Gjest Gjest Skrevet 28. november 2011 #1 Skrevet 28. november 2011 Hva synes du om å lære barna at tissen er noe farlig å ekkelt? Hvis barna spør om oralsex og slikt, er det da greit å si at det er farlig? Det gjorde mine. Da jeg var 7-8 år så var det en gutt som viste tissen sin til meg og ei venninne av meg, det så foreldrene mine og de spurte om jeg gjorde det samme, noe jeg ikke gjorde og så sa da at jeg ikke må finne på å ta på den eller putte den i munnen for da kan jeg bli ordentlig syk. Tror ikke jeg skjønte der hvorfor jeg skulle ha puttet den i munn uansett og husker jeg synes det hørtes ekkelt ut. Var vel ikke før jeg kanskje var 15-16 år at jeg oppdaget at å suge på tissen til folk er vanlig under sex og selv den dag i dag så er det noe jeg synes høres ekkelt ut. Å forresten, hvorfor lærer vi barn at det heter tissen? Høres jo sikert dumt ut om jeg er med venner og jeg skulle si tissen. Men er jo det jeg er lært opp til da.
Gjest fireflies Skrevet 28. november 2011 #2 Skrevet 28. november 2011 Hvorfor skal man lære barna at tissen er farlig og ekkel, når det ikke er sant? 4
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2011 #3 Skrevet 28. november 2011 Hvorfor skal man lære barna at tissen er farlig og ekkel, når det ikke er sant? Nei, si det. Jeg skjønner det ikke selv heller. Er det mine foreldre gjorde og jeg føler at det kan ha ødelagt sexlivet mitt for jeg ser på det om ekkelt, selv om jeg vet at det egentlig ikk skal. Har aldri suget noen en gang.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #4 Skrevet 28. november 2011 Tror neppe så små barn hadde funnet på å ta den i munnen uansett. Det er uskyldig, de har ikke et begrep om hva sex er. Og nei, jeg kommer ikke til å si at det er farlig, men at tissen er en privat kroppsdel som man ikke viser frem til andre barn utenom når man skal dusje, og at mamma og pappa viser heller ikke tissene sine frem til folk for det er ikke lov.
Lammelåret Skrevet 28. november 2011 #5 Skrevet 28. november 2011 Tja, det er ganske lenge siden du vokste opp, ting er nok annerledes i de fleste hjem nå.
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2011 #6 Skrevet 28. november 2011 ... og at mamma og pappa viser heller ikke tissene sine frem til folk for det er ikke lov. Det er ikke noen lov som forbyr det.
FruN Skrevet 28. november 2011 #7 Skrevet 28. november 2011 Det er ikke noen lov som forbyr det. Blotting blir nå tatt ganske alvorlig da... 3
Lammelåret Skrevet 28. november 2011 #8 Skrevet 28. november 2011 Blotting blir nå tatt ganske alvorlig da... .. men for at det skal være blotting må vel den som viser seg fram være over 16? Det kan umulig være blotting når unger viser seg for hverandre.
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2011 #9 Skrevet 28. november 2011 Blotting blir nå tatt ganske alvorlig da... Blotting og å "vise frem tissen sin" er vel ikke akkurat det samme!
Lammelåret Skrevet 28. november 2011 #10 Skrevet 28. november 2011 Blotting og å "vise frem tissen sin" er vel ikke akkurat det samme! Hvor går grensen?
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2011 #11 Skrevet 28. november 2011 Hvor går grensen? Sjekk "blotting" på Wikipedia.
