Djungelvrål Skrevet 28. november 2011 #1 Skrevet 28. november 2011 Kom igjen, ikke alle er like glad i jula og kunne godt hoppet over denne stressende måneden. Stress, tøft for lommeboka, familieselskaper, overdyre kalendergaver, desperat julegavekjøping, tant og fjas og juggel, hva i heilteste skal en ha på seg på julebordet??, alt for mye godis, nå har vi vaska gålvet og vi har børi ved meg inn i det mørkeste helvete osv. Vet ikke hva jeg syns er værst men i det siste har jeg tenkt på at jeg synes halve norges befolkning er hykleriske inkludert meg selv. Vi feirer Jesu fødseldag men ingen tror... Man går til og med i kirken på julaften fordi det er en "koselig" tradisjon. Er folk kristne bare en dag i året da?? 2
Gjest badeand1 Skrevet 28. november 2011 #2 Skrevet 28. november 2011 Kom igjen, ikke alle er like glad i jula og kunne godt hoppet over denne stressende måneden. Stress, tøft for lommeboka, familieselskaper, overdyre kalendergaver, desperat julegavekjøping, tant og fjas og juggel, hva i heilteste skal en ha på seg på julebordet??, alt for mye godis, nå har vi vaska gålvet og vi har børi ved meg inn i det mørkeste helvete osv. Vet ikke hva jeg syns er værst men i det siste har jeg tenkt på at jeg synes halve norges befolkning er hykleriske inkludert meg selv. Vi feirer Jesu fødseldag men ingen tror... Man går til og med i kirken på julaften fordi det er en "koselig" tradisjon. Er folk kristne bare en dag i året da?? :skratte: Genialt.
Gjest Surrehodet Skrevet 28. november 2011 #3 Skrevet 28. november 2011 Jeg hater ikke jula, men misliker den sterkt. Om jeg skal finne noe positivt med desember er det at jeg kan spise både snop og mat som jeg ellers ikke smaker resten av året. Jeg har gjort opp status, og er stolt over det. Barna mine feirer jul med sin far og hans familie hvert år. Julegaver fra meg er tilskudd til klær de trenger. Ellers gir jeg en liten flaske med hjemmelaget likør til mine næreste venner. Mest for å kunne besøke dem i denne travle tiden (for dem) Å være "juleaftenkristen" for å gå i kirka syntes jeg er helt idiotisk. Men dere om det. Selve julekvelden er jeg frivillig i kirken som har alternativ feiring. Ikke for å ha en glorie og være så forbanna prektig. Men for å gjøre noe for de som ønsker en feiring. Også rømmer jeg kirken når messen begynner (etter å ha holdt hus der i 5-6 timer er det en fare for at frelselses middelet har overtatt kroppen min ) Ha en trivelig jul alle sammen
Djungelvrål Skrevet 28. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 28. november 2011 Ingen flere?? Virkelig??
Gjest ms_kwang Skrevet 28. november 2011 #5 Skrevet 28. november 2011 jeeeeeg feirer ikke. bruker nesten ikke penger på gaver. gir til familie, og de aller nærmest, sjokolade og flax lodd faktisk i år skal jeg gi bestevenninna mi en rosa vibrator,en liten sjokolade og 1 pils hun har gått rundt å klaget på at hun er så kåt hele tiden og har ikke tid til å skaffe seg kjæreste! til brodern: en flaske alkoholfri vin med ett kort hvor det står "Bare 2 måneder igjen og du skal få en 6pack istedet!" til min mor & stefar Massasje oljer og 1 flaske rød som de liker så godt! that's it, bruker ikke mer!
