Pepperkakesmulen Skrevet 27. november 2011 #1 Skrevet 27. november 2011 Jeg har tenkt til å bestille parfymen Abercrombie and fitch, fierce til kjæresten min i år. Problemet er at den ikke selges i Norge, og hjemmesiden deres selger heller ikke til Norge. Har vært inne og sett på ebay og på amazon.com. Jeg er 17 år, så jeg får ikke bestilt fra ebay. Jeg har derfor tenkt til å bestille fra amazon. Prisen blir hittil 631,41kr med frakt. Hvordan er dette med toll og andre avgifter?
Nevian Skrevet 27. november 2011 #2 Skrevet 27. november 2011 Det er ikke toll på parfyme, så det blir vel bare moms. Altså 631,41 + 25 % = 789,26.
Pepperkakesmulen Skrevet 27. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 27. november 2011 Det er ikke toll på parfyme, så det blir vel bare moms. Altså 631,41 + 25 % = 789,26. Takk! Hva med dersom jeg får noen andre til å bestille for meg fra ebay? Det er samme opplegg der?
Nevian Skrevet 27. november 2011 #4 Skrevet 27. november 2011 Jeg har aldri bestilt noe fra eBay, men i utgangspunktet skulle det ikke være noen prinsipiell forskjell. Tror litt googling kan være lurt der. Tollvesenets nettsider har også god info om netthandel generelt.
hufsa! Skrevet 28. november 2011 #5 Skrevet 28. november 2011 Hei,burde bruke Ebay og få de til å sette ned verdien.Jeg har bes MYE på der og de har alltid satt verdien under 200 ;-))
AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #6 Skrevet 28. november 2011 Avgiftene er moms + tollbehandlingsgebyr. Sistnevte er på litt over hundrelappen for varer under tusen (inkl. frakt).
Jade Skrevet 28. november 2011 #7 Skrevet 28. november 2011 Sist gang jeg handlet på Amazon, så kom faktisk moms- og tollgebyrkostnadene opp når jeg skulle betale. Betalte på forhånd, med andre ord. Dette fikk jeg faktisk refundert noen uker senere (hyggelig overraskelse!). Regner med at det er pga at pakken ikke var innom tollen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå