Crow Jane Skrevet 27. november 2011 #1 Skrevet 27. november 2011 Hei teknogeeks Dette handler ikke helt om data, men håper noen i dette forumet kan svare meg allikevel. Jeg har en pinell supersound II på kjøkkenet og er meget fornøyd med den lille klossen istedenfor den store radio/cd-spilleren som stod der før. I kveld har jeg pakket ut adventskassa og finner til min fortvilelse mange julecder som jeg ikke kan spille på kjøkkenet lenger. Hva gjør jeg da? Pinellen har ikke USB-inngang, bare auxilery in... Finnes det små cd-spillere med aux ut? Tenker á la discman i størrelse... Hadde jo vært synd hvis jeg måtte flytte tilbake boomblasteren... og julemusikken hører liksom hjemme der bakingen foregår Brainstorming mottas med takk...
Heart Skrevet 28. november 2011 #2 Skrevet 28. november 2011 "Aux In" er en såkalt linjeinngang, og signalnivået på hodetelefonutgangen på en CD-spiller er tilstrekkelig likt dette til at du kan koble dem sammen. Alt du trenger, er den rette kabelen. Min Pinell Supersound II har en 3,5 mm jack-inngang (som er akkurat samme pluggen/kontakten som brukes til små hodetelefoner), så den vil trenge en kabel med en slik plugg i begge ender. Jeg tror den gamle Supersound-modellen hadde RCA-kontakter, og må derfor ha en kabel med slike plugger i den ene enden. 1
slask Skrevet 29. november 2011 #3 Skrevet 29. november 2011 (endret) Heart forklarer jo dette godt nok, men jeg legger til: I stedet for Aux in kunne det like gjerne stått Line in, Tape in, CD in eller Audio in osv., men ikke Phono eller Mic in. De siste krever forsterkning/korreksjon. Auxiliary input betyr tilleggsinngang eller ekstrainngang. Endret 29. november 2011 av slask 1
Lutetium 71 Skrevet 29. november 2011 #4 Skrevet 29. november 2011 Jeg blir helt arbeidsledig her jo!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå