AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #1 Skrevet 28. november 2011 Vi ble forlovet på fredag, og tenkte å gifte oss i juni til neste år! Har vi dårlig tid på oss? Hva bør vi få gjort unna nå i desember? På forhånd takk
Wanita Skrevet 28. november 2011 #2 Skrevet 28. november 2011 Finne lokale. Populære lokaler går fort. Men trenger ikke være en umulighet. Eventuelt booke kirke o.s.v.
Amens Skrevet 28. november 2011 #3 Skrevet 28. november 2011 Finn dato og book lokaler og slikt, deretter tror jeg at alt annet er ganske lett. Vi gifter oss i August og har ikke booket noe som helst enda... Men vi tenker at vi bør komme igang snart.
Clea Skrevet 29. november 2011 #4 Skrevet 29. november 2011 Om du har det travelt? Nei, dere kommer helt sikkert til å klare å planlegge alt på den tiden. Men, vi ble forlovet for en mnd siden, og nå spørs jo dette helt hvor dere bor, men her var ikke kirken vi skulle gifte oss i ledig før tidligst august. Noen av lokalene jeg har ringt til er fullbooket i 3(!!!) år fremmover i tid! :O Så, undersøk om det er vielse, og om det er ledig vielse den datoen dere har satt dere ut. (vi gifter oss i norges mest populære kirke for bryllup i norge, sikkert derfor den er opptatt så langt øyet rekker! ;p) Det viktigste er å bestille kirken og lokale! Deretter roer det seg litt, før det er på tide å reservere ting som f.eks kokk, fotograf, band, solist, brudebil, osv om dere skal ha slikt! Kos deg med planleggingen, det er virkelig koselig!! :D Og lykke til i tiden som kommer!
Gjest Doh Skrevet 29. november 2011 #5 Skrevet 29. november 2011 (endret) Om du har det travelt? Nei, dere kommer helt sikkert til å klare å planlegge alt på den tiden. Men, vi ble forlovet for en mnd siden, og nå spørs jo dette helt hvor dere bor, men her var ikke kirken vi skulle gifte oss i ledig før tidligst august. Noen av lokalene jeg har ringt til er fullbooket i 3(!!!) år fremmover i tid! :O Så, undersøk om det er vielse, og om det er ledig vielse den datoen dere har satt dere ut. (vi gifter oss i norges mest populære kirke for bryllup i norge, sikkert derfor den er opptatt så langt øyet rekker! ;p) Det viktigste er å bestille kirken og lokale! Deretter roer det seg litt, før det er på tide å reservere ting som f.eks kokk, fotograf, band, solist, brudebil, osv om dere skal ha slikt! Kos deg med planleggingen, det er virkelig koselig!! :D Og lykke til i tiden som kommer! Må bare spørre; hvilken kirke er dette? TS: vi har ca 7,5 mnd fra forlovesen til bryllupet og synes det er god tid. Egentlig synes jeg ikke vi har trengt å gjøre så mye. Har bestilt kirke, prest, organist, fotograf, lokale, catering og kake. Så har vi kjøpt drikke og jeg har skaffet meg kjole med alt tilbehør. Innbydelser er sendt ut, toastmaster er valgt og vi har all pynt vi trenger. Føler vel bare at vi mangler blomster og kirkeprogram men det ordnes etter jul(gifter oss 4. Feb). Så det eneste du trenger å "stresse" med er kirke, lokale og evt catering. Og så er det greit å ikke vente for lenge med kjole hvis du skal ha ny, kan være litt leveringstid på de Edit: noen fotografer blir også booket tidlig så det kan være greit å være litt tidlig ute med Endret 29. november 2011 av Doh
Clea Skrevet 29. november 2011 #6 Skrevet 29. november 2011 Må bare spørre; hvilken kirke er dette? TS: vi har ca 7,5 mnd fra forlovesen til bryllupet og synes det er god tid. Egentlig synes jeg ikke vi har trengt å gjøre så mye. Har bestilt kirke, prest, organist, fotograf, lokale, catering og kake. Så har vi kjøpt drikke og jeg har skaffet meg kjole med alt tilbehør. Innbydelser er sendt ut, toastmaster er valgt og vi har all pynt vi trenger. Føler vel bare at vi mangler blomster og kirkeprogram men det ordnes etter jul(gifter oss 4. Feb). Så det eneste du trenger å "stresse" med er kirke, lokale og evt catering. Og så er det greit å ikke vente for lenge med kjole hvis du skal ha ny, kan være litt leveringstid på de Edit: noen fotografer blir også booket tidlig så det kan være greit å være litt tidlig ute med Borgundkriken i Ålesund. De har 5 (!!) vielser noen av dagene! En veldig fin kirke da og den ligger idyllisk til!
