Gå til innhold

Brev fra NAV INNKREVNINGS SENTRAL!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er under arbeidsavklaringspenger tiltak fram til mars 2012, men nå har jeg fått regning fra Nav innkrevning sentral om å måtte tilbake betale 8805kr som tilsvarer en måneds utbetaling.

Eneste som står forklart i brevet er "ifølge vedtak fra NAV har du motatt følgende feil utbetaling

Ytelsestype arbeidsavklaringspenger

Beløp som skal tilbakebetales: 8805,00 kroner

Dette kan jo ikke stemme!

Kan det ha skjedd en feil i systemet med tanke på at jeg har gjort en adresse endring og bytta nav kontor?

føler meg helt kvalm og rådløs akkurat nå, håper noen vet hva dette kan være så jeg kan ihvertfall få sove inatt og ringt imorra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har vært borti dette før og har noen råd!?

Skrevet

Forsatt ingen som kan hjelpe?

Dette her legger en stor demper på jula for meg!

:tristbla:

Skrevet

Får du fast fra Nav hver mnd? Da må du sjekke kontoen om du har fått samme beløpet flere ganger. Sånne feil har jeg selv vært borti at de har gjort. Og da måtte betale tilbake, selvføgelig.

Forsto jeg det riktig?

Skrevet

Får du fast fra Nav hver mnd? Da må du sjekke kontoen om du har fått samme beløpet flere ganger. Sånne feil har jeg selv vært borti at de har gjort. Og da måtte betale tilbake, selvføgelig.

Forsto jeg det riktig?

ja, har fastbeløp utbetalt hver mnd. Er alltid nøye å sjekker hvor mye og om det er riktig. Kan ikke huske å ha fått mer enn det jeg skal, men ska inn å sjekke kontoen nå for sikkerhets skyld. takk for hjelp....

er det noen andre som har opplevd dette ? kan det være feil?

Skrevet

Forsatt ingen som kan hjelpe?

Dette her legger en stor demper på jula for meg!

:tristbla:

Nå er det ikke jul på lenge enda, så det kan du ta helt med ro. :)

Ring NAV i morgen og hør hva dette er for noe, det ordner seg helt sikkert.

Skrevet

Hvis det aldri kom noe ekstra betaling, så er det mulig at den månedlige utbetalingen er feilberegnet i utgangspunktet? Altså at du fra nå av skal få mindre betalt, men samtidig så skylder du for det du fikk for mye før?

Skrevet

ja, har fastbeløp utbetalt hver mnd. Er alltid nøye å sjekker hvor mye og om det er riktig. Kan ikke huske å ha fått mer enn det jeg skal, men ska inn å sjekke kontoen nå for sikkerhets skyld. takk for hjelp....

er det noen andre som har opplevd dette ? kan det være feil?

Hmmm... Har du f.eks motatt lønn/ sykepenger i starten av AAP- perioden din? Dersom lengden på sykepenger forlenger seg etter at AAP- vedtaket er fattet, kan det hende du har fått for mye AAP. Lengden på sykepengeperioden kan forskyve seg dersom det tas ut ferie.

Skrevet

Har NAV egen innkrevingssentral?

Det skal vel komme klart frem i et sånt vedtak, hva som er gjort feil, og deres berergningsgrunnlag. Da har du enten fått brev i forkant, eller elektronisk kommunikasjon om du er har opprettet bruker i deres system.

Får nesten følelsen at noen med et DTP-program og kunnskap om din månedsinntekt spiller deg et puss. Refereres det til ting i brevet som kun NAV vet? Har du åpnet all post fra NAV?

Skrevet

TS HER

Jeg har åpna alt av post som jeg har fått hit, om jeg har fått noe på min gamle adresse er ikke godt å vite, men regner med at jeg har fått alt så lenge jeg har endra den folkeregistererte adressen hit.

Nå har jeg sjekka nettbanken og gått helt tilbake til februar, har motatt helt like beløp frem til mai, juni måned er skattefri for oss under AAP så der har jeg naturligvis motatt litt mer.

fra juni har etter har satsen gått opp med 193kr frem til september og da har det igjen fram til nå gått opp med 500kr, noe jeg husker jeg ringte å sjekka, da var jeg ferdig med å trekkes skyldig restskatt fra året før!

Nå skjønner jeg ihvertfall nada for om jeg skulle ha motatt feil så burde det jo gjelde flere mnd enn en mnds utbetaling med tanke på at jeg hele veien har motatt like beløp.

Skrevet

Ja, Nav har egen innkreving.

Men du bør jo ha fått et vedtaksbrev på forhånd. Det smarteste du kan gjøre er å ringe Nav innkreving og høre hva dette er. Og da kan du be om å få delt opp beløpet i mer håndterbare beløp.

Skrevet

Ja, nå har jeg ihvertfall sjekka oppi nettbank og nav hjemmeside. Kan ikke se at jeg har gjort noe feil eller misforstått noe så jeg får ringe imorgen å sjekke. bare krysse fingerene for at det har skjedd noe feil hos feil hos dem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...