Gå til innhold

American Horror Story

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har noen av dere sett denne nye serien?

Promo

Hvilke formeninger har dere?

Jeg absolutt digger alt ved denne serien så langt. Til nå har de vel kommet til episode 8. Tate er vel så langt en av de sykeste og mest komplekse karakterene jeg noen gang har kommet over, og han er vel favoritten min til nå.

Jeg elsker hele følelsen av denne serien, jeg får ofte veldig "old school horror" viber og det liker jeg!

Endret av Suvana
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker det visuelle utrykket, serien er nærmest estetisk perfekt.

Synes bare det er synd at handling/persongalleri ikke holder mål. Synes ikke det er noe bra tempo i måten ting skjer på, enten blir det for raskt, eller for sakte, og det ender i at jeg ikke klarer å sympatisere med personene eller leve meg inn i handlingen. Synes også de skumle tingene blir litt voldsomt, og mer skvetting enn skrekk. Men jeg håper det tar seg opp, for jeg elsker som sagt det visuelle, og som tidsfodriv går de an å se på det.

Skrevet

Ja kul, men likte de 3-4 føste episodene best. Skjønner ikke at datteren i huset er kjæreste med Tate som er et spøkelse, særlig siden hu vet det..

Skrevet

Jeg er ikke veldig imponert, og er enig i at det er mer svetting enn skrekk.

Og jeg synes også historien er ganske forvirrende noe som gjør skrekkopplevelsen enda dårligere.

Skrevet

Ja kul, men likte de 3-4 føste episodene best. Skjønner ikke at datteren i huset er kjæreste med Tate som er et spøkelse, særlig siden hu vet det..

Det er store spekulasjoner om at datteren er død også, etter overdosen, noe jeg også absolutt tror. Spesielt etter siste episode!

Det at serien er litt 'forvirrende' og bygger opp historiene sine er jo bare en positiv ting, enn at de heller avslører ting med en gang, slik som andre dårlige skrekk-teen movies.

Skrevet

Det at serien er litt 'forvirrende' og bygger opp historiene sine er jo bare en positiv ting, enn at de heller avslører ting med en gang, slik som andre dårlige skrekk-teen movies.

Ja, men det er nyanser her også. Denne serien synes jeg rett og slett er vanskelig å følge og da blir det også vanskelig å bygge opp noe forhold til karakterene.

Skrevet

Det er store spekulasjoner om at datteren er død også, etter overdosen, noe jeg også absolutt tror. Spesielt etter siste episode!

Oo, spennende! :popcorn:

Liker serien godt jeg, den har så ekkel stemning, det føles litt som å ligge med en dump hodepine, i feberørska, i tjukk tåke. Sort of.

Skrevet

Starten på første episode var jo episk. En skrekkfilmentusiast klappet i de små hendene sine. De gufne tvillingene - og så står hun jenta der når de går inn i huset. "You're gonna die in there!" :hakeslepp:

Dessuten synes jeg at "kjenningsmelodien" og bildene er noe av det gufneste jeg har sett. (Nå skal det sies at jeg gråt av glassmaleriet på slutten av påskekrimmen med Dauglish da jeg var "liten")

Har vært litt skeptisk til hvordan de skal holde skrekknivået oppe uten å falle i den klassiske Stephen King-fella der alt blir alt for masete og overdrevet. Men de har fremdeles noen lurerier på gang tror jeg.

Kommer nok til å følge med videre, på tross av at jeg er veldig kresen når det gjelder skrekk. Liker bruken av de klassiske teknikkene jeg, man vet litt hva som kommer, og så er det guffent likevel.

(Etter å ha blitt bombet fra arbeidsplassen min, og som gammel AUF-er, likte jeg ikke skolemassakren noe særlig for å si det mildt og ble ganske satt ut, men det er jo ikke produsentenes feil. ;))

• 2 uker senere...
Skrevet

(Etter å ha blitt bombet fra arbeidsplassen min, og som gammel AUF-er, likte jeg ikke skolemassakren noe særlig for å si det mildt og ble ganske satt ut, men det er jo ikke produsentenes feil. ;))

Jeg ble også veldig satt ut av den scenen, synes det var helt fryktelig.

Men nå vet vi at Violet døde av overdosen sin. Ekkelt!

Skrevet

Synes det tok seg opp litt i siste episode....men skjønner ikke at spøkelser kan gå rundt som vanlige folk og gjøre alt det de levende kan. Spise, ha sex, gi klemmer...

Gjest NerdMedSverd
Skrevet

Har kun sett tre episoder, men vet ikke om jeg liker serien eller ikke. Noe er bra, mens andre ting er småflaut og kjipt. Muligens det blir en guilty pleasure.

Skrevet

Jeg synes det er i ferd med å ta seg opp for min del. Kommer nok til å følge med videre.

Skrevet

Synes det tok seg opp litt i siste episode....men skjønner ikke at spøkelser kan gå rundt som vanlige folk og gjøre alt det de levende kan. Spise, ha sex, gi klemmer...

Hehe, unormalt for spøkelser mener du? ;)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har sett hele sesong 1, og digger det. Var veldig skeptisk på begynnelsen, siden jeg egentlig ikke liker skrekk, men endte med å like serien veldig godt. Den er ikke typisk skrekk, der man alltid vet når man kommer til å skvette. Den er utrolig uforutsigbar, og noen ganger helt syk. Digger klippingen og filmingen, passer veldig godt til serien, og den har en helt særegen stil føler jeg. Tate er en favoritt, utrolig interessant karakter. Jeg liker at de ikke har gjort han tvers igjennom ond, men heller en psykopat. Føler faktisk med han noen ganger, og andre ganger ikke i det hele tatt. Håper skuespilleren som spiller han er en av de som blir med i sesong 2 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...