Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er ei jente med informatikk utdannelse. Jeg fikk meg jobbtilbud som konsulentmegler men er veldig usikker på hva jobben egentlig går ut på. Det var ikke jeg som søkte på jobben men har ei vennine som jobber for en bedrift som driver med sånt, jeg lurte da på om noen kan forklare meg litt mer om hva en konsulentmegler driver med og hvor stor lønn man kan få der. Grunnen til at jeg spørr om lønn er at plannen er å flytte til oslo i og med at jeg bor så langt unna oslo nå, så ville bare se om jeg hadde klart meg med den lønnnen de fikk.

Tusen takk til de som svarer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Såvidt jeg vet, er denne betegnelsen relativt ny. Både stillinger og hele firmaer (Elan, eWork m.fl.) kan omtales som "konsulentmeglere", og det er egentlig bare glorifiserte bemanningsselskaper.

En person med stilling som IT-konsulentmegler vil nok ha som oppgave å finne egnet personell som kan betjene IT-funksjoner eller delta i prosjekter i andre selskaper. Man fungerer som mellomledd mellom selskapet som trenger å få utført oppgavene og de forskjelllige IT-selskapene som selger konsulenttjenester.

Skrevet

Bare vas hele greia. Ennå flere administrativt it ansatte som bare fungerer som fordyrende mellomledd. Jeg har møtt nok av slike glorifiserte meglere som egentlig ikke kan en dritt.

Skrevet

Jeg er ganske usikker selv, jeg har jo veldig lyst på en ny jobb men jeg vet ikke om det er det rette. Takk for at dere svaret :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...