Gjest Hanne Skrevet 27. november 2011 #1 Skrevet 27. november 2011 Hei. Jeg lurer på hvor gammel barn i gjennomsnitt slutter å se på alt av barne tv? Jeg bor sammen med en som har en sønn på snart 14 som ser på barne tv hele dagen, før han drar på skolen og med det samme han kommer hjem setter han på barne-tv..
Gjest fireflies Skrevet 27. november 2011 #2 Skrevet 27. november 2011 Vel.. Jeg er over 20 og ser fortsatt på barnetv. Elsker Disneychannel og NRK Super. Det er jo så koselig 1
Gjest D_flatmajor Skrevet 27. november 2011 #3 Skrevet 27. november 2011 Barne-tv er et vidt begrep. Ulike programmer er laget for ulike barn i ulike aldre. Ser han på Drømmehagen? Eller ser han på programmer laget for større barn? Jeg finner fortsatt glede i barneprogrammer, og spesielt barnebøker. Jeg kommer aldri til å slutte pga. alder. Det er etter min vurdering et større bekymringsmoment at dette barnet tydeligvis ser mye på tv, men det er en annen sak. 1
Gjest mia Skrevet 27. november 2011 #4 Skrevet 27. november 2011 Hei. Jeg lurer på hvor gammel barn i gjennomsnitt slutter å se på alt av barne tv? Jeg bor sammen med en som har en sønn på snart 14 som ser på barne tv hele dagen, før han drar på skolen og med det samme han kommer hjem setter han på barne-tv.. Det er vel neppe akkurat barnetv han ser på? Som drømmehagen , lesekorpset og den slags;) Barnekanalene sender jo idag vel så mye ungdomsprogram. Husker selv fast standard etter skolen hos meg var "helene og gutta" og jeg vil tro det hadde blitt sendt på en barnekanal idag. Han rekker vel neppe å se så mye tv før han drar på skolen, og når han kommer hjem er det sikkert godt slappe litt av. Om han derimot ikke har venner, interesser og hobbyer er det jo et problem. Ikke grunnet HVA han ser på men at han velger tv fremfor andre ting. Er han mye hos dere? Bor fast eller samvær? Bor dere i nærheten av skolen slik at han kan treffe kompiser slik som han bruker gjøre når han er hos sin mor? 1
Gjest meg og meg Skrevet 28. november 2011 #5 Skrevet 28. november 2011 Hei Vet du.. la han ha et fristed hjemme der han kan være så "barnslig" han vil. Har han jevnaldrende venner? Er han sosialt inkludert på skole og i fritid? Det hadde jeg vært mest opptatt av. Er svaret ditt ja på dette så hadde jeg ikke bekymret meg over barnetv. Er han litt sosialt umoden og ikke har jevnaldrende venner så kanskje jeg hadde bekymret meg litt mer. Men jeg hadde fortsatt latt han se så barnslige programmer han ville hjemme, men også forsøkt å oppfordre til kontakt m. jevnaldrende, og inpulser på ungdomsprogram, nyheter, musikk og klær som gjør at han har noe å prate m. jevnaldrende om. Men, jeg hadde ikke pushet han. Tror det er viktig at han opplever at dere hjemme lar han være den han er og at han her kan ha et "fristed" der han kan være den han vil og gjøre det han vil uten å være redd for å bli sett på som barnslig. Hilsen ei tidligere nokså umoden jente som så på barnetv til 15-16 års aldren, og lekte med barbie til hun ble 13 ( i skjul selvsagt). ( Trøst: Ble voksen etterhver jeg også ;P)
Gjest Madelene1 Skrevet 28. november 2011 #6 Skrevet 28. november 2011 Jeg er 21 og jeg ser heller på Disneychannel enn noe annet dritt om går på "voksen" kanalene.
Mamma1 Skrevet 29. november 2011 #7 Skrevet 29. november 2011 Lurer på hvordan det skal gå når såkalt voksne mennesker heller ser på disneykanalene enn noe man faktisk har nytte av.. 1
Gjest fireflies Skrevet 29. november 2011 #8 Skrevet 29. november 2011 Lurer på hvordan det skal gå når såkalt voksne mennesker heller ser på disneykanalene enn noe man faktisk har nytte av.. Jeg klarer helt fint å gjøre begge deler 1
Gjest Solsmil Skrevet 29. november 2011 #9 Skrevet 29. november 2011 Lurer på hvordan det skal gå når såkalt voksne mennesker heller ser på disneykanalene enn noe man faktisk har nytte av.. unødvendig kommentar. for det første så ser jeg både disneyprogrammer og innholdsrike programmer på tv. og for det andre så vet jeg om og har også hørt om mange voksne (stort sett menn), som er storfan av både billy og donald (i blad-form). er det noe forskjell? eller er det gitt at det går dårlig med dem bare fordi de leser tegneserier istedenfor en bok de har nytte av?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå