Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg trenger forslag til hår frisyre?

Jeg ønsker å ha det lengre hår enn skuldrene og kanskje en lugg. Men trenger forslag til fine frisyrer som er inn på moten akkurat nå eller forblir på moten :) Jeg er forresten blond.

Ønsker gjerne et bilde!

Endret av godteri97
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til info, så heter det bare "frisyre". Å si "hårfrisyre" er som å si "skoskolisser".

• Liker 1
Skrevet

Hva med å kikke i blader eller på nettet etter inspirasjon? :) Så kan du eventuelt ta med bilde til frisøren.

Skrevet

Til info, så heter det bare "frisyre". Å si "hårfrisyre" er som å si "skoskolisser".

Really?

Skrevet

Really?

Fra ordboken:

Hårfrisyre: Ingen treff.

Frisyre : frisy`re m1 (fra fr, se frisere) måte å sette opp el. ha håret på, hårfasong forandre f- / en kledelig f-

Altså betyr frisyre "måte å sette opp håret på" eller "hårfasong". Hvis man da sier hårfrisyre, sier man egentlig "hårmåte å sette opp håret på" eller "hårhårfasong".

• Liker 1
Skrevet

Fra ordboken:

Frisyre : frisy`re m1 (fra fr, se frisere) måte å sette opp el. ha håret på, hårfasong forandre f- / en kledelig f-

Altså betyr frisyre "måte å sette opp håret på" eller "hårfasong". Hvis man da sier hårfrisyre, sier man egentlig "hårmåte å sette opp håret på" eller "hårhårfasong".

Wow, det ante jeg ikke. Haha, jeg gleder meg til å rette på folk i fremtiden :jepp:

Skrevet

Fra ordboken:

Good to know!

Skrevet

Nåja. Nå var det nok av informasjon i hovedinnlegget til å skjønne hva slags frisyre TS snakket om, men vi har jo hundefrisyre, intimfrisyre, frisert plen osv.

En frisyre må ikke være noe som befinner seg på et menneskes hode, akkurat som lisse kan være alt fra et kattenavn til godteri, om man ikke spesifiserer at det er snakk om nettopp en skolisse. Hårsveis er et godt alternativ :)

Gjest fireflies
Skrevet

Care.

• Liker 1
Skrevet

Care.

Det er helt greit at du ikke bryr deg, men det var tydeligvis andre som syntes det var en grei opplysning. Hvorfor være så frekk? Synes ikke jeg gjorde meg fortjent til det på noen måte.

• Liker 1
Gjest fireflies
Skrevet

Det er helt greit at du ikke bryr deg, men det var tydeligvis andre som syntes det var en grei opplysning. Hvorfor være så frekk? Synes ikke jeg gjorde meg fortjent til det på noen måte.

Skjønner bare ikke behovet for å rette på andre hele tiden. I hvertfall ikke på en så uviktig ting som det der. Hårfrisyre er jo et helt vanlig ord å bruke.

Skrevet

Skjønner bare ikke behovet for å rette på andre hele tiden. I hvertfall ikke på en så uviktig ting som det der. Hårfrisyre er jo et helt vanlig ord å bruke.

Ja, men det er jo galt. Jeg rettet ikke på en frekk måte heller, bare som en saksopplysning. For alt du vet kan det hende TS satte pris på det. Jeg ville i alle fall ønsket at folk sa fra hvis jeg brukte et ord galt.

Skrevet

Wow, det ante jeg ikke. Haha, jeg gleder meg til å rette på folk i fremtiden :jepp:

;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...