Gå til innhold

Leggerutine

Anbefalte innlegg

Gjest Blåmann
Skrevet

Hei. Jeg har lest mangt og mye på forumer ang leggerutiner. Min lille på 4mnd sovner kun ved puppen og det kan ta opp til 1 1/2t på kvelden. Sover lite på dagen så stup trøtt kl 19.00. Jeg ønsker så indelig å høre om andre som har opplevd det samme og hvordan de løste det. Tok det lang tid? Løste det seg selv?

Dette er ikke et problem men en utfordring:-D Blir kjempe glad for tilbakemeldinger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har egentlig ingen løsning, men jeg kan dele mine erfaringer.

Min på 5 mnd sovner enten ved puppen, i vognen eller i bilen. Når vognen eller bilen står i ro går det ikke lang tid før han våkner. Jeg kan telle på en hånd de gangene han har sovnet av seg selv når han har ligget i ro. Det hender at han tar smokk, men det er ikke hver dag. Han sovner som regel rundt midnatt, litt uavhengig av når vi prøver å legge ham.

Men når han først sovner så sover han stort sett hele natten. Problemet er å få ham til å sovne uten at han vekker seg selv.

Da han var rundt 4 mnd gammel begynte han å godta å ligge i vogn. Etter det har han sovet bedre de dagene vi kommer oss ut på tur. Men det tar ofte ca en halvtime før han sovner.

Skrevet

Jeg kunne ha skrevet innlegget over her. Alt løste seg av seg selv da hun fylte 1 år. Vi gjorde ingenting spesielt for det. :)

Eneste råd jeg har er å gjøre ting lettest mulig for dere selv. La ungen sovne ved puppen osv. Ha tålmodighet og få noen til å avlaste dere. Ta vare på deg selv også!

Gjest Blåmann
Skrevet

Takk for svar. Vogn og bil er tingen her ogsåpå dagtid. Sover 10-11 timer på natta så tar igjen mye der. Men skal bli godt å legge han uten pupp etterhvert. Tenkte å kjøpe søvn uten gråt boka for å plukke opp noen tips.

Kjempe glad for at dere delte deres erfaringen:)

Håper flere gjør det.

:-D

Skrevet

Søvn uten gråt har mange fine tips for hvordan dere gjør noe med dette HVIS det blir et problem etter hvert.

Min erfaring er at de venner seg av med det etter hvert. Helt av seg selv.

Gjest Blåmann
Skrevet

Det beste er jo hvis det går over av seg selv. Må bare spørre hvordan den prosessen var for dere? Var det plutselig greit å legge seg uten pupp en kveld. Bare prøvde dere fra tid til annen og en dag funket det?

Takk for svar:)

Skrevet

Hos oss forsvant det gradvis. Altså at det gikk fra å sovne på puppen, til å sovne etter å ha sluppet puppen, til å sovne i senga etter endt amming, til å kunne legges av andre enn mor, uten pupp. Og så til slutt kunne legges uten pupp av alle, også mor.

Hele prosessen gikk naturlig. Det viktige var å etablere faste rutiner på alt på kvelden. For da var det etter hvert ikke så krise hvis EN bit av rutinen var borte en kveld.

Gjest Blåmann
Skrevet

Dette er jo hyggelig å lese;) En ting til så skal jeg slutte å spørre sånn ( for denne gang). Hvor gammel var hun fa det avtok? Takk igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...