hildechristina.com/tag/hudpleie-for-dummies

Skrevet

E VITAMINER :) det finner du i div naturlige øljer blant annet. (avokado, mandel etc, lavenderolje er også bra)også noe som gir god fuktighet (fks shea butter som jeg bruker selv), og noe mildt eksfolierende og fks et bra renskeskum om morgen/ kveld. Man kan også bruke eggemasker blant annet (mye proteiner), eller mud masker (får kjøpt en fin en på H&M faktisk) iblant for å friske opp litt. Mange glemmer at man må VEDLIKEHOLDE huden ved å vaske/rense den riktig og bruke noe som som gir bra nok fuktighet sånn at huden ikke tørker ut. ALLTID sørg for at huden har nok fuktighet. Å bare kjøpe et serum eller øyekrem hjelper ikke på langt nær like mye. Been there done that.

Skrevet

Jeg har pleiet huden min i 20 år og ser ikke at det er forskjell på kvalitet fra parfymeriprodukter og salongprodukter.

Skrevet

Jeg og de fleste vennene mine er også på din alder, og har merket de samme linjene som deg. Tror det er helt vanlig, vi tar hverken sol eller soler oss overdrevent ute, eller er spesielt arvelig belastet.

Til puselusk: vil ikke det å tilføre masse olje gjøre huden fet?

Skrevet

hvis du tilfører MASSE ja ;) man skal ikke bruke så mye, bare lista opp det jeg har gode opplevelser med. Men jeg har fet/kombinasjonshud og det som faktisk hjalp for meg blant annet var olje. Men alt med måte

Skrevet

Anti age-produkter virker ikke. Det er 100% bortkastede penger. Det som virker, er å spise sunt, drikke mye vann, unngå røyking, sol/solarium, søtsaker, alkohol og sene kvelder.

• Liker 2
Skrevet

Anti age-produkter virker ikke. Det er 100% bortkastede penger. Det som virker, er å spise sunt, drikke mye vann, unngå røyking, sol/solarium, søtsaker, alkohol og sene kvelder.

http://www.telegraph.co.uk/science/science-news/5236381/Protect-and-Perfect-anti-ageing-face-cream-first-proven-to-reduce-wrinkles.html

Det var vel noe forsking som kom ut med at man for all del ikke skulle bruke antiage for tidlig, fordi det fikk den naturlige musklaturen til å slappe av og derfor få slapp hud tidligere enn normalt. De kremene er vel ment for 35+ eller noe.

Skrevet

De virker på meg, har merket stor forskjell på f.eks øyekremer.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...