Gå til innhold

Eksamen jeg vet jeg ikke greier :/

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har eksamen på tirsdag og jeg vet den går rett til helvette. Kunne egentlig tenkt meg å melde meg av for å så konte til våren.

Men fristen for avmelding er forbi. Jeg vet man kan konte om en stryker. Men kan en gjøre det om jeg ikke blir fornøyd med karakteren min også?

Om ikke, lønner det seg da for meg å gjøre det så dårlig som mulig på tirsdag, for å så stryke.. For da har jeg krav på konteeksamen på våren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du kan konte for å forbedre karakteren din..

i hvert fall på høyskole og universitet

Går på bi jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kan konte for å forbedre karakteren. Å stryke med vilje er i hvrertfall ikke lurt, da er det vel bedre å ikke møte opp. Men du må betale (185 kr per studiepoeng) når du skal ta den opp, det må du uansett om du stryker eller ikke.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan konte for å forbedre karakteren din..

i hvert fall på høyskole og universitet

Ikke svar når du ikke har peiling. På UiO må man vente til faget går neste gang for å forbedre en karakter, og da må man som oftest vente til neste desember.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke svar når du ikke har peiling. På UiO må man vente til faget går neste gang for å forbedre en karakter, og da må man som oftest vente til neste desember.

Vel, nå blander du litt. Det er forskjell på kurs og hvorvidt det tilbys kontinuasjonseksamen, men her ble det svart med bakgrunn i at TS vet kurset tilbyr kontinuasjonseksamen.

Vet du forresten at alle kurs på UiO ikke tilbyr konteeksamen?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kan konte for å forbedre karakteren. Å stryke med vilje er i hvrertfall ikke lurt, da er det vel bedre å ikke møte opp. Men du må betale (185 kr per studiepoeng) når du skal ta den opp, det må du uansett om du stryker eller ikke.

må maan betale 185 kr per studiepoeng på vanlige universiteter også??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må maan betale 185 kr per studiepoeng på vanlige universiteter også??

Nei.

TS: Jeg anbefaler deg å prøve. Tenk om du er heldig med oppgaven. Uansett, ikke stryk med vilje. Gjør så godt du kan.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

TS: Jeg anbefaler deg å prøve. Tenk om du er heldig med oppgaven. Uansett, ikke stryk med vilje. Gjør så godt du kan.

På BI er det vel også sånn at om ikke mange nok stryker på eksamen, setter de ikke opp konteeksamen i det faget. Som oftest må man vente til neste eksamen i faget ett eller ett halvt år etter...

Jeg ville også anbefalt deg å prøve... Du har jo hele dagen i dag ;)

Fokuser på gamle eksamensoppgaver. De oppgavene du forstår må du kunne frem og tilbake.

Husk at det er bedre å kunne litt veldig godt, enn å kunne alt litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på hvilket fakultet man tilhører. Kjæresten min som går på matnat har kontet et par ganger (levert blankt), og da har han tatt eksamen i januar. Jeg som går på sv kan ikke gjøre det samme, men må vente til neste gang ordinær eksamen er hvis jeg stryker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...