AnonymBruker Skrevet 27. november 2011 #1 Skrevet 27. november 2011 Hva skjer om far uteblir fra mekling. Får dette noen konsekvenser? Noen som vet noe om dette?
Skylight Skrevet 27. november 2011 #2 Skrevet 27. november 2011 Du får en meklingsattest hvor det står at far har uteblitt fra mekling... Deretter er det stort sett opp til deg å klare deg best mulig som alenemor på fulltid...
AnonymBruker Skrevet 27. november 2011 #3 Skrevet 27. november 2011 ja, men tenker på foreldransvar og slikt. vil det få noen konsekvenser for det. Har f.eks. prøvd i flere år å få pass til barnet mitt slik at vi kan reise på ferie, men han har aldri tid til det eller så kommer det alltid noe i veien. Dessuten har han bare barnet vårt kanskje 6 ganger i året da han plutselig finner ut han skal ha han. Føler bare jeg må droppe alt når han først har tid. Var derfor jeg innkalte til mekling, men hjelper jo lite når han ikke stiller opp der også. Er så lei av at han lover og lyger til guttungen om at han skal få komme. Er jeg som sitter igjen med et såret lite barn som skylder på meg for at han ikke kan reise likevel når far sender mld rett før at det ikke passer. Det siste året har det stort sett gått akkurat 2 mnd mellom hvert samvær.
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2011 #4 Skrevet 27. november 2011 ja, men tenker på foreldransvar og slikt. vil det få noen konsekvenser for det. Har f.eks. prøvd i flere år å få pass til barnet mitt slik at vi kan reise på ferie, men han har aldri tid til det eller så kommer det alltid noe i veien. Dessuten har han bare barnet vårt kanskje 6 ganger i året da han plutselig finner ut han skal ha han. Føler bare jeg må droppe alt når han først har tid. Var derfor jeg innkalte til mekling, men hjelper jo lite når han ikke stiller opp der også. Er så lei av at han lover og lyger til guttungen om at han skal få komme. Er jeg som sitter igjen med et såret lite barn som skylder på meg for at han ikke kan reise likevel når far sender mld rett før at det ikke passer. Det siste året har det stort sett gått akkurat 2 mnd mellom hvert samvær. Du må vanligvis gå rettens vei ang.forleldreansvar om far ikke sier fra seg selv. Foreldreansvar er ikke linket opp til hvor mye en er samme med barn.Det er mye som skal til før en kan ta fra noen foreldreansvar. Det går mer på rus og mishandling av barnet om det skal taes fra noen.Selv om noen er far og ikke har foreldreansvar ehar en rett til samvær med barnet. Når det gjelder fordeldres plikt til samvær skriver regjeringen at det ikke er intensjonen og tvinge noen til samvær da dette ansees som en dårlig løsning for barnets beste når en ikke vil være sammen med barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå