11elikri Skrevet 27. november 2011 #1 Skrevet 27. november 2011 Jeg visste ikke hvilket emne jeg skulle plassere forumposten i, men jeg valgte dette siden det gjelder både min bror og min katt, som begge ansees som familiemedlemmer. Og moren min.. Det har seg sånn at moren min ble allergisk mot katt for ett år siden. Siden det har hun hatt konstant vondt i hodet. Nå har vi sånn halvveis bestemt oss for å gi henne fra oss. Men vi vil fortsatt på en måte ha kontakt med henne. Broren min kom på en helt perfekt løsning og det ville være at han og kjæresten tok henne med seg når de flyttet på studenthybel. Problemet er bare at det er veldig vanskelig å finne en studenthybel som godtar katter. Derfor er dette spørsmålet mitt: Noen som vet om en studentbolig hvor det er lov til å ha katt?
AnonymBruker Skrevet 27. november 2011 #2 Skrevet 27. november 2011 Jeg visste ikke hvilket emne jeg skulle plassere forumposten i, men jeg valgte dette siden det gjelder både min bror og min katt, som begge ansees som familiemedlemmer. Og moren min.. Det har seg sånn at moren min ble allergisk mot katt for ett år siden. Siden det har hun hatt konstant vondt i hodet. Nå har vi sånn halvveis bestemt oss for å gi henne fra oss. Men vi vil fortsatt på en måte ha kontakt med henne. Broren min kom på en helt perfekt løsning og det ville være at han og kjæresten tok henne med seg når de flyttet på studenthybel. Problemet er bare at det er veldig vanskelig å finne en studenthybel som godtar katter. Derfor er dette spørsmålet mitt: Noen som vet om en studentbolig hvor det er lov til å ha katt? Det spørs jo hvor i landet det er snakk om? Og MÅ det være studenthybel eller kan de leie privat også. Jeg ville ringt til de forskjellige studentbyene der hvor de skal studere og spurt. I tillegg så legg ut annonse på finn.no eller hybel.no og søk etter hybel/leilighet hvor det er lov til å ha med en katt.
11elikri Skrevet 27. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 27. november 2011 Det spørs jo hvor i landet det er snakk om? Og MÅ det være studenthybel eller kan de leie privat også. Jeg ville ringt til de forskjellige studentbyene der hvor de skal studere og spurt. I tillegg så legg ut annonse på finn.no eller hybel.no og søk etter hybel/leilighet hvor det er lov til å ha med en katt. Takk skal du ha De ser etter en hybel på østlandet et sted, nærme Oslo (eller i Oslo). Jeg vet bare at det ikke må være for dyrt...
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2011 #4 Skrevet 27. november 2011 er ikke så lett å få seg studentbolig, og iallefall ikke når man har katt. vi fikk ikke bo i studentbolig med hamsteren våres engang....
AnonymBruker Skrevet 27. november 2011 #5 Skrevet 27. november 2011 Studentbolig fra samskipnaden kan de bare glemme; de må nok ut på det private markedet.
11elikri Skrevet 27. november 2011 Forfatter #6 Skrevet 27. november 2011 Det spørs jo hvor i landet det er snakk om? Og MÅ det være studenthybel eller kan de leie privat også. Jeg ville ringt til de forskjellige studentbyene der hvor de skal studere og spurt. I tillegg så legg ut annonse på finn.no eller hybel.no og søk etter hybel/leilighet hvor det er lov til å ha med en katt. Takk skal du ha De ser etter en hybel på østlandet et sted, nærme Oslo (eller i Oslo). Jeg vet bare at det ikke må være for dyrt...
Rosalie Skrevet 28. november 2011 #7 Skrevet 28. november 2011 Takk skal du ha De ser etter en hybel på østlandet et sted, nærme Oslo (eller i Oslo). Jeg vet bare at det ikke må være for dyrt... Diverre er det ikkje lett å finne leiebustad når ein har dyr. For leiemarknaden er rimeleg sprengt, og det er mange som kjempar om dei samme bustadane, og dei fleste utleigarar vel å leie ut til nokon som ikkje har dyr, mellom anna grunna slitasje og evt. eigne dyr. Eg vil anbefale bror din å sette inn annonse på finn.no sjølv, der han skriv om katten, kva pris han kan betale og kva han og kjæresten driv med (studenter med deltidsjobb?)
AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #8 Skrevet 28. november 2011 Hos samskipnaden er det nok ikke lov, i Ås hvor jeg gikk er det noen få leiligheter det er lov å ha hund, men ikke katt (er alltids noen som har dyr ulovlig, men det er selvsagt ikke så lurt). Jeg kjenner en som har slitt i flere måneder med å finne leilighet hvor h*n kan ha katt, det er en svært ordentlig, voksen, rolig student som ikke drikker, så på alle andre områder en drømmeleieboer... Sjansen er nok størst dersom du kan leie i et etablert/permanent kollektiv i enebolig, eller litt usentrale steder hvor det ikke er så lett å få leieboere (på gårder, blant annet). Sikkert noen sokkelleiligheter o.l også dersom huseier ikke har katt eller hund selv. Hvis det er en innekatt er det kanskje litt flere muligheter. Ville uansett ringt på boliger hvor det ikke står noe om dyr - hvis huseier får et godt inntrykk av en kan det hende de aksepterer en katt.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #9 Skrevet 28. november 2011 Det har seg sånn at moren min ble allergisk mot katt for ett år siden. Siden det har hun hatt konstant vondt i hodet. Nå har vi sånn halvveis bestemt oss for å gi henne fra oss. Det er jo alltid trist å måtte gi fra seg sin egen mor, men må man så må man. Fra spøk til revolver. Jeg synes du har fått gode tips i tråden her, og anbefaler også privat leiemarkdet/legge ut en seriøs annonse selv. Jeg håper dere uansett utfall ikke GIR bort katten, men legger vekt på omplassering mot et gebyr slik at dere viser at katten har verdi for dere, om det skulle bli siste utvei. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå