Gjest dunebuggy Skrevet 28. november 2011 #1 Del Skrevet 28. november 2011 Jeg hadde traktet kaffe om kvelden, og helte det over på en termos til neste dag. Om morgenen var kaffen fortsatt brukbart varm. Men er kaffen frisk når den harvært på termos, eller er det bare kaffe liksom, med kaffesmak? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linvei Skrevet 28. november 2011 #2 Del Skrevet 28. november 2011 (endret) definitivt ikke god! (ikke noe jeg hadde likt mener jeg!) Endret 28. november 2011 av Linvei 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tusse75 Skrevet 28. november 2011 #3 Del Skrevet 28. november 2011 På termos holder den seg bedre enn på plata som det står på alle fergene. Men om smaken er den samme vet jeg ikke, aldri prøvd. Hva du synes selv om smaken? Jeg skulle ha trakta på morgenen Jeg elsker den nytrakta lukten i hele huset egentlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kim Skrevet 28. november 2011 #4 Del Skrevet 28. november 2011 Kaffe foringes fort. etter et døgn, så er det ikke mye annet enn sur og besk smak igjen. Om kaffen er varm eller kald spiller vel liten rolle når den smaker jævlig... Hva med å kjøpe deg en aeropress? da får du fersk kaffe på et par minutter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dunebuggy Skrevet 28. november 2011 #5 Del Skrevet 28. november 2011 Jeg har en liten presskanne som funker bra, hvis jeg ikke setter igang kaffetrakteren. Kan hende smaken var en anelse mer besk etter ei kort natt på termosen. Men jeg ble litt imponert over at termosen kan brukes som alternativ kaffekanne, og ikke bare er nyttig på tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dunebuggy Skrevet 28. november 2011 #6 Del Skrevet 28. november 2011 jeg har også et par Bialetti espressokanner (en liten ekte og en medium kopiversjon), de er lager veldig god kaffe som er sterkere. Tar 5 korte minutter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snoopy_93 Skrevet 28. november 2011 #7 Del Skrevet 28. november 2011 Når jeg har traktet kaffe hos foreldrene mine og jeg glemmer å skru av trakteren for natta drikker jeg den fortsatt dagen etter. Jeg synes kaffen er bedre da. Mange som sier at om kaffen står på i mer enn 4timer så smaker kaffen surt og ekkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #8 Del Skrevet 28. november 2011 Jeg synes kaffen holder seg drikkbar lenge på termos, i sommer jobbet jeg lange dager og hadde ikke alltid tilgang på kantine, så da lagde jeg presskannekaffe om morgenen og helte på termos. Kaffen var egentlig ganske god til langt utpå ettermiddaget, men bunnfallet blir rimelig bittert da (er kanskje fordi det kommer mer og mer oksygen inn etter hvert som man tømmer termosen?). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #9 Del Skrevet 28. november 2011 Nja. Kaffe fra dagen før er bare en varm oppvarmet drikk. Jeg ordner kaffe (presskanne) før jeg går i dusjen. Da er den klar når jeg er ferdig. Tar jo kun 5 min. Har du ikke den tiden så drikk gjerne det fra dagen før eller pulverkaffe. For meg er begge delene en varm drikke, men ikke kaffe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morsomme Mamma Skrevet 5. januar 2023 #10 Del Skrevet 5. januar 2023 Ofte jeg har traktet litt fir mye kaffe dagen før og det er igjen dagen etter. Den varmer jeg bare opp igjen! Trur de fleste tenker mest på smak! Trur ikke det er noe usunt med det Årn kaffen din dagen før og kos deg med den om det fungerer for deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå