AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #1 Skrevet 28. november 2011 Hei, er det vanlig at sjefen også er personalansvarlig, eller er det mest vanlig med egne HR ansatte til slikt? Hvordan er det der du jobber?
AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #2 Skrevet 28. november 2011 Der jeg arbeider har hver avdeling en leder, som da har personalansvar for oss som arbeider i avdelingene.
Anglofil Skrevet 28. november 2011 #3 Skrevet 28. november 2011 (endret) Bedriften jeg jobber i har såpass mange ansatte at de har en egen HR-avdeling som igjen er delt opp ift avdelingene som finnes rundt om i landet. På min avdeling er det egne ansatte som har slikt ansvar. Mvh Yvonne Endret 28. november 2011 av Yvonne
Gjest Iah Skrevet 28. november 2011 #4 Skrevet 28. november 2011 (endret) Der jeg arbeider har hver avdeling en leder, som da har personalansvar for oss som arbeider i avdelingene. Sånn er det på min jobb også. Endret 28. november 2011 av Iah
pøbelsara Skrevet 28. november 2011 #5 Skrevet 28. november 2011 Er man leder, har man personalansvar. Det er vanlig at HR-avdelingene har en rådgivende funksjon, men at det formelle lederansvaret ligger hos nærmeste leder. 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #6 Skrevet 28. november 2011 Er man leder, har man personalansvar. Det er vanlig at HR-avdelingene har en rådgivende funksjon, men at det formelle lederansvaret ligger hos nærmeste leder. Jepp. HR har vel nesten aldri personalansvar, de bare tilrettelegger og hjelper. 1
ludo Skrevet 28. november 2011 #7 Skrevet 28. november 2011 Der jeg jobber er det daglig leder som har personalansvar!
SmallTalk Skrevet 28. november 2011 #8 Skrevet 28. november 2011 Hei, er det vanlig at sjefen også er personalansvarlig, eller er det mest vanlig med egne HR ansatte til slikt? Hvordan er det der du jobber? Det er vanlig at sjefen er den som har personalansvar for sin avdeling, imens HR er en uavhengig avdeling som supporterer både sjef og vanlige arbeidstakere dersom det er behov for det. Det er også de som har det overordnede ansvaret for ansettelser og personalpolitikk.
Mus-Katt Skrevet 29. november 2011 #9 Skrevet 29. november 2011 Kommer da an pa hvor stor bedriften er.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #10 Skrevet 29. november 2011 Det er vel helt vanlig at sjefen også er personalansvarlig? Omtrent alle sjefer jeg har hatt har hatt det, ut fra min erfaring ville det vært uvanlig dersom sjefen ikke hadde hatt det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå