AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #1 Skrevet 28. november 2011 Jeg lurer på hvilken foundation som passer for urenhud (med kviser og røde områder)? Nå bruker jeg i.d. BareMinerals FAIRLY LIGHT. Men ønsker et produkt som dekker kvisene, uten at det blir ''skorper'' på huden. Jeg syns jeg ser fin ut fra avstand, men jeg ser nesten forferdelig ut når jeg ser meg selv nærmere i speilet. Noen som har forslag til sminke jeg kan bruke som skjuler kviser?
Gjesten Skrevet 28. november 2011 #2 Skrevet 28. november 2011 Jeg har ikke forslag til foundation, men når jeg har stygge kviser, bruker jeg YSL Touche Eclait i tillegg til den vanlige sminken min. Bare legger litt akkurat på kvisen. Funker som bare det her hvertfall
godteri97 Skrevet 28. november 2011 #3 Skrevet 28. november 2011 Takk for svar! Men hva hvis en vanlige sminken min ikke dekker så bra, den viser på en måte svarteporer og dekker ikke helt. Men vil at det skal se naturlig ut.
Gjest Awzm me Skrevet 28. november 2011 #4 Skrevet 28. november 2011 Jeg synes L'oreal Matt Morphose foundation er ganske bra Har ikke så mye kviser, men hadde litt mer før, og den fungerte ganske bra da også, synes jeg Koster 180 på h&m, tror jeg
Kassiopeia Skrevet 28. november 2011 #5 Skrevet 28. november 2011 For meg fungerer Chanel Vitalumiere Aqua og Maybelline 24 hour super stay concealer veldig bra når jeg har kviser. Føler at concealeren skjuler kvisene på en naturlig måte, og tar spesielt godt rødhet.
godteri97 Skrevet 28. november 2011 #7 Skrevet 28. november 2011 Takk for svar! :D Men funker dette på uren hud med masse kviser ? Jeg har prøvd L'oreal Matt Morphose foundation, men den klumpet seg på en måte på huden min og den forsvant etter hvert.
godteri97 Skrevet 28. november 2011 #8 Skrevet 28. november 2011 Takk for svar! :D Men funker dette på uren hud med masse kviser ? Jeg har prøvd L'oreal Matt Morphose foundation, men den klumpet seg på en måte på huden min og den forsvant etter hvert.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #9 Skrevet 28. november 2011 Uansett hvordan du ser ut i trynet; Lòreals True Match i to lag pluss Elisabeth Ardens Mineral Foundation dekker alt. Og da mener jeg ALT
Gjest kath93 Skrevet 28. november 2011 #10 Skrevet 28. november 2011 Uansett hvordan du ser ut i trynet; Lòreals True Match i to lag pluss Elisabeth Ardens Mineral Foundation dekker alt. Og da mener jeg ALT Ser man naturlig ut etterpå eller ser man ut som en av disse skapningene rundt om i Norge med oversmika ansikt og unaturlig lyst hår?
PoisonIwy Skrevet 28. november 2011 #11 Skrevet 28. november 2011 Husker ikke akkurat hva den heter, men ikke tett porene dine med billig sminke full av olje og drit. Jeg bruker en god og dekkende foundation fra Kanebo Sensai. Den er dyr, men drøy i bruk. Og dekker godt
Gjest kath93 Skrevet 28. november 2011 #12 Skrevet 28. november 2011 (endret) Jeg bruker bare kremconcealer fra Yves Rocher jeg, og kompaktpudder fra H&M. Ser helt naturlig ut etterpå, ikke oversminka, men det dekker ikke sånn 100% tror jeg.. Eller så kan du sjekke ut Yves Rocher, de har masse bra Endret 28. november 2011 av kath93
AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #13 Skrevet 28. november 2011 Ser man naturlig ut etterpå eller ser man ut som en av disse skapningene rundt om i Norge med oversmika ansikt og unaturlig lyst hår? Du ser naturlig ut på noen meters avstand... :gjeiper: Neida, man ser sminket ut, men hvis alternativet er et fjes fullt av røde prikker så... Fremgangsmåte; legg et tynt lag flytende foundation i ansiktet, og litt ekstra på områder der det trengs. Vent i ca 15 minutter, før du går over og sjekker at alt er dekket (hakepartiet også!) før man forsiktig klapper på et lag pudder med pudderputa som følger med. Ikke for mye pudder, det skal bare matte ned og feste sminken.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #14 Skrevet 29. november 2011 Om mineralsminken skorper seg for deg, kan det være påføringen det er noe feil med. Klapp litt på kvisene før du tar på hele foundationen, og klapp på litt etterpå. Trenger du mer så fortsetter du på klappe og lar det "smelte" med huden mellom hver gang. Selv bruker jeg kun mineralsminken, til fest bruker jeg coastal scents camo quad.
firestarter Skrevet 29. november 2011 #15 Skrevet 29. november 2011 Takk for svar! :D Men funker dette på uren hud med masse kviser ? Jeg har prøvd L'oreal Matt Morphose foundation, men den klumpet seg på en måte på huden min og den forsvant etter hvert. Jeg ville vært veldig forsiktig med å bruke de merkene som anbefales her hvis du har hud med mye kviser. Loreal, Maybelline, Kanebo, Chanel osv. er alle merker som inneholder mineralolje og andre ingredienser som i de fleste tilfeller bare vil gjøre uren hud verre. Mineralfoundation er mye bedre for huden din, så du bør heller justere måten du påfører på. Det jeg gjør hvis jeg har kviser med skorper/hud som flaker seg rundt, er å ta litt mineralfoundation på en liten concealerbørste og spraye på litt fuktspray (f.eks MAC fix+). Så trykker jeg det rett på kvisa og blender litt forsiktig utover. Da får du optimal dekkevne uten å måtte påføre så mye foundation at huden ser tørr og flakete ut. 1
Roo Skrevet 29. november 2011 #16 Skrevet 29. november 2011 Jeg er VELDIG fornøyd med The Body Shops nye serie "Extra virgin minerals". Bruker cream compact foundation med loose powder over. Jeg sliter med akne og en del arr, og dette er uten tvil de beste produktene jeg har prøvd hittil. Dekker bra uten følelsen av å ha på seg en maske. Anbefales! Link til produktene: http://thebodyshop.no/nyheter.aspx?pid=243&docid=189
SmallTalk Skrevet 29. november 2011 #17 Skrevet 29. november 2011 Jeg bruker ID Matte og klarer å dekke det som finnes av urenheter uten at det ser falskt ut. Jeg tror bør skaffe deg en concealer fra ID som dekker kvisene og deretter bruke foundationen til å jevne ut hudtonen med. En ting som også er sikkert er at de fleste vanlige flytende/krem foundationer fra ymse merker fører til enda flere kviser. 1
Miah Skrevet 2. desember 2011 #18 Skrevet 2. desember 2011 Ettersom du sliter med uren hud bør du være ekstra forsiktig med hvilke merker du bruker. For all del, IKKE bruk sminke fra Loreal, Maybelline og slike merker. Det er ikke alltid slik at "dyrt er best" - Chanel og Dior kan være drepen for uren hud. Ville heller gått for trygge merker. Jeg sliter selv med uren hud (og har gjort det siden slutten av barneskolen). Bruk TRYGGE produkter, som for eksempel rens/hudkrem fra Decleor, Matis eller MD Formulations. Jeg bruker sminke fra Mineral Hygienics (veldig billig også!) men har tidligere også brukt Everyday Minerals. Det virker kanskje som en god løsning å stappe ansiktet fullt av lag på lag med sminke, men du kan vel ikke gjøre det for alltid? Det virker kanskje rævva å kutte ned på sminkelaget, men det er verdt det når huden blir bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå