nurse_my Skrevet 27. november 2011 #1 Skrevet 27. november 2011 Hei! Begynner å nærme seg innlevering av prosjektbeskrivelsen for bacheloroppgaven min i sykepleie, og i den anledning vil jeg gjerne høre om det er noen som har vært igjennom dette før og kanskje har noen tips til meg? Jeg vet at jeg vil skrive om noe innen psykiatri, når jeg var i denne praksisperioden lærte jeg utrolig mye og fikk et veldig godt inntrykk av denne delen av sykepleie. Har tenkt litt på ivaretakelse av pasientens integritet ved tvangsmedisinering, men dette er bare en ide. Help, anyone?
AnonymBruker Skrevet 27. november 2011 #2 Skrevet 27. november 2011 Det høres ut som du har begynt å sirkle deg inn på tema, noe som er veldig bra Men husk at omfanget av oppgaven ikke er så stort, 15 studiepoeng. Derfor er det antagelig lurt å snevre inn enda mer, f eks til spesifikke sykdommer/medisiner/behandlingssteder/opplegg. Kanskje du kan kontakte veileder allerede nå med det du har tenkt, og høre om han eller hun har konkrete tips? Hvis du er heldig pågår det forskning innen området hvor du kan hive deg på.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2011 #3 Skrevet 27. november 2011 Hei! Begynner å nærme seg innlevering av prosjektbeskrivelsen for bacheloroppgaven min i sykepleie, og i den anledning vil jeg gjerne høre om det er noen som har vært igjennom dette før og kanskje har noen tips til meg? Jeg vet at jeg vil skrive om noe innen psykiatri, når jeg var i denne praksisperioden lærte jeg utrolig mye og fikk et veldig godt inntrykk av denne delen av sykepleie. Har tenkt litt på ivaretakelse av pasientens integritet ved tvangsmedisinering, men dette er bare en ide. Help, anyone? Hei! Først av alt vil eg seie: Så kjekt at du har valt sjukepleiarutdanninga Det beste rådet eg har å gje deg ift bacheloroppgåva, er: Gjer det enkelt for deg sjølv! Vel ei kort, konsis og konkret problemstilling. Har du ein skikkeleg rettleiar, vil dette vere det første dei kjem til å setje fingeren på, på første rettleiing. Det vil då også bli mykje enklare å skrive bacheloroppgåva. Psykiatri er eit velkjent og velbrukt emne, og eg er sikker på at du kan skrive ei god oppgåve innan dette emnet, så lenge du formulerar ei GOD problemstilling Tru meg, eg har erfart det sjølv! Mykje lukke til, du kjem til å vere i himmelen når oppgåva er levert og resultatet føreligg 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2011 #4 Skrevet 27. november 2011 Høres ut som du har valgt et spennende tema som det stadig blir mer fokus på! Heldigvis! Jeg synes det virker som du har greid å sirkle deg inn på noe ganske bra også. Du bør ha en klar problemstilling når du skal levere prosjektbeskrivelsen din, men du kan godt kontakte veileder på forhånd for å høre om han/hun har noe å legge til. Ved å ha det klart for deg, slipper dere å bruke så mye tid på bare det å komme frem til selve problemstillingen. Du får muligheten til å definere senere, men det er som regel greit å ha sånn noenlunde for seg hva problemstillingen din innebærer. Du har valgt ivaretakelse, integritet og tvangsmedisinering. Hva legger du i ivaretakelse og integritet? Hvem er pasientgruppen din? Det kan ofte lønne seg både å ha kjønn, aldersgruppe, diagnose osv klart for seg, hvis det da er relevant. Hvordan vil du kunne vite om pasientens integritet er ivaretatt? Dette er jo ikke målbart osv. Jeg skrev om å mestre angst ved en spesiell lidelse, og valgte bakgrunn, kjønn, en spesiell form for terapi, at pasienten min var innlagt for et rehabiliteringsopphold på ca 6 mnd osv i min oppgave. For meg var ikke aldersgruppe relevant, fordi andre forhold spiller mer inn. Men det er sånne ting du må se på etter hvert som du setter deg dypere inn i temaet. Du bør også ha en viss oversikt over hvordan du skal gå frem for å finne forskning, hvilken type litteratur du skal bruke, om det er en litteraturstudie, empiri osv. lykke til, jeg tror du kommer til å klare dette bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå