AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #1 Skrevet 28. november 2011 Har dere noen gang opplevd å møte en person, men ikke fått de rette følelsene for vedkommende der og da. Men fortsatt å blitt kjent med personen og da gradvis utviklet slike følelser allikevel?
AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #2 Skrevet 28. november 2011 Nei, ikke når det gjelder forelskelse. Funker ikke for meg, ihvertfall. Enten så er det noe eller så er det ikke noe mer enn vennskap.
Steinar40 Skrevet 28. november 2011 #3 Skrevet 28. november 2011 Kommer an på hva du mener med å utvikle slike følelser? Finnes det ingen attraksjon i utgangspunktet, så tror jeg det blir veldig vanskelig.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #6 Skrevet 28. november 2011 Kommer an på hva du mener med å utvikle slike følelser? Finnes det ingen attraksjon i utgangspunktet, så tror jeg det blir veldig vanskelig. TS her. Vel, at man møter en person og liker vedkommende. At man da syns personen er attraktiv, vil bli bedre kjent, men mangler den gnisten. Kan gnisten komme etterhvert som man lærer hverandre bedre å kjenne?
Gjest Surrehodet Skrevet 28. november 2011 #7 Skrevet 28. november 2011 Nei, det tror jeg ikke. Men at man kan leve sammen resten av livet er mulig. For noen er vennskapet vel så viktig som "gnisten"
AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #8 Skrevet 28. november 2011 Har dere noen gang opplevd å møte en person, men ikke fått de rette følelsene for vedkommende der og da. Men fortsatt å blitt kjent med personen og da gradvis utviklet slike følelser allikevel? Jeg ble kjent med en kar, så med en gang at han var kjempekeen på venninna mi. Jeg var ikke interessert i ham i det hele tatt, tenkte ikke på ham på den måten. Så ble vi bedre og bedre venner, og etter ca et halvt år begynte jeg å få følelser for ham og ble forelsket. Dessverre følte ikke han det samme. Det gikk heldigvis over, nå er jeg ulykkelig forelska i en annen, og jeg og han fyren jeg var forelska i er fortsatt venner
Steinar40 Skrevet 28. november 2011 #9 Skrevet 28. november 2011 TS her. Vel, at man møter en person og liker vedkommende. At man da syns personen er attraktiv, vil bli bedre kjent, men mangler den gnisten. Kan gnisten komme etterhvert som man lærer hverandre bedre å kjenne? Ja, så lenge det ikke er helt utenkelige for deg å kunne kysse personen. Tror dette er et bra tanke-eksperiment sånn sett.
Gjest happy_me Skrevet 28. november 2011 #10 Skrevet 28. november 2011 Ja, det er absolutt mulig. For meg ihvertfall. Jeg møtte kjæresten min et par ganger ute, men følte ikke noe spesielt. Men plutselig en dag møtte jeg ham igjen, og så ham på en helt annen måte liksom, vi snakket sammen hele kvelden og jeg ble forelska.
Cannavaro Skrevet 28. november 2011 #11 Skrevet 28. november 2011 Følelser er vanskelig å definere. I forelskelse og kjærlighet kan det være så mangt, og det balanserer ekstremt. For mange er det svart/hvitt enten eller. Man blir ofte blendet av utseende,kroppsspråk, væremåte, kommunikasjon. Dersom det skal skapes følelser over tid så må det i det minste være en liten gnist der, en interesse eller en nysgjerrighet overfor en person. Da er kommunikasjonen i så måte kanskje litt mer viktig. Når man lærer en person å kjenne dypere så kan det i høyetse grad komme følelser. Jeg ser heller ikke bort ifra at dette kan ofte gi et godt utgansgspunkt for et par. Møter man et litt spennende menneske som blir mer og mer interessant etter hvert møte så skaper det jo en nysgjerrighet og spenning, ikke sant ? Noen faller jo lettere enn andre og noen vil spille på de rette tangentene med en gang for å kapre seg en partner. En som ikke utleverer seg selv i første møte vil jo også trenge tid for en potensiell partner. At man derfor kan utvikle følelser over tid tror jeg derfor kommer helt naturlig hos noen - andre således ikke. Uansett - har man som menneske et nysgjerrig sinn og tålmodighet så kan man finne gull etter en tid. Jeg tror det er vel så godt å ha en egenskap med å skape følelser over tid. Derimot gjelder dette mindretallet, fordi de aller fleste leter etter den berømmelige kjemien etter første eller andre møte. 1
aphelion Skrevet 28. november 2011 #12 Skrevet 28. november 2011 Dette lurer jeg også på.. Eller.. Jeg lurer vel heller på i hvilken grad man faktisk skal utforske dette? Dersom den ene er interessert, er det vel litt å leke med den personens følelser, å teste ut om man kan få til å føle det samme?
AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #13 Skrevet 28. november 2011 Ja! Jeg har aldri opplevd å bli forelsket ved første møte, jeg må alltid blir kjent med vedkommende før jeg utvikler følelser eller blir forelsket.
Gjest nijan Skrevet 28. november 2011 #14 Skrevet 28. november 2011 Jo det er det, har følt det sånn for en tidligere eks! Jeg hadde da kjent han i 1 år men mente ikke noe særlig om han, etterhvert da vi lærte hverandre å bli bedre kjent så ble jeg veldig forelsket i fyren så er fult mulig. Kan du utdype situasjonen din mer TS? har du fått følelser for en person som du ikke hadde følelser for før eller?
Gjest fireflies Skrevet 28. november 2011 #15 Skrevet 28. november 2011 Akkurat slik var det da jeg møtte eksen. Han var vel forelsket i meg i et halvt år før jeg i det hele tatt begynte å finne han interessant. Følelsene mine forsterket seg gradvis, etterhvert som jeg tilbragte tid med han. Han ventet vel et år på meg, hvis ikke mer. Snakk om å være tålmodig
Midnanne Skrevet 28. november 2011 #16 Skrevet 28. november 2011 Jada, var kompis med kjæresten min en god stund før jeg utvikla følelser for han
Rime Skrevet 28. november 2011 #17 Skrevet 28. november 2011 Har jeg aldri opplevd. Enten er det noe der fra første stund, ellers blir det aldri noe er min erfaring
Becka Skrevet 28. november 2011 #18 Skrevet 28. november 2011 Har dere noen gang opplevd å møte en person, men ikke fått de rette følelsene for vedkommende der og da. Men fortsatt å blitt kjent med personen og da gradvis utviklet slike følelser allikevel? Ja det tror jeg kan skje. For det skjedde meg! Når jeg var helt sikker på det ikke ville skje. Men det er viktig å ikke lure seg selv da. Jeg trodde en gang jeg hadde fått følelser for en, men det var bare alkoholen som spilte meg en puss, og at vi hadde gått mye sammen en tid. Han likte meg, og jeg innbilte meg et øyeblikk det samme. Men da det kom til stykket, var det ikke tilfellet! Så vær obs.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #19 Skrevet 28. november 2011 Jo det er det, har følt det sånn for en tidligere eks! Jeg hadde da kjent han i 1 år men mente ikke noe særlig om han, etterhvert da vi lærte hverandre å bli bedre kjent så ble jeg veldig forelsket i fyren så er fult mulig. Kan du utdype situasjonen din mer TS? har du fått følelser for en person som du ikke hadde følelser for før eller? TS her. Nei, situasjonen er mer den at jeg liker en person som jeg har møtt noen ganger nå. Og vi har rota litt. For en tid tilbake pratet vi, og han forteller han mangler den ekstra gnisten, nå. Jeg fikk ikke inntrykk av at han utelukker at det kan bli noe senere. Jeg blir ikke lett betatt eller begeistra for menn. Men her var det klaff. Og jeg skulle gjerne sett at det ble noe mer. Han har sagt at han liker meg og trives godt i mitt selskap. Årsaken til at jeg lurte, er som du kanskje nå skjønner at jeg ikke vet om jeg burde gå videre eller fortsette å holde meg litt i nærheten. Holde døra på gløtt..
Gjest nijan Skrevet 28. november 2011 #20 Skrevet 28. november 2011 TS her. Nei, situasjonen er mer den at jeg liker en person som jeg har møtt noen ganger nå. Og vi har rota litt. For en tid tilbake pratet vi, og han forteller han mangler den ekstra gnisten, nå. Jeg fikk ikke inntrykk av at han utelukker at det kan bli noe senere. Jeg blir ikke lett betatt eller begeistra for menn. Men her var det klaff. Og jeg skulle gjerne sett at det ble noe mer. Han har sagt at han liker meg og trives godt i mitt selskap. Årsaken til at jeg lurte, er som du kanskje nå skjønner at jeg ikke vet om jeg burde gå videre eller fortsette å holde meg litt i nærheten. Holde døra på gløtt.. For meg så er alt mulig, jeg fikk følelser for en fyr som hadde likt meg i lengre tid men som jeg ikke har likt i det hele tatt. Det med at han føler at det mangler gnist kan jo være at han ikke er der helt ennå. Kan jo hende han liker deg men at han ikke vet hva han føler for deg eller om det kan bli dere to. Eksen min og jeg mangla jo den lille gnisten som du nevne der men da var det begge som følte det og ikke bare han eller meg. Men som sagt så er det meste mulig, hvis jeg hadde vært deg så hadde jeg datet andre gutter også kanskje det hadde fått han i gang Noen ganger så må gutter bare se hva de har å miste før de skjønner hva de trenger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå