AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #1 Skrevet 28. november 2011 Hei! Familien våres har en Eurasier som er snart 1 år, selv om han er verdens skjønneste så er han litt vansklig. Når han vil ha oppmerksomhet så tar han labben sin på hånden til den han vil ha oppmerksomhet fra. Når han gjør dette så er det veldig vondt, fordi han klorer så mye. Han gjør det alltid når vi har besøk også. Selv om vi gir han oppmerksomhet, klapper han osv. Så slutter han ikke...Noen som har gode tips i mot det? Vi har også et problem til. Søsteren min har en Jack Russel Terrier på 6 år. Hunden min og min søsters hund, går ikke overens! Søsteren sin hund vil ikke ha noe med min sin hund å gjøre, og knurrer og glefser litt visst hunden min kommer nær. Nå har hunden min begynt å irritere hunden til søsteren min enda mer, og det er mye bjeffing og knurring på begge. Hva skal vi gjøre for å forhindre dette? eller gjøre det bedre? Når familien skal feire jul ilag, så kommer det til å bli det spetakkelet..sukk Håper noen kan komme med gode råd
Dubbedingsen Skrevet 28. november 2011 #2 Skrevet 28. november 2011 Ta med hundene ut å gå turer sammen til de blir enige og mer vant til hverandre, hvis de absolutt ikke vil bli venner så ha dem i hvert sitt rom. Hvis hunden legger labben opp på dere så ikke gi den oppmerksomhet i det hel tatt, overse den hele tiden så vil den gi opp. 2
Gjest otrivin Skrevet 29. november 2011 #3 Skrevet 29. november 2011 Hvis hundene ikke liker hverandre så liker de ikke hverandre. Om din mor skulle ha med en skrekkelig dame på julaften som du hatet, så hadde du vel ikke hatt så lyst å komme du heller... Hvis dere klapper han når han tar på dere med labben så "belønner" dere han når dere koser/gir oppmerksomhet likevel. Da lærer han jo at "ja, dette funker jo! kos hver gang!!!". Når hundene våre begynner med uønsket atferd så ignorerer vi de fullstendig eller om de "plager" sier vi "ah ah"/"nei".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå