Gå til innhold

Innkjøpsliste til jul.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eg sikter KUN til mat og matvarer. Hva MÅ du ha i kjøleskap, kjøkkenskap eller fryseboks? :) Eg trenger tips :gjeiper: Når eg handler til jul, får pengene virkelig bein å gå på siden eg sjeldent følger ei handleliste. Tenkte å prøve det i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ribbe, pinnekjøtt, kalkun, lutefisk og alt av tilbehør du foretrekker til de fire. I tillegg så er det julepålegg (har egentlig ikke noen jeg liker så godt der, men skriv opp en liste over hva du liker). God vin, juleøl, julekaffe, gløgg, (jule)brus, pepperkaker og pepperkakehus (hvis det ikke bakes selv), andre julekaker hvis det ikke bakes selv. Julegodteri, ingredienser til å bake det du skal ha av julekaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest viktigste for oss er Pinnekjøtt, kålrabi, poteter, julesnop,potetgull, julebrus, kalkun til nyttårsaften. Vi pleier å spise mye brødmat i julen så: laks, egg, juice, ryndstykker, hvitt brød, fårepølse/spekemat, sjokopålegg til ungene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytter denne opp litt i håp om fleire tips.

Takk til de som har bidratt så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er viktig med litt gode grønnsaker til å lage salater, og til å ha oppskjært til alle julens tunge lunsjer osv :) Klementiner, appelsiner og rød julepler er også et MUST her i huset i alle fall. Gjerne annen god frukt også :jepp:

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røkelaks, ansjos og egg er vel det viktigste for meg. Og som Rumle sier, så er det viktig med gode grønnsaker og frukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...