AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #1 Del Skrevet 28. november 2011 Jeg og kona er ikke særlig materialistisk av oss. Personlig syns jeg det er kjempekult å få julegaver som "klippekort på barnevakt" , hjemmestrikkede labber, skjerf, votter osv... Syns egentlig julen er blitt veldig komersiell.. Jeg og kona syns det er gøyt og kos å glede barna i familien og tenker "barnas jul" når det gjelder gaver osv. Vi har mange tradisjoner og opplever mye fint sammen i jula. Familien min dvs min mor, og min bror og hans kone (har ikke barn) er veldig materialistisk og kjøper alltid det vi mener er altfor dyre gaver. Neste år får min bror og hans kone barn (adopterer)og lurer på om det er en grei ordning å foreslå at vi voksne ikke kjøper presanger til hverandre, men bare til barna. Dette gjør vi hvert år med min kones søster og hennes mann og vi får heller ingenting av de. (De har foreslått...) Er det upassende å foreslå en slik ordning? Og er det upassende når man blir spurt hva man ønsker seg til jul, å ønske seg alternative julegaver som feks klipopekort på barnevakt, eventuellt donasjoner til veledige formål osv? Det blir litt feil når vi stresser med å finne julegaver til dem som har absolutt ALT, og bruker altfor mye penger på det. Noen som har erfaring med å stå imot kjøpepresset og familie som er altfor materialistisk? Og ja, vet at det er ingen som tvinger oss til hverken det ene eller andre.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hufsa! Skrevet 28. november 2011 #2 Del Skrevet 28. november 2011 Heia,for å si det sånn,jeg foreslo det til nesten alle og ingen sure miner der.Selfølgeli er de glad innerst inne for å slippe de gavene.Jeg var drittlei av å få bare dritting som jeg overhode ikke ønska meg,da ser jeg ingen vits å forsette med den gavesjauen.Når man ønsker seg en ting til 50-100 kr og de kjøper noe jeg overhode ikke vil ha,da var nok,nok! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå