AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #1 Skrevet 28. november 2011 Hvilket lesebrett er best? Liker å lese både norske og engelske bøker. Har ikke tenkt til å bruke den til noe annet enn å lese bøker.
Fresi Skrevet 28. november 2011 #2 Skrevet 28. november 2011 Jeg er kjempefornøyd med min Kindle! Men jeg har ikke forsøkt noen andre da, det må sies.
Zzyzx Skrevet 29. november 2011 #3 Skrevet 29. november 2011 Kindle er genialt til engelske bøker. Men du får ikke kjøpt norske bøker til det. Andre lesebrett vil fungere fint med norske bøker, men her har du igjen et problem med at det er ikke bare enkelt å få tak i engelske bøker, og løsningen for de norske bøkene er tungvint. De brettene jeg vil anbefale utenom Kindle er Bookeen Cybook Odyssey, Bookeen Cybook Opus og Sony Reader.
Chiyo Skrevet 29. november 2011 #4 Skrevet 29. november 2011 Jeg har også Kindle, og jeg er kjempe fornøyd, men som de andre sier så får man ikke norske bøker på Kindle. Hvis du leser på engelsk der i mot, vil jeg anbefale den. Jeg angrer i hvert fall ikke på at jeg kjøpte den.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #5 Skrevet 29. november 2011 Takk for innspill. Tror kanskje det blir kindle på meg
Fresi Skrevet 29. november 2011 #6 Skrevet 29. november 2011 Du kan få norske bøker på Kindle også, men da må du trikse litt.
Gjest Iah Skrevet 29. november 2011 #7 Skrevet 29. november 2011 Jeg elsker min Kindle! Men jeg har heller ikke forsøkt annet lesebrett.
Lutetium 71 Skrevet 29. november 2011 #8 Skrevet 29. november 2011 Kindles skjerm er vel blant dem som er best egnet til å lese på? Forstått det slik at man kan lese i full sol også. (Ikke det at det er så aktuelt nå, men)
Zzyzx Skrevet 29. november 2011 #9 Skrevet 29. november 2011 Alle de jeg linker til har akkurat samme skjermteknologi. Det er e-ink som i og for seg er det som kjennetegner et lesebrett. Iallfall for nå, jeg regner med at det snart kommer andre teknologier som er like lesbare. Jeg er av den bastante oppfatning at et nettbrett (tablet) ikke kan kalles et lesebrett, siden boklesing ikke er, og slettes ikke burde være, hovedformålet til en slik. E-ink oppfører seg omtrent som vanlig papir, typen man ser i en standard pocket-bok. Lesbarheten er omtrent lik. Man kan få noe gjenskinn i skjermen, men ikke i nærheten av det man vil se på typiske nettbrett. Og ja, det er fullt mulig å lese i direkte sollys, for som med vanlig papir så vil kontrasten bli bedre dess bedre lys man leser i.
Lutetium 71 Skrevet 29. november 2011 #10 Skrevet 29. november 2011 Flott info, Zzyzx! Er det muligens lettere å hacke kindle til å bruke norske bøker, enn å hacke de andre til å få tilgang til amazon?
Zzyzx Skrevet 30. november 2011 #11 Skrevet 30. november 2011 Begge deler er like enkelt. Man hacker ikke brettet, men man *host* fjerner DRM fra bøkene og konverterer til riktig format.
Lutetium 71 Skrevet 30. november 2011 #12 Skrevet 30. november 2011 Begge deler er like enkelt. Man hacker ikke brettet, men man *host* fjerner DRM fra bøkene og konverterer til riktig format. Ah. Men det virker da ikke så vanskelig? Ser de har kindle på amazon til 79 dollares nå, er det ok pris? Kanskje jeg skulle kjøpt en januargave til meg selv..
Zzyzx Skrevet 30. november 2011 #13 Skrevet 30. november 2011 (endret) 79 galninger er ikke riktig pris for den internasjonale, du må ut med 109 pluss frakt og moms. Fordelen er at Amazon ordner alt det der for deg, så du får den bare levert på døra med UPS. Husk cover til den, ellers kan den ikke fraktes annet enn i hånda. E-inkskjermene er ganske sårbare for press og trykk, nemlig, så det lønner seg å alltid ha den i et cover når den ikke er i bruk. Hvis du leser bøker og vil ha et lesebrett så er det jo ikke noe å lure på. Prisen er veldig grei. Er det ellers noe så skal jeg vel alltids være tilgjengelig på PM. Endret 1. desember 2011 av Zzyzx
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå