Gå til innhold

Gruer meg ihjel til bacheloroppgaven

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går 2. året på ingeniørstudiet, og gruer meg ihjel til nesteår, da vi skal skrive hovedoppgaven.. Alle vennene jeg har fått på skolen går andre linjer..

Hva gjør jeg nå?? Føler det blir vanskelig å plutselig komme inn i en ny gjeng, og føler kansje det blir litt falskt, siden det kun er for å ha noen å skrive oppgaven med.

Det er gruppeprosjekt, så jeg er nødt til å ha noen å skrive med..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir dere ikke satt opp på en gruppe da?

Jeg trodde man valgte grupper selv?

Skrevet

Jeg trodde man valgte grupper selv?

Kanskje du burde høre med studieveileder om hvordan det henger sammen?`

Uansett, det er intet problem å legge opp til bacheloroppgave alene.

Skrevet

Kan du ikke prøve å bli kjent med nye folk i klassen?

Skrevet

Kan du ikke prøve å bli kjent med nye folk i klassen?

Ts her. Synes det er så vanskelig å bli kjent med nye folk etter over et år i samme klasse.. føler meg på en måte falsk, og alle har sine "gjenger"..

Skrevet

Kanskje du burde høre med studieveileder om hvordan det henger sammen?`

Uansett, det er intet problem å legge opp til bacheloroppgave alene.

Ts her. Hovedoppgaven skal skrives som gruppeprosjekt:(

Skrevet

Vi var tre stykker som hadde bestemt oss for å skrive sammen, men så kom det en annen fra klassen, som vi egentlig ikke brukte å henge så mye med. Og hun hadde fått tilbud fra et firma om en oppgave, men hun manglet noen å skrive sammen med. Så da ble det til at vi 4 ble en gruppe og skrev den oppgaven som hun hadde fått. :)

Begynn å snakke med de i klassen din om de har noen å skrive med, eller har tenkt på hva de skal skrive. Drit om det ubehagelig og det bare er fordi du trenger noen å skrive sammen med.

Skrevet

Ts her. Synes det er så vanskelig å bli kjent med nye folk etter over et år i samme klasse.. føler meg på en måte falsk, og alle har sine "gjenger"..

Legg bort de følelsene som hindrer deg i å ta kontakt med andre, selv om det er vanskelig. Ikke tenk så mye på at du har gått i klasse med dem ett år, tenk heller framover. Det er sikkert en eller annen du synes er hyggelig og "ufarlig"?

• Liker 3
Skrevet

Jeg kjente heller ingen og måtte på "intervju" hos to andre som hadde laget en gruppe... sykt flaut! men, så fikk vi en super gruppe og bra oppgave med topp karakter :)

nå skriver jeg masteroppgave alene, og savner bare gruppen min fra forrige gang... Bit i eplet og spør rundt. utrolig nok er det alltid flere i samme situasjon...

• Liker 1
Skrevet

Er i samme situasjon (datastudium). Skulle ønske det ikke var noe som het bacheloroppgave - og heller bare 20 studiepoeng til med vanlige fag.

Skrevet

TS: Jeg forslår at du begynner å bli kjent med de i klassen din allerede nå, jeg. Da blir det ikke så skummelt når dere skal velge grupper til høsten. :)

De fleste synes tanken på hovedoppgava er litt skummel, men det er helt normalt. Og du er garantert ikke den eneste som lurer på om du har noen å være på gruppe sammen med. De fleste jeg gikk sammen med på høgskolen gruet seg til hovedoppgava, men fy søren så mye vi lærte! De 20 studiepoengene som hovedoppgava var på er faktisk de 20 studiepoengene jeg (og de jeg gikk sammen med) virkelig lærte noe av.

Skrevet

Jeg er sånn som tror jeg foretrekker å jobbe alene, men gruppearbeid er helt supert når man samarbeider godt. Forrige semester skrev jeg oppgave sammen med ei jeg ikke kjente fra før - vi ble gode venner i løpet av våren, jobbet sammen om sommeren og fikk toppkarakter på oppgaven :) Prøv å bli litt kjent med folk, og hvis du har mulighet for å velge gruppe litt, så prøv å velge noen som er på et ok nivå og som tar studiet alvorlig, men som virker åpne og greie nok. Det beste er kanskje om du får pratet litt med forskjellige så du merker om dere har litt kjemi og kommuniserer ok. Erfaringsmessig er ikke alltid de med flest verv i studentsamfunnet +++ best å jobbe sammen med :ler: Og husk at de aller fleste er greie og positivt innstilt, så lenge du gjør din del.

Gjest strykebrett
Skrevet

Da jeg tok bacheloren var det en som ahdde sendt ut epost til hele klassen om at han trengte noen å skrive med, så vi tok han med i gruppa vår. Det går an å sende epost til alle på et fag hvis dere har fronter eller its learning, så du kan jo prøve det. Kan hende det er flere som føler det som deg :)

Skrevet

tusen takk for gode råd!

Har jo enda et semester til å bli kjent med folk da, men hvordan skal jeg gå frem? Har skjønt at de jentene jeg hang med ikke er noe bra (ustabile og vil kun fremme seg selv og ikke samarbeide) , og vil derfor bytte ut de jeg henger med på skolen.. Skal jeg bare sette med ned med noen nye? kjenner jeg får vondt i magen bare ved tanken..

Skrevet

Ja, sett deg ned ved noen nye, snakk med folk i pausene på forelesninger o.l? Jeg syntes det var vanskelig i starten, men vi er heldigvis ganske små grupper. Alle er jo hyggelige, og synes det er naturlig at man småprater litt om fag eller andre dagligdagse ting. Det er svært sjeldent (i grunn aldri) jeg har opplevd at folk er for innpåslitne i studiesammenheng, da må det være med promille om kveldene, ikke på dagtid...

Skrevet

Dere har vel noen fag med innleveringer oppgaver dette semesteret? Isåfall så er ihvertfall det en god måte å bli kjent med andre på. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...