Gå til innhold

Hjelp - inkassovarsel!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk et brev i dag med inkassovarsel på en regning... Jeg har aldri fått purringer osv før, så jeg vet ikke hva som skjer. Det er en regning jeg rett og slett har glemt. Finner den ikke en gang, så en har nok gått i bosset sammen med reklame e.l.

Skjer det noe nå? Jeg har selvsagt betalt den, var det første jeg gjorde... Men det er jo dumt om jeg skal få betalingsanmerkning eller noe for en regning på 100 kroner...

Gjest anonym2233
Skrevet

Fikk et brev i dag med inkassovarsel på en regning... Jeg har aldri fått purringer osv før, så jeg vet ikke hva som skjer. Det er en regning jeg rett og slett har glemt. Finner den ikke en gang, så en har nok gått i bosset sammen med reklame e.l.

Skjer det noe nå? Jeg har selvsagt betalt den, var det første jeg gjorde... Men det er jo dumt om jeg skal få betalingsanmerkning eller noe for en regning på 100 kroner...

Inkassovarsel er ikke det samme som å få inkasso, dette får du før du får inkasso.. Inkassovarsel mottar man etter å ha mottatt betalingspåminnelse/ purringer.

Betaler du varselet innen fristen, ordnet det seg. Det du kan gjøre er å ta kontakt med selskapet å høre om beløpet er mottatt og få det bekreftet :)

Skrevet

Ok, takk for svar. Ble litt beroliget nå! Hater sånne ting - betaler alltid regningene innen fristen, men her har det skjedd en glipp...

Skrevet

I prinsippet er det en purring som du bare betaler. det får ingen konsekvenser. Om nødvendig kan du kontakte kreditor hvis du har mistet originalregningen og lurer på hvor du skal betale.

Skrevet

Ta det helt med ro. :) Det var bare et varsel.

Skulle du glemme noe igjen og saken går helt til inkasso, så fjerner de som oftest betalingsanmerkningen så fort du har betalt dem.

Skrevet

Man får uansett ikke anmerkning som privatperson før fakturaen har gått til rettslig inkasso, dvs forliksråd/namsmann/gjeldsbrev, og da skal anmerkningen slettes ved fullt oppgjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...