Lammelåret Skrevet 28. november 2011 #12 Skrevet 28. november 2011 Sjekk "blotting" på Wikipedia. Wikipedia er vel ikke det mest pålitelige, og det stod heller ikke noe om det jeg spør om der.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #13 Skrevet 28. november 2011 Neida, det er ikke i alle sammenhenger ulovlig selvfølgelig, men i mitt hus er det ulovlig for alle å vise frem tissen til besøkende 4
AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #14 Skrevet 28. november 2011 Men å fortelle barn at det er ulovlig å vise tissen sin har vel helst motsatt effekt; at de blir veldig redde for sin egen nakenhet. De har da ikke noe begrep om blotting uansett. Og de fleste lærer/skjønner at det ikke er vanlig å drive åvise tissen offentlig uten at man trenger å si noe om at det er ulovlig eller farlig.
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2011 #15 Skrevet 28. november 2011 Hvor går grensen? Blotting er et seksuelt avvik hvor noen oppnår seksuell opphisselse ved å eksponere f.eks. en erigert penis for intetanende tilfeldige tilskuere. En viktig del av blotterens nytelse er den sjokkartede virkningen det har på den tilfeldige tilskueren. Blotting er en psykiatrisk/terapautisk betegnelse og ikke en juridisk betegnelse. Loven sier ikke noe om blotting men om "uanstandig og seksuelt krenkende oppførsel". Wikipedia nevner flere eksempler på nakenhet som ikke er blotting. F.eks. er nakenhet ikke blotting når: - Det ikke er tilsiktet eller - Det ikke er motivert ut fra ønske om en seksuell opphisselse eller - Publikum må kunne forvente dette. Voksne har også lov til å "vise frem tissen sin" i garderobe eller dusj med samme kjønn og på naturiststeder/fristrender. Man har også i utgangspunktet lov til å være naken i skog og mark, bade naken fra båten, fra brygga på hytta o.s.v. hvis det ikke er til urimelig sjenanse for andre. Stripping/strippeklubber er også lov foreløbig. Det er noe nakenhet som oppfattes som uanstendig og straffbart men som alikevel ikke er blotting.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #16 Skrevet 28. november 2011 Hvis du er opptatt av at ditt barn i fremtiden skal ha et sunt forhold til kropp og sex, foreslår jeg at du finner på noe annet å si som ikke gjør tissen til noe farlig og ekkelt. 2
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2011 #17 Skrevet 28. november 2011 Hvis du er opptatt av at ditt barn i fremtiden skal ha et sunt forhold til kropp og sex, foreslår jeg at du finner på noe annet å si som ikke gjør tissen til noe farlig og ekkelt. Jeg synes også at du heller ikke skal si at tissen er farlig eller ekkel eller at det er forbudt å vise den frem til andre generelt sett. (Litt synd om barnet tror det foregår kriminell aktivitet hvis barnet oppdager at mamma har sett tissen til pappa o.s.v.) Hvis man forklarer barna det tror jeg de ikke har noe problem med å forstå at det finnes forskjellige regler for forskjellige sammenhenger. Noen mener at barna må møte de samme regler over alt - det tror ikke jeg. De fleste barn aksepterer fort at det er andre regler hjemme enn hos f.eks. besteforeldrene.
Gjest frøken am Skrevet 28. november 2011 #18 Skrevet 28. november 2011 Det er bedre å si at besøket ikke VIL SE PÅ tissen enn at det ikke er lov. Men det er oss da... 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #19 Skrevet 28. november 2011 Det er bedre å si at besøket ikke VIL SE PÅ tissen enn at det ikke er lov. Men det er oss da... Tenk hvis besøket sier de vil da? Jeg kommer til å forklare at det rett og slett er en husregel. Og om de bryter det en gang og viser tissen til en annen unge er det selvfølgelig ikke verdens undergang, men det er ikke noe jeg vil oppfordre til.
Gjest frøken am Skrevet 28. november 2011 #20 Skrevet 28. november 2011 Tja, jeg tenker besøket ikke trenger å si så mye. Hadde jeg vært på besøk og deres unge gjorde slik ville jeg spilt å lag med det foreldrene mente var riktig å gjøre. Da ville ikke jeg sagt: "Åjo la meg se den!"... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå