Gå til innhold

Kan jeg ha krav på noen slags trygd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber litt over 50% å arbeidsgiver har tilrettelagt mine vakter for å tilpasse de min kroniske sykdom.

Dette fungerer veldig fint for meg, å etter at jeg fikk tilrettelagt turnus så har jeg ikke hatt fravær.

Men, jeg er jo ikke istand til å jobbe mer, å lurer på om jeg har krav på noe trygd i tilleg til lønnen min.

Det er jo ikke mulig å leve på en 50% stilling, å jeg hadde ikke klart meg økonomisk om jeg ikke var samboer.

Videoannonse
Annonse
Gjest badeand1
Skrevet (endret)

Edit: tror svaret mitt er galt så jeg redigerte det bort.

Endret av mortem
Skrevet

AAP som jeg veit om hvertfall.

Hva er AAP? Er inne på Nav sin side nå å finner ikke noe med den forkortelsen der, å når jeg ikke vet hva AAP står for er det ikke så enkelt å finne.

Leter litt mer jeg :sjenert:

Skrevet

AAP er en forkortelse for arbeidsavklaringspenger,det som før tilsvarte attføring og ufør.

Jeg tror du kan søke om en gradert aap på den prosenten du ikke kan jobbe.Du får kontakte en saksbehandler på nav,og spørre om det.

Skrevet

Viss du har jobbet 100% før har du krav på noe trygdeytelser mener jeg på.Vet ikke helt hvordan det er dersom du ikke har gjort det...

Skrevet

Viss du har jobbet 100% før har du krav på noe trygdeytelser mener jeg på.Vet ikke helt hvordan det er dersom du ikke har gjort det...

Har desverre ikke jobbet 100% på mange år.

Men vil vel tro at siden helsen min ikke tåler at jeg jobber 100% at jeg vil ha krav på noen trygdeytelser?

Skrevet

Det er da mange som må klare seg med deltidsstillinger, selv har jeg kun 50% stilling, og det går fint når man tilpasser leveforholdene til inntekten. Og siden du aldri kommer til å jobbe høyere stilling har du neppe krav på mer penger. Hadde du hatt en 100% som ble redusert pga sykdom, kunne du derimot fått kompensasjon. Syns forøvrig det er rart at så mange her inne er opptatt av å suge mest mulig ut av systemet, fordi de ikke vil jobbe mer selv. Livsstil etter inntekt er veien å gå, rett og slett.

• Liker 2
Skrevet

Det er da mange som må klare seg med deltidsstillinger, selv har jeg kun 50% stilling, og det går fint når man tilpasser leveforholdene til inntekten. Og siden du aldri kommer til å jobbe høyere stilling har du neppe krav på mer penger. Hadde du hatt en 100% som ble redusert pga sykdom, kunne du derimot fått kompensasjon. Syns forøvrig det er rart at så mange her inne er opptatt av å suge mest mulig ut av systemet, fordi de ikke vil jobbe mer selv. Livsstil etter inntekt er veien å gå, rett og slett.

Oj, er du en av dem som ikke har fått med deg at vi som mottar støtte fra nav får det fordi vi trenger det, fordi vi ikke kan jobbe 100%? Har dessverre lite med livsstil å gjøre.

• Liker 2
Skrevet

Jøssenammen... er det du som personlig utbetaler trygder og stønader?

Det er ikke det at jeg ikke vil jobbe mer, men helsa tilsier at jeg ikke klarer å jobbe mer.

Før jeg fikk tilrettelagt turnus hadde jeg mye fravær, å det har jeg ikke nå.

Jeg kunne selvsagt tenkt meg inntekt tilsvarende 100% lønn, men når jeg ikke er istand til det så lurte jeg på om det var noe slags stønad/ trygd jeg har krav på.

Å ja, jeg betaler full skatt av den lønnen jeg har, så jeg vil vel ikke si at jeg snylter på samfunnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...