Gjest ms_kwang Skrevet 28. november 2011 #6 Skrevet 28. november 2011 men jeg feirer ikke, går ikke rundt å synger julesanger, blir über stressa av å gå i butikkene disse månedene... BARE vent 70% av det dere andre kjøper kommer garantert på salg etter jula! for oss som ikke feirer har vi MER penger å rutte med enn dere andre som har brukt x tusen kroner på gaver, og alt som hører julen/romjula til, mens vi andre sparte de pengene å kan bruke en del mer på januar salget! *mwhaha* Jeg er ikke kristen, tror ikke på jesus, hvorfor skal jeg feire bursdagen hans da? >.>
Djungelvrål Skrevet 28. november 2011 Forfatter #7 Skrevet 28. november 2011 Julesanger er max hat. Hørt de på radioen siden slutten av oktober, SPAR MEG! Da jeg var liten pyntet vi til jul lillejulaften, det tror jeg alle gjorde. Hvorfor er det folk som pynter fra midt i november. Blir de ikke leie? Dååååååååååååån. 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #8 Skrevet 28. november 2011 men jeg feirer ikke, går ikke rundt å synger julesanger, blir über stressa av å gå i butikkene disse månedene... BARE vent 70% av det dere andre kjøper kommer garantert på salg etter jula! for oss som ikke feirer har vi MER penger å rutte med enn dere andre som har brukt x tusen kroner på gaver, og alt som hører julen/romjula til, mens vi andre sparte de pengene å kan bruke en del mer på januar salget! *mwhaha* Jeg er ikke kristen, tror ikke på jesus, hvorfor skal jeg feire bursdagen hans da? >.> Haha, er glad jeg kommer fra en familie hvor alle har så god råd at de slipper å kjøpe ting på salg! Slutt å vær så bittre over jula! 5
Djungelvrål Skrevet 28. november 2011 Forfatter #9 Skrevet 28. november 2011 (endret) Hvis er så glad i jul skjønner jeg ikke hva du gjør i denne tråden?? Grattis med feit lommebok! Flott at du kom hit for å rakke ned på folk med dårlig råd, det var veloverveid og modent! Klassisk AB..... Endret 28. november 2011 av Liquorice 6
Gjest badeand1 Skrevet 28. november 2011 #10 Skrevet 28. november 2011 Haha, er glad jeg kommer fra en familie hvor alle har så god råd at de slipper å kjøpe ting på salg! Slutt å vær så bittre over jula! Er glad jeg kjøper ting på salg så slipper jeg å bruke mer penger enn nødvendig! 2
Djungelvrål Skrevet 28. november 2011 Forfatter #11 Skrevet 28. november 2011 Ja de rike synes tydleligvis det er fint og flott å kaste penger ut vinduet 2
Gjest ms_kwang Skrevet 28. november 2011 #12 Skrevet 28. november 2011 Haha, er glad jeg kommer fra en familie hvor alle har så god råd at de slipper å kjøpe ting på salg! Slutt å vær så bittre over jula! penger spart penger tjent! Ok, selvom jeg ikke har god råd, betyr det ikke at familien min er fattig. min far tjener nærmest 2mill etter skatt i året.. Min mor tjener ikke like mye, men hun tjener godt nok, det samme gjør min stefar.. Men i vår familie er det mer.. hva skal man si..vi liker ting som er på salg, hvorfor sløse masse med penger når man vet at man kan få jakka til 699 til 299 istedet? Hvorfor skal vi gå rundt med det NYE og det som er in, når vi kan spare flere hundrelapper eller tusenlapper i året? Mine besteforeldre er slik at de venter ikke til siste måneden i året for å kjøpe julegaver, de kjøper året rundt, pakker det vekk, og MYE av det er på salg Jeg har ikke sagt at jeg er bitter over jula, jeg bare liker det ikke, jeg ser ikke greia med å gå rundt å bruke masse penger på alle, på venner man nesten ikke snakker mer resten av året...men bare den ENE måneden.. Julesanger,julemat,gaver, jeg ser desverre ikke greia lenger. Nå er jeg i en periode, da jeg var barn elsket jeg jula, som tenåring også, men fylte 20 *pooff* der forsvant det, jeg fant ikke lykke med å få gaver eller gi gaver..det var bare den "jaja nå er det den tiden på året i igjen...stress...mas...pengebruk" Kanskje når jeg er gift å har barn kanskje det blir mer morsomt da? Bake, stresse, gaver osv osv... Men for meg....NÅ ser jeg ikke greia lengre
Gjest Surrehodet Skrevet 28. november 2011 #13 Skrevet 28. november 2011 Haha, er glad jeg kommer fra en familie hvor alle har så god råd at de slipper å kjøpe ting på salg! Slutt å vær så bittre over jula! Det er for faen ikke bare penger det er snakk om. Folk flest er jo dritt lei når julaften kommer fordi butikkene begynner julefeiringen i oktober. Jeg for min del meldte meg ut når folk ble så opptatt av at jeg ikke skulle sitte alene julekvelden. Ok, så det finnes ikke flere dager i åren man kan være sammen da? Jul er dritt! 2
Gjest ms_kwang Skrevet 28. november 2011 #14 Skrevet 28. november 2011 Uansett. Som jeg sa. Penger spart, penger tjent. Og når det kommer til -gaver- Det trenger ikke å være svindyrt, er jo tanken som teller ikke sant?
