Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har hjemmeeksamen i forebygging, helsefremming og rehabilitering (går sykepleien), og sliter så enormt med å finne en vitenskapelig artikel til problemstillingen! Vi skal skrive en mini-bachelor oppgave, der vi selv skal lage problemstilling, og ta utgangspunkt i vitenskapelig artikler.

Har valgt å se på hvordan sykepleieren kan forebygge ensomhet hos eldre i sykehjem.

Men jeg sliter SÅ med å finne noen vitenskapelige artikler som omhandler dette! Er det noen som har noen ideer? Jeg finner rett og slett ingen ting, og får snart panikk!

Alt av hjelp mottas med stoor takk!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg fant fasiten for deg, jeg.

Hjemmeeksamen - problemstilling: Ensomme eldre på sykehjem: hvordan kan sykepleier forebygge ensomhet og bidra til en bedret livssituasjon?

Skumleste den, og syntes den var svak; men du kan jo alltids hente litt inspirasjon.

Edit: googleschoolar og pubmed fungerer helt utmerket om du trenger artikler.

Endret av lowercasecaps
  • Liker 1
Skrevet

Hvor har du søkt da? Søker du på engelsk? Har du spurt om hjelp på biblioteket? De er ofte veldig flinke, så jeg hadde bedt dem om hjelp hvis jeg stod helt fast.

Skrevet

Jeg fant fasiten for deg, jeg.

Hjemmeeksamen - problemstilling: Ensomme eldre på sykehjem: hvordan kan sykepleier forebygge ensomhet og bidra til en bedret livssituasjon?

Skumleste den, og syntes den var svak; men du kan jo alltids hente litt inspirasjon.

hehe, takk for det. men det blir nok stryk om jeg skal skrive av der ;p

Det er bare det å finne en vitenskapelig artikkel jeg ikke får til :)

-TS

Skrevet

Du skal jo ikke skrive av oppgaven, men se på referanselisten og finne kilder til din egen oppgave..

• Liker 1
Skrevet

Hvor har du søkt da? Søker du på engelsk? Har du spurt om hjelp på biblioteket? De er ofte veldig flinke, så jeg hadde bedt dem om hjelp hvis jeg stod helt fast.

Har søkt både på norsk, engelsk ooog svensk faktisk. Men finner ikke noe som omhandler ensomhet akkurat i sykehjem. og de få jeg har funnet må man betale i dyre dommer for å åpne.

De som jobber på bibilioteket vårt er så utrolig dårlig på å hjelpe oss, de vet nesten ikke hvordan man slår på en data maskin. så hvordan de har fått jobb der, det må gudene vite. Men takk for tipset! :) Skader jo ikke å høre med dem.

Skrevet

Du skal jo ikke skrive av oppgaven, men se på referanselisten og finne kilder til din egen oppgave..

ja det har jeg gjort. Har funnet en del bøker som er brukt i den oppgaven, som jeg har lånt på bibilioteket. Men jeg sliter fortsatt med å finne en vitenskapelig artikkel å gå ut fra.

Skrevet

Har du søkt på Jstor.org? De fleste utdanningsinstitusjoner har medlemskap der, slik at du får det meste gratis :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...