MagicaFraFyll Skrevet 27. november 2011 #1 Skrevet 27. november 2011 Jeg elsker "Lost in translation" (S.Coppola) Første gangen jeg så den tenkte jeg: "ja,ja..grei film! Andre gangen: "hmmmm" Tredje gangen: "det er noe i denne filmen som rører meg" Og alle gangene deretter kjenner jeg meg igjen i følelsen i filmen. Ensom lengsel. Det å speide mot horisonten. Flere som har blitt rørt av denne filmen? 1
MagicaFraFyll Skrevet 27. november 2011 Forfatter #2 Skrevet 27. november 2011 Ingen! Som jeg trodde!
Fandenivoldsk Skrevet 28. november 2011 #3 Skrevet 28. november 2011 Jeg liker den! Hovedsaklig på grunn av byen den foregår i så den en måned før jeg reiste til Tokyo for første gang og ble helt "ååå.." hehe. Fin film ellers også, altså!
AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #4 Skrevet 28. november 2011 Nei. Jeg syntes den var dårlig, kjedelig, langdryg og intetsigende.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #6 Skrevet 28. november 2011 Det er en av mine favorittfilmer. Elsker stemningen, følelsen av å være i transit. Får litt den samme følelsen når jeg er på flyplasser alene. Og når jeg er på hotell i en storby. Den litt kjølige og særegne stemningen som beskriver limbo/transit. 3
Vera Vinge Skrevet 28. november 2011 #7 Skrevet 28. november 2011 Jeg elsker den filmen! Og det minner meg igjen om hvor irriterende det er at jeg har rotet bort mitt eget eksemplar av den. Kanskje på tide å kjøpe den igjen, for det er en film som kan ses mange ganger. Det er noe med lengselen i den som griper meg også.
Chiyo Skrevet 29. november 2011 #8 Skrevet 29. november 2011 Ja jeg har den på DVD. Jeg liker den veldig godt fordi vi så den på skolen husker jeg, og vi måtte analysere den. Læreren vår pekte ut noen interessante ting jeg ikke ville lagt merke til selv. Den er kjempe bra laget.
Rumle Skrevet 29. november 2011 #9 Skrevet 29. november 2011 Jeg elsker den filmen også! Helt fantastisk stemning, absolutt en av mine favorittfilmer
MagicaFraFyll Skrevet 30. november 2011 Forfatter #11 Skrevet 30. november 2011 Det er en av mine favorittfilmer. Elsker stemningen, følelsen av å være i transit. Får litt den samme følelsen når jeg er på flyplasser alene. Og når jeg er på hotell i en storby. Den litt kjølige og særegne stemningen som beskriver limbo/transit. Så utrolig bra beskrivelse! Der traff du spikeren på hodet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå