Gå til innhold

Sammenvoksinger av klitoris

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.the-clitoris.com/n_html/clitoral_adhesions.htm

"...smegma can harden under the clitoral hood causing irritation and pain in girls and women. This irritation may result in the tissues of clitoral glans and hood fusing together partially or fully, forming adhesions. These adhesions can prevent the clitoral hood from caressing the glans during sexual stimulation, alone and with a partner, making orgasm difficult or impossible to experience, as a result of clitoral stimulation alone. When adhesions are present the clitoris cannot be exposed to frictional stimulation, which may result in a clitoris that is insensitive to stimulation, causing a woman to believe her clitoris is absent or defective."

Er det noen som har erfaring eller vet noe om dette?

Det høres sykt ut, men jeg har gjennom hele mitt 20 år lange liv trodd at klitoris var tissehullet mitt. Altså, jeg innså ikke dette var klitoris før for et par måneder siden - og da kunne jeg ikke begripe alt oppstyret rundt den, rett og slett fordi jeg opplever langt mer vaginal nytelse, enn klitoral. Til tross for at alle venninnene mine sier det motsatte, har jeg aldri stilt spørsmålstegn til min egen klitoris da det hele tiden informeres om at kvinners vulva kommer i alle former og farger osv, men de siste dagene har jeg innsett at min klitoris høyst sannsynlig henger fast med klitorishodet. Hjelp!

Skrevet

Det er meningen at klitorishodet og klitoris henger sammen. Like vanlig som penishodet på et penisskaft.

-Domino

Skrevet

Leste du ikke det jeg skreiv? Foreta deg et enkelt søk på "clitoral adhesions" i Google, så forstår du hva jeg snakker om. Det kom kanskje ikke tydelig nok frem i posten min, men det jeg mener er at klitorisen min er skjult/sammenvokst - det nytter ikke å "dra bort" klitorishodet.

Skrevet

Clitoral hood er hetta, ikke "hodet". Så nå skjønner jeg.

Skrevet

Det er vel hetten/forhuden den er sammenvokst med i så fall?

Skrevet

Det er vel hetten/forhuden den er sammenvokst med i så fall?

Litt som at forhuden skulle grodd igjen over penishodet på oss menn? Hvis man ser bort fra urinrøret vel og merke..

-Domino

Skrevet

Så dette fenomenet er altså forårsaket av det kvinnelige motstykket til kukost? :sjokkert:

Dette har jeg aldri hørt om før.

• Liker 1
Skrevet

Så dette fenomenet er altså forårsaket av det kvinnelige motstykket til kukost? :sjokkert:

Dette har jeg aldri hørt om før.

Dårlig hygiene med andre ord?

Skrevet

Yes, virker sånn.

Skrevet

Samme greia kan også skje ved hudsykdom. Men mest sannsynlig har du bare for trang forhud og trenger et bittelite kirurgisk snitt. Akkurat slik gutter/menn med for trang forhud trenger.

• Liker 1
Skrevet

Både ja og nei. Noen produserer smegma i ekstremt stor grad, selv om de vasker seg nedentil flere ganger dagen.

Så man kan bare være genetisk uheldig.

Selv har jeg faktisk aldri opplevd smegma. Sikkert fordi jeg leker så mye med han!

Skrevet

Jeg blir mest overasket over at du har trodd at klitoris og urinrørsåpningen er den samme til du ble 20 år!

Hvor er sexualundervisningen på skolen?! Eller bare lett anatomi for den saks skyld.

• Liker 4
Skrevet

http://www.the-clitoris.com/n_html/clitoral_adhesions.htm

"...smegma can harden under the clitoral hood causing irritation and pain in girls and women. This irritation may result in the tissues of clitoral glans and hood fusing together partially or fully, forming adhesions. These adhesions can prevent the clitoral hood from caressing the glans during sexual stimulation, alone and with a partner, making orgasm difficult or impossible to experience, as a result of clitoral stimulation alone. When adhesions are present the clitoris cannot be exposed to frictional stimulation, which may result in a clitoris that is insensitive to stimulation, causing a woman to believe her clitoris is absent or defective."

Er det noen som har erfaring eller vet noe om dette?

Det høres sykt ut, men jeg har gjennom hele mitt 20 år lange liv trodd at klitoris var tissehullet mitt. Altså, jeg innså ikke dette var klitoris før for et par måneder siden - og da kunne jeg ikke begripe alt oppstyret rundt den, rett og slett fordi jeg opplever langt mer vaginal nytelse, enn klitoral. Til tross for at alle venninnene mine sier det motsatte, har jeg aldri stilt spørsmålstegn til min egen klitoris da det hele tiden informeres om at kvinners vulva kommer i alle former og farger osv, men de siste dagene har jeg innsett at min klitoris høyst sannsynlig henger fast med klitorishodet. Hjelp!

Du er jo ikke akkurat erfaren med klitorisen din. Du vet ikke hvordan den var før heller. Du burde virkelig stille en gynekolog dette spørsmålet. Jeg får inntrykk av at du kanskje bekymret deg unødig - den linken er en veldig sjelden tilstand, og du påpeker jo heller ikke mye smegma, etc?

HVIS du har noe slikt, sier jo til og med informasjonssiden at en lege må hjelpe deg med å ordne opp i dette.

• Liker 1
Skrevet

Nei, hvis du leser på linken, har ikke dette med dårlig hygiene å gjøre. Det er rett og slett en væske noen produserer, andre ikke. For god hygiene kan forverre problemet (fordi man ødelegger slimhinnene om man vasker for mye med såpe).

It is important to note that sebum is a normal and healthy body fluid that serves a necessary and beneficial function. The presence of sebum is not an indication of a "dirty" or "unclean" vulva.

Since there are beneficial and necessary bacteria present on the vulva and inside the vagina antibacterial soaps should not be used, as killing off these good bacteria can cause an infection rather than preventing one. A "clean" vulva and vagina are not healthy!

Sebum and smegma may have a distinct or strong scent associated with them, as a result of the bacteria that feed on them, especially when it is not rinsed away on regular basis. The resulting scent is normal and indicates the presence of a healthy vulva. A healthy vulva should smell like a vulva, not flowers, perfumes, or have no scent at all.

Dessverre er det alt for mange jenter som går rundt med en ødelagt bakteriebalanse i underlivet, pga et sterkt press fra gutter om å være skinnende ren til enhver tid...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...