Gå til innhold

Noen støttende ord?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har meldt meg inn i en organisasjon for en sak jeg støtter, det er nyoppstartet i mitt fylke og det skal da være et oppstartsmøte hvor vi blir kjent og lærer om saken.

Men jeg tør ikke dra. Jeg forestiller meg alle slags "skremmende" scenarioer, som at jeg må fortelle detaljert om hvorfor jeg mener saken er viktig for eksempel.

Jeg føler også at de ikke har lyst til å ha meg med (Jeg sliter med lav selvfølelse), for det er jo noe jeg har meldt meg inn i selv. Ingen har spurt om jeg vil være med, hva om jeg ender opp med å kun være en byrde?

Men på den andre siden har jeg virkelig lyst til å dra! Om det i fremtiden skulle bli noen flere møter (det blir det sikkert) er det jo greit å ha kommet over det verste og bli kjent med noen på "min side".

Jeg vet ikke jeg :( Er virkelig redd. Noen støttende ord?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånne organisasjoner vil alltid ha nye medlemmer, og de synes sikkert det er et flott initiativ at du har meldt deg inn selv! De kommer sikkert ikke til å stille noen dye spørsmål, men du har vel en viss anelse om hvorfor du synes det er viktig? Hvis ikke, kan du jo lese deg enda litt mer opp på denne organisasjonen, så du har litt mer å fare med.

Bare gå på møtet, bli kjent med folk, lær om saken, og kos deg! Det er ingen grunn til å være redd i alle fall :)

• Liker 1
Skrevet

hvia du ikke helt vet hva du kan si om organisasjonen, kan du jo si at du bryr deg om saken, men du er også her for å lære mer!

Skrevet

Hva er det verste som kan skje?

"Jeg kan drite meg ut."

Og så?

"De kan le av meg."

Og så?

"Jeg vil føle meg dum."

Og så?

"Jeg vil føle meg såret og ledd av."

Og så?

"..."

Der gikk du tom for argumenter. Fant denne metoden i en selvhjelpsbok, tenk TS. Hva er det verste som kan skje? Og hva så om det skjer?

Tenk heller på hva du kan gå glipp av, den som intet våger, intet vinner. :)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...