Gå til innhold

vaske- hvilket middel til hvilken tiing?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dagens rare:

jeg har hatt nesten hele leiligheten på lager i to år og skal flytte de fra lageret og hjem.

Det har blitt veldig støvete og fælt og lurer på hva jeg skal vaske følgende ting med:

ubhandlet treverk (kommoder ol)

cd/dvder

potteskjulere

bøker

skinnsofa/stoler

Jeg prøvde meg på en sånn blå jif greie på cd/dvd cover, og det funka jo greitt, men inbille meg at det er udrøyt når det er mange hunde cover?

Alle tips motas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ubehandlet treverk: grønnsåpe

CD (cover), potteskjuler, bøker utvendig mm: Ajax.

Skinnsofa/stoler. Dersom du ikke bruker spesialmiddel så hadde jeg brukt Ajax eller Zalo.

En mikrofiberklut funker utmerket med både rent vann og litt vaskemiddel.

Jeg skjønner den med ulike vaskemidler. Jeg har kuttet ned og har nå Zalo, salmiakk, Ajax/Jif og så blå Jif. Den siste bruker jeg på speil, vask, overflater mm. Kunne sikker ha blandet ut Zalo med vann og sprayet på, men så langt har jeg ikke kommet ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Når du skiver ajax til cd cover ol, hvaslags ajax? på butikken så har de en sånn blå spriteflaske, og en som er stor flaske som det står "gulv" på.... Eller er det en annen som jeg ikke vet om?

Og så på kommoder og sånnn... Du bare blander en liten dæsj med grønnsåpe i en bøtte vann og vasker i vei?

Jeg er vm i grønn på vasking dessverre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skal vaske mange gjenstander, så nytter det ikke med sånn "spray på & tørk av" rengjøring.

Fyll i ei bøtte eller en kum med varmt såpevann. Zalo fungerer helt fint. Vri opp en klut i vannet og vask gjenstandene med den. Hvis du skal vaske blanke flater (vinduer, speil etc), må du tørke med en tørr klut eller papir etterpå, så det ikke blir skjolder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...