MiniMuffin Skrevet 28. november 2011 #1 Skrevet 28. november 2011 Jeg har lagt ut et par ting for salg på finn.no. Også lurer jeg på hvor farlig det kan være å gi kontonr. til potesielle kjøpere. Jeg har sagt jeg ikke sender varene før betalingen er inne på konto. Men hvor lett er det å misbruke den informasjonen. Er det noe alle kan eller må man være ekspert på området...??
challenger Skrevet 28. november 2011 #2 Skrevet 28. november 2011 De kan ikke gjøre noe med et kontonummer annet enn å sette INN penger på det:)
Ananas. Skrevet 28. november 2011 #3 Skrevet 28. november 2011 For å få brukt kontonummeret ditt til uttak trenger de også legitimasjon med ditt fødselsnummer på.. Så sannsynligheten for den type misbruk er svært lav.
MiniMuffin Skrevet 28. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 28. november 2011 Så å gi bort kontonr. er så og si ufarlig da?? Det er vel heller kjøperen som tar en større risk...?
AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #5 Skrevet 28. november 2011 Hvorfor ikke velge betalingsløsningen til finn? Du forventer at en kjøper skal betale deg før du sender av gårde varene. Hvordan vet h*n at du er redelig? Du vil ha trygghet og tilbyr ikke kjøper samme trygghet. Er null problem å oppgi kontonummer. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå