Gå til innhold

Større øyne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvordan jeg kan sminke meg, sånn at jeg får større øyne, men at det skal se naturlig ut. Og ikke sånn at jeg er oversminket eller ser ut som jeg skal på fest. Jeg tror jeg har mandelformede øyneish, men er ikke helt sikker.

Håper på en video eller noe, siden jeg syns det er vanskelig å sminke etter instrukser, når jeg ikke vet hva alt rundt øynene heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legg hvit eyeliner på våtbroen (altså rett over de nedre øyevippene, der fjortiser legger sort eyeliner), også bruk litt mørk liner under de nedre vippene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg hvit eyeliner på våtbroen (altså rett over de nedre øyevippene, der fjortiser legger sort eyeliner), også bruk litt mørk liner under de nedre vippene.

Men jeg ønsker jo ikke å se ut som en fjortiss ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg ønsker jo ikke å se ut som en fjortiss ?

Jeg skrev at fjortisene legger sort eyeliner der. Det gjør øynene mindre og ser ikke spesielt flatterende ut på de fleste. Legger du hvit liner der, hjelper det til med å skape en illusjon om at du har større øyne, da det oppfattes som en fortsettelse på det hvite på eyet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker dipliner over øynene, tre forskjelige mascararer (til jeg får megalange øyevipper), og hvit øyeskygge, og det gir meg ganske mye større øyne enn det jeg har. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker dipliner over øynene, tre forskjelige mascararer (til jeg får megalange øyevipper), og hvit øyeskygge, og det gir meg ganske mye større øyne enn det jeg har. :)

Hvit øyenskygge og dipliner?? Høres ikke pent ut... Veit av ei som gjør som du, skikkelig pen dame i tillegg -det hu ikke veit er at hun får altfor mange kommentarer av andre jenter bak hennes rygg om akkurat sminken. Jeg holder kjeften, men jeg ser det jo -og hvit øyenskygge har aldri gagnet noen utenom som en "skyggelegger" blandet med andre farger.

Googla "white eyeshadow" nå og kom f.eks. inn på denne sida -jeg mener, seriøst? Hun første ser bra ut, og asiateren også (men det passer best på catwalken) -resten får jeg bare vondt av.. Bortsett fra spidereyes så iallefall hun her (Kim Kardishan) bedre ut med litt hvitt, men her ødela jo vippene helt..

Men, folk må absolutt få lov til å fikse seg opp slik de selv vil og synes er pent, kudos for guts og selvtillit! -jeg har nok bare aldri sett noen med mye/bare hvitt på og rundt som faktisk ser bra ut..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvit øyenskygge og dipliner?? Høres ikke pent ut... Veit av ei som gjør som du, skikkelig pen dame i tillegg -det hu ikke veit er at hun får altfor mange kommentarer av andre jenter bak hennes rygg om akkurat sminken. Jeg holder kjeften, men jeg ser det jo -og hvit øyenskygge har aldri gagnet noen utenom som en "skyggelegger" blandet med andre farger.

Googla "white eyeshadow" nå og kom f.eks. inn på denne sida -jeg mener, seriøst? Hun første ser bra ut, og asiateren også (men det passer best på catwalken) -resten får jeg bare vondt av.. Bortsett fra spidereyes så iallefall hun her (Kim Kardishan) bedre ut med litt hvitt, men her ødela jo vippene helt..

Men, folk må absolutt få lov til å fikse seg opp slik de selv vil og synes er pent, kudos for guts og selvtillit! -jeg har nok bare aldri sett noen med mye/bare hvitt på og rundt som faktisk ser bra ut..

Jeg bruker det nå ikke så drøyt som de på bildene da. Har hørt fra folk at jeg er pent sminket. Går ikke slik hele året, blir mest på vinterstid, da det passer inn, synes jeg. Men jeg slenger det jo ikke bare på, ser jo i speilet om det er fint eller ikke(selv om det er litt vanskelig å se etter feil på seg selv sånn som det) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller aldri sett noen som ser bra ut med hvit øyenskygge. Det verste er de som ser ut som om de har lagt en hvit eyeliner over øyelokket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er utdannet makeup artist, og her er et tips til deg, om hvordan du evt kan legge sminken osv for å få større øyner.

Små øyne: Å utvide øyets konturer og kunne gi inntrykk av større øyner. Vi forstørrer med lys skygge. Legg lys skygge på øyelokket opp mot brynet. Mørk skygge ytterst. Legg på i "vifte effekt" - løfter og åpner.

Til små øyner ruker man strålende, klare farger. Påfør kohliliner 1/3 over og 1/3 under. Man kan legge litt lys (f.eks hvit, pastellrosa, lyseblå) kohhliner på hele våtkanten for å få forstørre/åpne øynene mer.

Ikke bruk for mørk mascara, da det kan virke dempende.

NB: Husk alltid og ha litt øyenskygge under øyet fro å dempe markert kohlliner. Bruk løst pudder for å dampe "glimmereffekt".

Håper dette var til hjelp. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er utdannet makeup artist, og her er et tips til deg, om hvordan du evt kan legge sminken osv for å få større øyner.

Små øyne: Å utvide øyets konturer og kunne gi inntrykk av større øyner. Vi forstørrer med lys skygge. Legg lys skygge på øyelokket opp mot brynet. Mørk skygge ytterst. Legg på i "vifte effekt" - løfter og åpner.

Til små øyner bruker man strålende, klare farger. Påfør kohlliner 1/3 over og 1/3 under. Man kan legge litt lys (f.eks hvit, pastellrosa, lyseblå) kohlliner på hele våtkanten for å få forstørre/åpne øynene mer.

Ikke bruk for mørk mascara, da det kan virke dempende.

NB: Husk alltid og ha litt øyenskygge under øyet for å dempe markert kohlliner. Bruk løst pudder for å dampe "glimmereffekt".

Håper dette var til hjelp. :-)

Endret av ★Blackstar★
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...