HopelessFear Skrevet 28. november 2011 #15 Skrevet 28. november 2011 De aller fleste feirer ikke Jesu fødsel, men Jol. Juletradisjonene har vart mye lenger enn kristendommen har vært. 7
Gjest ms_kwang Skrevet 28. november 2011 #16 Skrevet 28. november 2011 Det er for faen ikke bare penger det er snakk om. Folk flest er jo dritt lei når julaften kommer fordi butikkene begynner julefeiringen i oktober. Jeg for min del meldte meg ut når folk ble så opptatt av at jeg ikke skulle sitte alene julekvelden. Ok, så det finnes ikke flere dager i åren man kan være sammen da? Jul er dritt! DEN også!! o.o Ei venninne av meg spurte meg, hva jeg skulle i jula i år. hvorpå jeg sier "neeeii...vet ikke, tror ikke jeg har råd å dra hjem i år jeg, blir vel å feire alene som jeg har gjort av og til" hvorpå hun går helt "HÆ!? seriøst, jeg kan spørre mamma om du kan feire jul med oss? om du vil..." jeg bare "ehm nei takk det går bra" jeg som tenkte å feire med en god film på tven, øl & grandis ohh og godteri!! følge med på tv'en hele dagen, snakke me folk på telefon
Gjest D_flatmajor Skrevet 28. november 2011 #17 Skrevet 28. november 2011 Hater ikke jula i seg selv, men jeg misliker alt stresset,presset og alle forventningene jula fører med seg. Jeg hater iallefall tanken mange har om at folk må elske jula, hvis ikke er det noe galt med en. Det er nesten kriminelt å ikke elske julegardiner og pakkekalender har jeg et inntrykk av. Da er du i noens øyne garantert et utskudd, eller så har du psykiske problemer, eller du er bitter og sjalu på juleelskerne. Syns ikke det er hyklersk å feire jul om man ikke er kristen, siden jeg er av den oppfatning at jula er for alle.
Gjest BabyBlue Skrevet 28. november 2011 #18 Skrevet 28. november 2011 Haha, er glad jeg kommer fra en familie hvor alle har så god råd at de slipper å kjøpe ting på salg! Slutt å vær så bittre over jula! Synes synd i deg jeg, som synes at det viktigste med julen er hvor mye penger man kan øsle bort. Kommer selv fra en familie med god råd, men ærlig talt: med mindre man omringer seg med folk som har ekstremt fokus på penger er tradisjon og god mat som regel den største kosen. Man trenger vel ikke være steinrik for å nyte jula? Og dessuten finnes det mange billige og fine gaver der ute. Er mye fint på ebay til under tusenlappen jeg kunne ha tenkt meg! Julegavehandel på nett er genialt : D
Fantomina Skrevet 28. november 2011 #19 Skrevet 28. november 2011 Jeg kan forstå at man ikke liker julen fordi man har dårlige minner, ikke har de riktige menneskene å feire med, osv. Men det jeg ikke forstår er de som misliker julen fordi de mener det er press på alt; kalenderpress, gavepress, bakepress, pyntepress, younameit-press. Julen og adventstiden blir det man lager den til selv. Denne damen forteller om et press hun opplevde, om å lage større, bedre, dyrere kalender hvert år. Jeg mener at hun har fullstendig skyld i det selv (og hun sier det vel selv også), men det virker som om mange tror at de må gjøre alt dyrt og stort i advents-/juletiden. Julen feires etter evne og ønske. Hva skjedde med å gjøre det en selv eller ens familie har lyst til? Og det er ingenting i veien med å kjøpe gaver på salg! Hvis noen ønsker seg noe jeg vanligvis ikke ville hatt råd til og jeg kommer over det på salg, så kjøper jeg det uten å blunke! Salg, rabatter og tilbud er butikkenes gaver til gave-glade mennesker 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #20 Skrevet 28. november 2011 jeg elsker jul!! men det er nettopp fordi jeg ikke feirer det jeg elsker bare at det er pynta overalt, koselig, og søndagsåpent!! kunne aldri tenkt meg å feire det, stress, eksamen, kjøpe gaver, pynte, kalendergaver osv osv... forstår ikke at folk klarer det, beundrer de virkelig!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå