Amidala Skrevet 14. desember 2003 #1 Skrevet 14. desember 2003 Er det noen her inne som vet reglene for å få ut pass til barn? Jeg var for en tid tilbake på passkontoret og skulle hente ut nødpass til min sønn, for vi skulle til syden. Når jeg sto med passbeviset i handa så ble jeg spurt om jeg og barnefaren hadde delt foredreomsorg, for da måtte han også signere. Jeg sa som sant var at vi hadde det, og at han skulle signere han også. Spørsmålet mitt er om jeg hadde fått ut passet hadde jeg sagt at jeg hadde alene omsorg for barnet? Sjekker de dette? Evt. kunne jeg hatt en fremmed mann med meg som skrev under som pappaen...? Syntes bare det er skremmende at det skal være så lett for en av foreldrene å ordne pass og ta barnet med ut av landet Tenker med skrekk på hvor mange foreldre som har mistet barna sine til utlandet og ikke fått de tilbake
Eplegrønn Skrevet 14. desember 2003 #2 Skrevet 14. desember 2003 Det er slettes ikke så enkelt, ihvertfall ikke her jeg bor. Her må begge foreldrene skrive under uansett om det er delt omsorg eller vi er gift.
Labella Skrevet 14. desember 2003 #3 Skrevet 14. desember 2003 Det går på om dere har felles foreldreansvar eller ikke. Foreldreansvar og omsorg er ikke det samme! Da jeg skulle ha pass til datteren min spurte de om jeg hadde noe bevis på at jeg hadde foreldreansvaret alene. Det hadde jeg ikke, men da gikk hun og sjekket folkeregisteret (tror jeg) og fant ut at det stemte at jeg hadde foreldreansvaret alene. Da trengte vi ikke farens underskrift.
Amidala Skrevet 14. desember 2003 Forfatter #4 Skrevet 14. desember 2003 Sorry mente selvfølgelig foreldreansvar, ikke omsorg :-?
Gjest Tex Skrevet 14. desember 2003 #5 Skrevet 14. desember 2003 Stemmer det Labella sier. Jeg har også fått pass til mine etter at de sjekket på folkeregisteret at jeg hadde foreldreansvaret alene.
Amidala Skrevet 14. desember 2003 Forfatter #6 Skrevet 14. desember 2003 Kan det være at de IKKE sjekker når man bare skal ha nødpass?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå