Gå til innhold

Vanlig at sjefen har personalansvar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er det vanlig at sjefen også er personalansvarlig, eller er det mest vanlig med egne HR ansatte til slikt?

Hvordan er det der du jobber?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der jeg arbeider har hver avdeling en leder, som da har personalansvar for oss som arbeider i avdelingene.

Skrevet (endret)

Bedriften jeg jobber i har såpass mange ansatte at de har en egen HR-avdeling som igjen er delt opp ift avdelingene som finnes rundt om i landet. På min avdeling er det egne ansatte som har slikt ansvar.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet (endret)

Der jeg arbeider har hver avdeling en leder, som da har personalansvar for oss som arbeider i avdelingene.

Sånn er det på min jobb også.

Endret av Iah
Skrevet

Er man leder, har man personalansvar. Det er vanlig at HR-avdelingene har en rådgivende funksjon, men at det formelle lederansvaret ligger hos nærmeste leder.

• Liker 1
Skrevet

Er man leder, har man personalansvar. Det er vanlig at HR-avdelingene har en rådgivende funksjon, men at det formelle lederansvaret ligger hos nærmeste leder.

Jepp. HR har vel nesten aldri personalansvar, de bare tilrettelegger og hjelper.

• Liker 1
Skrevet

Der jeg jobber er det daglig leder som har personalansvar!

Skrevet

Hei, er det vanlig at sjefen også er personalansvarlig, eller er det mest vanlig med egne HR ansatte til slikt?

Hvordan er det der du jobber?

Det er vanlig at sjefen er den som har personalansvar for sin avdeling, imens HR er en uavhengig avdeling som supporterer både sjef og vanlige arbeidstakere dersom det er behov for det. Det er også de som har det overordnede ansvaret for ansettelser og personalpolitikk.

Skrevet

Kommer da an pa hvor stor bedriften er.

Skrevet

Det er vel helt vanlig at sjefen også er personalansvarlig? Omtrent alle sjefer jeg har hatt har hatt det, ut fra min erfaring ville det vært uvanlig dersom sjefen ikke hadde hatt det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...