Gå til innhold

kan me vera gravid?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest jiko14år

d er to måneder siden siste samleie. altså hvis jeg hadde vært gravid nå, ville jeg ha merket det.....jeg har ikke gått opp i vekt...har gått ned i vekt ...! :wink: men alikevel føles magen min rar....å noen ganger er ned vondt nede i eggstokkene og klarer ikke holde magen inn....kan d være menssmerter?....jeg har hørt at noen ikke merket en var gravid før i 5 måned..hun gikk på p-piller..d gjør jeg oxo...hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du hatt mensen da? At mensen forsvinner, er gjerne et ganske sikkert tegn på graviditet, hvis du normalt er regelmessig i hvert fall.

Dersom du bruker p-pillene dine helt etter bruksanvisningen så er det også veldig liten sannsynlighet for at du er gravid.

Uansett kan du ta en graviditetstest og sjekke. Følg bruksanvisningen, så skal den gi sikkert svar.

Du kan også kikke inn på disse sidene til SUSS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sa du hadde gått ned i vekt, hvis du er tynn fra før så kan det være årsak til at du mister mensen. Tenkte på det siden du er så ung, og mange ungjenter idag prøver å være så løvtynne. Kroppen må være sunn og frisk for at kvinnen skal menstruere. Hvis man er for tynn, klarer ikke kroppen et svangerskap, og da ordner kroppen det sånn at hele systemet settes på hold. Mange av modellene på catwalken og idrettsjenter som trener veldig hardt som mister menstruasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...