Gå til innhold

frakte frossent kjøtt fra sverige

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg skal på "harrytur" til sverige for å kjøpe en del kjøtt (kyllingfileter osv) som er frossent. Problemet er bare at dette ikke må tine på veien hjem igjen, ellers er jo poenget borte, siden det ikke kan fryses på nytt.

Fra Sverige og hjem tar det kanskje 2,5 timer med bil. Er det noen som har noen gode tips til hvordan jeg skal få kjøttet frossent hjem? Har tenkt å kjøpe esker med kyllingfileter, så det får nok ikke plass i noen kjølebag.

Hva gjør dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest frøken am

Har nettopp handlet AKKURAT det i dag!

Kjøp med de thermo posene, vi bor i drammen. Holder i massevis!

Pakker alltid nötkött og kyllingfilét i de. Ikkeno problem. Gjør dette fire ganger i året :)

Endret av frøken am
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en svigerfar som driver elgjakt og en pappa som bort nesten 9 timers biltur unna svigerfar. Vi har fraktet elgkjøtt til min far og fisk på returen uten fryseboks.

Pakker alt kjøttet sammen og isolerer med avispapir i store mengder, legger samlet i en papirpose. Det har vært helt knallhardt og bunnfrossent når vi har kommet frem. (Har blitt tatt rett ut fra hjemmefryser, mulig kaldere enn butikkfryser?).

Til fisken har vi gjort det samme, med ett unntak: Da hadde vi isoporkasse. Brilliante ting. Thermoposene de selger er fine, men jeg får litt "er ikke dett tynt, da?"-følelse og pleier å rulle ting inn i en avis eller to før jeg putter i thermoposen. Er sikkert bare paranoia, det går helt fint. Vi har 1time og 45 minutter i normaltrafikk til harryhandelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi dro på harryhandel fra Bergen og til Charlottenberg for noen uker siden, vi pakket bunnfryst kjøtt og fileter i thermoposer fra butikken ( holder kulde i MASSEVIS) og en kjøleboks. Begge deler var like bunnfryst når vi var hjemme i bergen, 14 timer senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fraktet nettopp masse frysevarer på toget i til sammen ca åtte timer, alt pakket inn i kun termoposer. Noe var såvidt mykt i kantene da jeg kom fram.

Og igjen, det er generelt sett ikke farlig å fryse ned igjen kjøtt som har tint litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...