Anglofil Skrevet 29. november 2011 #7 Skrevet 29. november 2011 Jeg synes det er litt lite tid, men det kommer an på hva slags lokaler dere skal bruke etc. Vi måtte booke lokalene tre år i forveien, og mange er også booket allerede hvis dere skal ha fotograf, band eller lignende. Det går vel sikkert, men ikke regn med at dere kan velge fra øverste hylle. Mvh Yvonne
lilje23 Skrevet 29. november 2011 #8 Skrevet 29. november 2011 TUSEN TAKK for mange svar :D Vi skal gifte oss på Bømlo så tror ikke det blir så stor kamp om plassene Forloveden min fikset kirka og presten i dag, så da er datoen et faktum! Nå må vi lete etter et lokale. Føler det er en MILLION ting å tenke på! Har lagret meg denne siden: http://www.bryllup.org/ - men ikke sikkert alt står der! Stresset!!! En ting til: Vi vil gjerne ha et så billig bryllup som vi får til. Hvilke ting som skal betales er de dyreste? Maten? Noe annet? TS
Gjest Doh Skrevet 29. november 2011 #9 Skrevet 29. november 2011 En ting til: Vi vil gjerne ha et så billig bryllup som vi får til. Hvilke ting som skal betales er de dyreste? Maten? Noe annet? TS Så på budsjettet vårt nå, og det som koster er: - Lokale(betaler 10 000) - Mat (ca 24 000) - Drikke (har satt opp 10 000 men bruker nok endel mindre) - Kjolen min (11 000 pluss tilbehør som jeg kjøper på ebay, f.eks slør til 100 kr) - Fotograf (7 000 pluss bildene) - Ringer (6700 kr kjøpt i USA) Og så blir det jo mange småting i tilegg som til sammen blir ganske mye. Men vi har ikke spart på så mye egentlig. Uff, får litt vondt i magen hver gang jeg ser på det budsjettet
AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #10 Skrevet 29. november 2011 Jeg ville i allfall ikke ventet så veldig lenge med å booke fotograf, jeg er bryllupsfotograf og juni, juli og august er nesten fullbooket allerede (selvfølgelig er det lokale variasjoner).
lilje23 Skrevet 29. november 2011 #11 Skrevet 29. november 2011 Det virka ikke så gærent :D Har dere som har svart her hatt med eventuelle tantebarn i bryllupet deres? TS
Gjest Doh Skrevet 29. november 2011 #12 Skrevet 29. november 2011 Det virka ikke så gærent :D Har dere som har svart her hatt med eventuelle tantebarn i bryllupet deres? TS Vi har tre nieser/nevøer til sammen og alle tre er bedt, men to av de kommer ikke i middagen for å gjøre det lettere for barnevakten. I tillegg har vi bedt tre av barna til kusinene/fetterene til samboeren min. Ei er 17 da så teller ikke akkurat som barn
Wanita Skrevet 29. november 2011 #14 Skrevet 29. november 2011 Nei. Vi hadde bare de aller nærmeste. Så ingen ingen onkelbarn (jeg har ingen tantebarn). Disse er voksne mennesker da, og vi har ikke så mye kontakt med dem. Så da ble det ikke til at vi ønsket å ha dem der siden vi ville ha et lite og intim bryllup. Vi var 24 stk til sammen, og da var to barn (våre egne) men de dro etter middagen. Vi leide ikke lokale da vi hadde det på et hotell og betalte bare for mat og drikke (og rommet vi sov på)
mufi Skrevet 29. november 2011 #15 Skrevet 29. november 2011 Vet ikke om det er skrevet allerede, men vil også tipse om å informere gjester som dere aller helst vil skal være der ganske snart. Mange bestiller ferie tidlig, vet du Ellers lykke til, og tipser om å bruke Ebay MASSE, der finner du ALT og litt til, til en latterlig liten pris Lykke til!
bobbi Skrevet 30. november 2011 #17 Skrevet 30. november 2011 Har dere som har svart her hatt med eventuelle tantebarn i bryllupet deres? TS Hei:) Har ikke svart her før...men som du ser planlegger vi også bryllup Vi har valgt å invitere tante/onkelbarn,selv om de er små barn.... Synes det er koselig med barn i bryllup jeg Lykke til med planleggingen din
lilje23 Skrevet 30. november 2011 #18 Skrevet 30. november 2011 Ja, det er jo det. Takk :D Du og!! TS
lilje23 Skrevet 30. november 2011 #19 Skrevet 30. november 2011 Hvordan lager dere sånn banner nederst? Gikk inn på din bobbi, og fikk laget meg en sånn som du har, men så skal jeg velge html og andre type koder, hva velger jeg og hvor skal det limes inn?? TS
Gjest Apophis Skrevet 30. november 2011 #20 Skrevet 30. november 2011 (endret) Hvordan lager dere sånn banner nederst? Gikk inn på din bobbi, og fikk laget meg en sånn som du har, men så skal jeg velge html og andre type koder, hva velger jeg og hvor skal det limes inn?? TS BB-code, limes inn i signatur-feltet i kontrollpanel. Gratulerer så mye forresten Endret 30. november 2011 av Apophis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå