Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt lyst på tatovering i maange år, og akkurat nå eg jeg i Australia og tenkte jeg skulle ta en før jeg drar hjem. Har er kjempeflink tatoo artist hjemme der jeg bor, men jeg har hørt det er litt billigere å ta her nede.. men selfølgelig tar jeg ikke hvor som helst..

Først: noen som har tatt tatovering i Australia og kan anbefale en tatoverings-sjappe?

Og: jeg trenger også hjelp til hvilken tatovering jeg skal ta.. har lyst på flere.. både stjernetegnet mitt, som er jomfruen, navnet mitt, datoen jeg er fødd, hunden min, òg eg snøugle (pga jeg elsker fuglene og fordi jeg har samme navn som ugla til Harry Potter, hihi!)

Vil ha noe som beskriver personligheten min.. blandt folk jeg ikke kjenner så godt er jeg rolig, stille og snakker ikke så masse.. men blandt folk jeg kjenner godt er jeg livlig, tyter i ett sett, har humor og lager alltid liv, er veldig dyreglad og lever for dyrene mine.

Noen som har tips til hva jeg kan ta? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg håper virkelig du tuller..

Og hvis du ikke tuller: Ikke tatover deg.

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal si dette på en seriøs måte uten å bli for frekk i kjeften, men jeg prøver. Sier det kun for å hjelpe deg. Og ja, dette er MIN mening og jeg forventer ikke at folk skal være enige.

Det virker som om du vil ta en, kun for å ta en. Du har egentlig ingen ide om hva du vil ha, bare sånne tamme ideer som er standard for en person som bare tar en tatovering bare for å ta en. Navnet ditt? Seriøst? Redd for å glemme hva du heter eller noe? Datoen for når du er født? Sånn at du husker din egen bursdag? Stjernetegn?? Hvorfor det? Det viser når på året du er født og en million andre mennesker går rundt med samme tegnet. Er det virkelig noe du vil risse inn i din egen kropp? Beskriver det deg som person, som livlig, glad og alt det du snakka om siden det var så viktig? Nei?

En tatovering skal være noe du VET du vil ha på kroppen din med en gang du ser det, eller et fantastisk motiv i hodet du trenger hjelp til å få ned på papir. Det kan være noe du brenner for eller noe du bare syns er ekstremt kult, fint, fantastisk, et minne, hva som helst egentlig. Eller kanskje noe helt sykt teit som får deg til å le. Det trenger ikke ha en lang og komplisert mening som alle tror fordi de har sett på Miami Ink.

Og til sist er det din kropp dette skal være på, ikke folk på kvinneguiden.

Du vet selv når du finner det riktige motivet. Da trenger du ikke spørre om råd her, kun på hvor det lønner seg å ta den.

Kjempeviktig å finne et studio som vet hva de driver med, både artistisk og med tanke på hygiene. Pris er ikke så viktig når det er noe som skal være der for resten av livet. Med mindre du er hypp på å bruke 20 000 på laser for å fjerne det når du går lei.

Lykke til!

• Liker 5
Skrevet

Nei, jeg tar ikke tatovering bare for å ha en tatovering.. har hatt lyst på det i flere år..

Og selv om ikke de tingene betyr noe for det, kan du ikke vite i det hele tatt hvordan livet mitt er og hva de tatoveringene betyr for meg..

Min mening er at folk som tar en tatovering fordi det er kult eller de ser kule ut, er meningsløse..

Men det er min mening.. alt jeg ville var å høre med folk hva de synes kunne passe til meg.. ikke meningen til folk som deg.. så om du ikke har noe positivt å komme med kan du holde kjeft :)

• Liker 2
Skrevet

Og folk som setter seg som anonym bruker for å si noe negativt om andre, liker jeg lite..

Når du skriver noe, bør du klare å stå for det!

• Liker 2
Skrevet

Du sier jo selv at vi ikke kjenner deg, nå må du roe litt ned!

Minner også om regelene rundt AB: "Til tider er det mye hets ang AB og nå er det verre enn noen gang, nesten daglig dukker det opp tråder der AB hetes, dette må vi få slutt på. Så fra nå av, kommer de som hetser AB til å få samme behandling som de som missbruker funksjonen til tull og vas, de vil få seg en velfortjent pause fra forumet. "

Jeg synes at du burde vente. I hvert fall til du har funnet en tattoveringsartist folk har gode erfaringer med og som du kan drodle idéer sammen med :)

Skrevet

Wow, har du blitt glad i ugler av å hete Hedvig? Jeg har bare fått negative assosialsjoner til fuglen jeg, etter å ha blitt kalt "ugla" hele barndommen.

Skrevet

Har en tattoveringsartist der jeg kommer fra.. en av Norges flinkeste faktisk.. ikke bare noe jeg sier, hehe!

Kjenner han, så kommer mest trolig til å ta tatovering der, vertfall de mest detaljerte som hunden min og ugla :)

Skrevet

Heh.. jeg blir også kalt ugla.. men hva er galt med ugler? :)

Skrevet

Du sier jo selv at vi ikke kjenner deg, nå må du roe litt ned!

Minner også om regelene rundt AB: "Til tider er det mye hets ang AB og nå er det verre enn noen gang, nesten daglig dukker det opp tråder der AB hetes, dette må vi få slutt på. Så fra nå av, kommer de som hetser AB til å få samme behandling som de som missbruker funksjonen til tull og vas, de vil få seg en velfortjent pause fra forumet. "

Jeg synes at du burde vente. I hvert fall til du har funnet en tattoveringsartist folk har gode erfaringer med og som du kan drodle idéer sammen med :)

Syns nå du også skal roe deg litt ned med forsvaringen av AB, men du er kanskje storforbruker av knappen selv ;)

Over til spørsmålet. Jeg syns du burde ta det hjemme i Norge, det kan skje ting med tatoveringen mens den gror og da kan det være greit å gå tilbake til tatovøren og spørre om råd. Mange har også garanti om etterfylling, som ofte trengs etter den har grodd. Og hvis du alikevell må etterfylle her hjemme, blir det sikkert like dyrt om ikke dyrere enn å bare gjøre det her.

• Liker 1
Skrevet

Over til spørsmålet. Jeg syns du burde ta det hjemme i Norge, det kan skje ting med tatoveringen mens den gror og da kan det være greit å gå tilbake til tatovøren og spørre om råd. Mange har også garanti om etterfylling, som ofte trengs etter den har grodd. Og hvis du alikevell må etterfylle her hjemme, blir det sikkert like dyrt om ikke dyrere enn å bare gjøre det her.

hør hør! :) Helt enig. Det beste er å ta hjemme i Norge, hos en du vet er god. I Australia er det vel skikkelig finvær også nå? Vel, tatoveringer skal helst ikke bli solt med og sånt. :)

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg tar ikke tatovering bare for å ha en tatovering.. har hatt lyst på det i flere år..

Og selv om ikke de tingene betyr noe for det, kan du ikke vite i det hele tatt hvordan livet mitt er og hva de tatoveringene betyr for meg..

Min mening er at folk som tar en tatovering fordi det er kult eller de ser kule ut, er meningsløse..

Men det er min mening.. alt jeg ville var å høre med folk hva de synes kunne passe til meg.. ikke meningen til folk som deg.. så om du ikke har noe positivt å komme med kan du holde kjeft :)

Om du ikkje veit hva du vil ha, så bør du vente. Det er bedre å vente noen måneder ekstra enn å ende opp med å angre. Det er bedre å bruke noen kroner ekstra hos ein tatovør du veit er dyktig, enn å håpe på det beste i eit fremmed land der du ikkje vil få muligheten til å gå tilbake for å fikse den om den ikkje blir slik du ønsket. Og i Norge pleier de fleste å gi garanti der du får etterfylt/fiksa opp tatoveringen innen 1 år etter at du tok den. Det kan være veldig greit å ha i bakhånd. Det er dessuten best å finne noe man VEIT man vil ha og ikkje spørre på forum med hundrevis av fremmede om hva vi syns kunne passe til deg, hvordan skal vi kunne vite hva som evt vil passe deg når vi ikkje kjenner deg? Då trur eg du heller bør spørre familie og venner om deres meining.

Er forresten enig med AB i #2, som eg syns skreiv eit bra innlegg, noe av det teiteste eg ser innen tatoveringer er folk som har eget navn tatovert på kroppen - hva er vitsen? Eg veit om fleire som har eget navn på kroppen, det disse individene har til felles er at de var på ferie, fant ut de skulle ha seg tatovering NÅ-MED-EN-GANG og kom ikkje på eit bedre motiv enn det. Etternavn kan eg forstå, fornavn er bare rart. Men det er min meining. Siden du kom med din meining (om at folk som tar tatovering kun fordi det er kult eller motivet ser kult ut, er meiningløse), så kan eg komme med min ;)

Også er det ikkje nødvendig å være småfrekk mot folk som svarer selv om de velger å være anonyme, spør du på eit åpent forum må du regne med å få svar som du kanskje ikkje vil høre eller ha.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Er helt enig med AB som skrev innlegg nr to, med nick og alt. Hvis du faktisk ikke vet hva du har lyst å tatovere, ikke få deg tatovering, sjansen er altfor stor for at du kommer til å angre. Hvis du vil ha alle sammen, velg deg en og begynn med den. Du får garantert lyst å ta flere senere ;) Hvis du vet hva du har lyst på, men ikke er helt sikker på utforming, snakk med en tatovør, de er tross alt eksperter!

Jeg har forøvrig alltid lurt på hvordan folk som tatoverer navnet sitt eller fødselsdatoen sin tenker :sjenert: Som ABen skriver, er man redd for å glemme det, eller? Det er noen av de få tatoveringene jeg sliter med å forstå. Det, i tillegg til tribals og andre "klassiske" motiver rett fra utstillingsbøkene i salongene...

Ellers enig med de som sier ta tatovering i Norge. Vet om flere som har fått tatovering i syden og som har endt opp med å måtte betale full pris i Norge i tillegg, pga farge som falmer.

Edit: kan forøvrig legge til at den første tatoveringen min visste jeg med en gang at jeg ville ha som tatovering. Den andre brukte jeg over tre år på å planlegge riktig utforming og plass på kroppen. Nå sparer jeg til den tredje, som jeg har planlagt i over to år. Hvis jeg hadde tatovert alt jeg har hatt lyst på opp gjennom årene, hadde jeg hatt mange tatoveringer jeg hadde syns var meningsløse i dag. Slik det er nå føler jeg at jeg har minimert sjansene for å angre på noen av tatoveringene mine!

Endret av Thorn
Skrevet (endret)

Hvis du faktisk må spørre folkene her på KG om hva du skal ta bør du kanskje vente litt med den tattisen din.

Endret av rox
  • Liker 1
Skrevet

Tror forresten at denne ugla er en av de kuleste tatoveringene jeg har sett (bilde av..). Sånn siden dere snakket om ugler :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...